Toon posts:

PC loopt vast met zware netwerk verkeer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zoals in posting (http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/233422/1?limit=25)
Loopt me pc vast met zware netwerk belasting.
Ben er inmiddels achter wat het probleem is, het ligt aan me ide raid controller (promise fasttrack tx2) nou alleen nog een oplossing bij pomise staan er nog geen nieuwe drivers voor windows xp of 2000
Iemand een ander oplossing???

Verwijderd

Topicstarter
niemand een idee
echt niemand??

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:59

Predator

Suffers from split brain

ik heb niet echt een oplossing maar hou weet je dat het je promise controller is ?

nu misschien geeft die wel een conflict met je NIC maar ik vind het toch maar raar

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

Topicstarter
Het is een losse pci ide raid controller die ik zelf gekocht heb,dus niet zo moeilijk om te weten wat voor merk en type het is.
En me nic en de ide controller heb geen irq,memory,io of dma conflict dat is juist het rare
heel vaag probleem waar ik de oplossing niet op weet

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02:01
Vreemd he? dat je netwerkkaart je Promise controller laat vastlopen :)

Probeer ze eens een afzonderlijk IRQ te geven.
wat ik overigens tegenkwam bij NT4 server was dat je geen vreemde services onder het system account moet gaan draaien. Als ik Apache onder system account liet draaien, liep ie gewoon keer op keer vast of gaf ie een reboot zodra ik mijn 10Mbit kaartje vol belastte.

Verwijderd

Topicstarter
Vind het inderdaad vreemd dat me promise controller met mic laat vastlopen en daardoor me hele pc. Zoals ik al zie in een eerdere replay hebben ze een apparte irq.
Heb ook nog ff geprobeerd om als een andere user in loggen geen administrator user, maar daar mee heb ik het zelfde probleem

Verwijderd

Topicstarter
Iemand al een oplossing gevonden voor me probleem???:Y)

Verwijderd

Dingen die je kan proberen
- 3com netwerkkaart aanschaffen (neemt minder cpu rekenkracht dan bijvoorbeeld el-cheapo netwerkkaart)
- promise drivers zoeken (zijn er vast wel, check www.windrivers.com of www.driverguide.com )
- Je IDE apparaten aansluiten om de 'normale' IDE

Verwijderd

Topicstarter
Een 3com netwerkkaart heb ik al (3c905c)
en er zijn geen nieuwere drivers voor me promise controller
ME HD's aan sluiten op de id controller van me MB is een oplossing alleen zonde van me promis raid controller van 300 piek

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 31-07 21:46
Beetje met PCI-kaarten (her)pluggen&prayen denk ik. Bij sommige mobo's heb je niet op elk PCI slot busmastering en er zullen best kaarten zijn die niet prettig werken als ze geen busmastering hebben.

_██_
(ಠ_ృ)

Verwijderd

Het zal je ongetwijfeld al eens gezegd zijn, maar voor de zekerheid maar effe.. zet die NIC is op 10Mbit Half Duplex, doet voor velen wonderen :)

Verwijderd

Topicstarter
Heb ook al met me pci kaarten lopen spelen ongeveer elke pci slot gehad met alle mogelijkeheden maar het helpt niet
En me nic op 10Mbit Half Duplex zal weinig helpen als het 100 mbit is en 100 mbit half duplex werkt ook niet

beging er bang voor te worden om me pci promise raid controller er uit te moeten gooien als ik 100mbit zonder vast loper wil gebruiken, al is het wel heeeeeeel vreemd dat deze combinatie niet werkt

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand waar ik nieuwre drivers/bios kan downloaden vppr me promis tx2 (ide raid) de op de promise site werken niet

Verwijderd

Misschien moet eens zo'n goedkoop Realtek kaartje proberen, dat is al vaker een oplossing geweest.

Verwijderd

Topicstarter
Gelukkig is het probleem nu opgelost,
Heb een nieuw nic gekocht zo'n realtak nic-je
toch vreem d dat een 3com nic probleem geeft met een ide raid kaartje, met een scsi controller heb ik nooit probleemen gehad

Verwijderd

Uhh ja.., dit zie wel meer hier op GOT. De 3Com kaarten ontlasten de CPU iets meer, maar houden ook de interne bus daardoor meer vast. Het resultaat is dan dat het delen van een IRQ met bijvoorbeeld een SCSI controller niet altijd lukt.

Verwijderd

Topicstarter
Het was geen irq probleem, maar blijkbaar iets met de interne bus te maken ja, maar goed nu werkt alles weer goed
al belast de realtek nic wel meer de cpu ja, maar we kunnen niet alles hebben
Pagina: 1