Hulp gevraagd van iemand die ook de een Logitech stuurtje gebruikt voor ra

Pagina: 1
Acties:

• Le_Freak !
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-02 13:22
Sinds een tijdje heb ik een Logitech Formula Force.
Klopt het dat het rijden met zo'n stuurtje ECHT HEEEEL moeilijk is,niet normaal meer het is gewoon frustrerend rijden.
Natuurlijk weet ik van de instellingen en heb ook al deze instellingen al geprobeerd,maar als ik met het toetsenbord speel heb ik meer grip op de weg als met het stuurtje.
Ik vraag me af hoe de echte race-gamers dat doen,want er valt gewoonweg bijna niet mee te rijden.
Nog wat: als ik online speel dan is de grip nog minder klopt dat ???? en kan ik daar wat aan doen ??
Ook heb ik van de site van de makers van het spel Rally Championship 2000 al de laatste patch gedownd.
Ik vindt dit zo jammer, koop je een duur stuurtje (fl.325) en dan rij je met het toetsenbord nog beter als met zo'n ding.

Zijn er nog echte racefreaks die me kunnen helpen ????

ps.Ik heb de de laatste versie van Directx (7.nog wat)en de laatste video drivers (Viper v 770)
ps.2 wat zijn jullie instellingen ???

mu_zik

oh ja, bijna vergeten bovenstaande geldt niet alleen voor Rally Championship maar ook voor andere spellen zoals NFS

Specs

• Razkin
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21-02 10:53
Ik heb ook de Logitech Formula Force en hoewel het in het begin vreemd is om er goed mee te rijden, gaat het vanzelf beter. Uiteindelijk wil je echt niet meer terug naar je toetsenbord. De grip is bij mij net zo als altijd, waar dat aan zou liggen weet ik niet(misschien zit het tussen de oren ;)).

iRacing Profiel

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22:50
Ik heb hetzelfde stuur en ik moet zeggen dat het goed bevalt.

Voordelen t.o.v. toetsenbord is natuurlijk het direct en indirect bewegen, met tb is het alles of niets en joystick kan beetje bij beetje...

Ik heb er verder geen problemen mee.
Het kan natuurlijk soms zijn dat je met tb snellere tidjen neerzet, maar het gaat ook om het rijplezier, en met zo'n stuur is dat dus duidelijk leuker. Je moet natuurlijk wel spellen hebben die FF ondersteunen, anders wordt het wel iets aparts.

Misschien kun je met Wingman Profiler een profiel selecteren voor het betreffende spel.
Dit kun je ook opwaarderen bij www.logitech.com , spelprofielen etc..

Maybe heb je dat al gedaan, maar je weet nooit.
Over GRIP heb ik niets gemerkt..

Misschien wordt het anders als je de joystick serieel aansluit ,als je hem USB aangesloten hebt, of visa-versa ?.. (o.i.d)

Suc6

• Le_Freak !
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-02 13:22
Ik hoorde ook iets van iemand die vroeg of ik het stuurtje digitaal of analoog heb ingesteld.
Weten jullie wat hij daarmee bedoeld ?
Ik bedoel hoe kun je dat instellen/weten ?

Overigens nog bedankt voor jullie reactie !

ps.scheelt dat ook nog (grip)usb of serieel ?

Specs

Verwijderd

Le_Freak ! -> Ik heb ook zo'n stuurtje, bij sommige spelen is het inderdaad moeilijker met dat stuurtje, maar als je een beetje oefent lukt het wel. Bij NFS vind ik eerder een verbetering met stuur.
Wat die Grip betreft, geen probleem mee.

Wat ik wel irritant vind aan Logitech stuur dat bij het opstarten van PC het stuur wild om zich heen begint te draaien, is daar iets aan te doen???

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22:50
Digitaal en Analoog instellen?? Weet ik niks van.

Oplossing voor bewegen tijdens opstarten: kabel los van stuur maken. :)
Pagina: 1