iptables in kernel 2.4.10 ?

Pagina: 1
Acties:

• FreeStyler
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-09-2023

FreeStyler

Str8 Ballin'

Topicstarter
ik heb de search al gebruikt over vragen mbt iptables, maar bij mij lukt het niet of iptables werkend te krijgen

krijg steeds de error
code:
1
2
3
modprobe: Can locate module ip_tables
iptables v1.2.2: can't initialize iptables: iptables who? (do you need to insmod?)
Perhaps iptables or your kernel needs to be upgraded.

insmod iptables of ip_tables geven de volgende error
code:
1
insmod: ... : no module by that name found

Welke opties moet ik nu aanvinden bij het maken van de kernel.

wie kan mij helpen

• Jelmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 07:25
Networking options-> [y] Network packet filtering (replaces ipchains)
IP: Netfilter Configuration -> zet alles aan wat je wil hebben. (oa conn. tracking!)

Verwijderd

Alles wat de naam "CONFIG_IP_NF_ ..." heeft in de kernel-config kan je inderdaad aanzetten of als module maken.

Als je het laatste doet, dan komt de volgorde van insmodden om de hoek kijken. Er is hier op GoT wel een lijstje te vinden daarvoor (ik hem hem al meerdere keren gegeven, maar ben ff te lui nu :P ).

Overigens lijkt het me niet verstandig dat je alles rechtstreeks in de kernel bakt, omdat er ongetwijfeld dingen tussen zitten die je toch niet gebruikt.

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-06 18:56

igmar

ISO20022

Als je het laatste doet, dan komt de volgorde van insmodden om de hoek kijken. Er is hier op GoT wel een lijstje te vinden daarvoor (ik hem hem al meerdere keren gegeven, maar ben ff te lui nu :P ).
Volgorde ?? Daarvoor heeft de Linux gemeenschap een jaar of wat gelden modprobe voor uitgevonden.

Verwijderd

Yep, dat klopt.

Ik waarschuw alleen even dat als je insmod je op de volgorde moet letten.
Zou niet de eerste op GoT zijn, die met dat probleem zit.

• FreeStyler
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-09-2023

FreeStyler

Str8 Ballin'

Topicstarter
Als je het laatste doet, dan komt de volgorde van insmodden om de hoek kijken. Er is hier op GoT wel een lijstje te vinden daarvoor (ik hem hem al meerdere keren gegeven, maar ben ff te lui nu :P
Waar kan ik dat lijstje vinden dan , zit er naar te zoeken maar kan hem niet vinden. OF moet ik gewoon alles als standaard meegeven in de kernen.?
Pagina: 1