Flamen als het om consoles gaat?

Pagina: 1
Acties:
  • 146 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• kixor
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

kixor

homo homini lupus

Topicstarter
Het valt me bijna elke topic weer op, wanneer er consoles in het spel zijn wordt er geflamed. Als het om GT3 gaat op de PS2 komt er iemand die zegt dat je een X-box moet kopen en wanneer het om de GameCube gaat komt er iemand zeiken dat je een PS2 had moeten nemen.

Wat is dat voor vage zooi? Voelen mensen zich dan persoonlijk aangesproken wanneer het om een console gaat die niet in hun bezit is?

Zelf heb ik een PS2 en ben er erg blij mee, maar een kameraad van mij zweert bij Nintendo en dat vind ik stijl. Ik ga daar niet om zeiken ofzo, elke console heeft zijn voors en tegens daar hoeven we toch niet elk console topic weer zo moeilijk over te doen?

(Hmm, naja dit wou ik gewoon even kwijt :))

Verwijderd

Tja, vaak komt het omdat de meeste mensen niet goed geinformeerd zijn en zomaar wat gaan roepen.

Daarnaast zijn er, zoals jij al aangeeft, mensen die zweren bij een bepaald 'merk' en raken daardoor een beetje verblind.

• pica
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09-02 16:51
Nee, als je een console hebt zit je al fout, je moet al je lieve centjes aan je lieve pctje uitgeven :P >:) .

Steam

• Speedy
  • Laatst online: 07:29
No way dude, console rox :)

Beste is gewoon en een PC en meerdere consoles :9

Flickr | Lego collectie

• kixor
  • Niet online

kixor

homo homini lupus

Topicstarter
Mjah, heb hier een PC voor beetje Inet gamen. Daarbij gebruik ik em ook veel om informatie te zoeken over vanalles en nog wat en verslagen etc te maken. Maar als het echt op gamen aankomt zit ik liever achter een console :D

Verwijderd

Op mijn forum mag je lekker flamen :D

Verwijderd

Op woensdag 03 oktober 2001 21:00 schreef WouteRF het volgende:
Op mijn forum mag je lekker flamen :D
Ben je blij met je Xbox siteje ofzo?

• pica
  • Laatst online: 09-02 16:51
Op woensdag 03 oktober 2001 21:11 schreef yhtomit het volgende:

[..]

En waarom niet? Tis zijn site, dus mag hij best blij mee doen vinnik, zolang ik er maar geen last van heb }) .
Ik haat consoles dus ik zal er zelf nooit op klikken >:) .

[disclaimer]Ik vind/vond de megadrive wel roeleren :) [/disclaimer]

Steam

• RedTop
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-01-2024
Ik vind dat je gelijk hebt. Iedere console heeft zijn sterke kanten. Toch moet ook ik toegeven dat mijn hart altijd bij SEGA consoles heeft gelegen. Als iemand dan SEGA afkraakt voel ik me idd persoonlijk aangevallen. Stom natuurlijk, want het gaat gewoon om een bedrijf dat puur uit is op jouw centen, maar aan de andere kant kan je het zo zien:

Als "jouw" console wordt aangevallen wordt ook indirect jouw beoordeling en keuze aangevallen. Onbewust wordt dit misschien wel opgemerkt als een aanval op je smaak of intellect...

Het feit dat mensen hun keuze bevestigd willen zien in plaats van dat het in twijfel wordt getrokken komt goed naar voren in de 2e functie van reclame. De eerste functie is het produkt aanprjzen, de tweede is het bevestigen van de keuze. Als je een produkt hebt gekocht en je ziet een reclame associëer je dat onbewust met een bevestiging van je smaak/intellect.

Overigens is dit niet alleen met consoles zo. een paar voorbeelden waar ik dit ook in terug zie:

AMD vs. Intel
Windows vs. Linux
DDR vs. RDRAM
automerk A vs. automerk B

... klinkt het een beetje bekend? :)

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

vergeet PC vs. Console niet, verrek! daar zit een voorbeeld van in deze zelfde draad! we mogen ons gelukkig prijzen!

• kixor
  • Niet online

kixor

homo homini lupus

Topicstarter
Op woensdag 03 oktober 2001 21:17 schreef RedTop het volgende:
Ik vind dat je gelijk hebt. Iedere console heeft zijn sterke kanten. Toch moet ook ik toegeven dat mijn hart altijd bij SEGA consoles heeft gelegen. Als iemand dan SEGA afkraakt voel ik me idd persoonlijk aangevallen. Stom natuurlijk, want het gaat gewoon om een bedrijf dat puur uit is op jouw centen, maar aan de andere kant kan je het zo zien:

Als "jouw" console wordt aangevallen wordt ook indirect jouw beoordeling en keuze aangevallen. Onbewust wordt dit misschien wel opgemerkt als een aanval op je smaak of intellect...

Het feit dat mensen hun keuze bevestigd willen zien in plaats van dat het in twijfel wordt getrokken komt goed naar voren in de 2e functie van reclame. De eerste functie is het produkt aanprjzen, de tweede is het bevestigen van de keuze. Als je een produkt hebt gekocht en je ziet een reclame associëer je dat onbewust met een bevestiging van je smaak/intellect.

Overigens is dit niet alleen met consoles zo. een paar voorbeelden waar ik dit ook in terug zie:

AMD vs. Intel
Windows vs. Linux
DDR vs. RDRAM
automerk A vs. automerk B

... klinkt het een beetje bekend? :)
You speak truly. :)

• RedTop
Op woensdag 03 oktober 2001 21:20 schreef kixor het volgende:

[..]

You speak truly. :)
Ja, ik schrik er zelf soms ook van :D

• boshar
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-07-2025
Misschien ben ik wel een beetje te rijk maar ik koop dus gewoon elke goede console en heb eeen redelijk dikke PC staan.

Ik denk dat wanneer je voor veel geld 1 console kan kopen je je een beetje gaat blindstaren op je nieuwe aanwinst al is het alleen om de uitgave te rechtvaardigen. Als liefhebber wacht ik tot er een aantal unieke goede games voor de console uit zijn en de eerste prijsdaling een feit is. Iedere console heeft z'n sterke en zwakke kanten en dat maakt het nu juist zo leuk om er meerdere te hebben.

Ik heb alleen een uitgesproken mening over de X-box want:
1. Die is nog niet uit en moet zich dus nog bewijzen.
2. Er missen mijns inziens die paar unieke goede games die er moeten zijn voordat ik hem koop en ik zie die ook nog niet zo snel uitkomen.

Dit laatste maakt me wat aggressief tegen X-Box fanboys maar als die games alsnog uitkomen dan koop ik ook alsnog juichend een X-Box hoor. (Of wanneer iemand er een goedkope Linux box van weet te maken dat lijkt me ook cool)

• kixor
  • Niet online

kixor

homo homini lupus

Topicstarter
Linux op je X-Box van MicroSoft. Klinkt als een harmonieus sprookje :)

• RedTop
Op woensdag 03 oktober 2001 21:28 schreef boshar het volgende:
Misschien ben ik wel een beetje te rijk maar ik koop dus gewoon elke goede console en heb eeen redelijk dikke PC staan.
Ik heb gelukkig ook redelijk wat (oudere) consoles staan. Kan je de echte klassiekers van alle systemen toch spelen. Mijn laatste bak is een Dreamcast waar ik nog lang niet op uit ben gekeken.
Ik denk dat wanneer je voor veel geld 1 console kan kopen je je een beetje gaat blindstaren op je nieuwe aanwinst al is het alleen om de uitgave te rechtvaardigen. Als liefhebber wacht ik tot er een aantal unieke goede games voor de console uit zijn en de eerste prijsdaling een feit is. Iedere console heeft z'n sterke en zwakke kanten en dat maakt het nu juist zo leuk om er meerdere te hebben.
Dit geldt vooral als je tot de "early adapters" behoort.
Ik heb alleen een uitgesproken mening over de X-box want:
1. Die is nog niet uit en moet zich dus nog bewijzen.
2. Er missen mijns inziens die paar unieke goede games die er moeten zijn voordat ik hem koop en ik zie die ook nog niet zo snel uitkomen.
Aan de ene kant geef ik je gelijk, want zo heb ik ook gedacht. Na het zien van JSRF en DOA3 ben ik toch wat meer gaan geloven in X-BOX. Ook al zijn er nog niet echt van die super-klappers aangekondigd, bovenstaande spellen laten toch wel zien dat X-BOX veel potentieel heeft....
Dit laatste maakt me wat aggressief tegen X-Box fanboys maar als die games alsnog uitkomen dan koop ik ook alsnog juichend een X-Box hoor.
Ik vind het ook vervelend als iemand ergens over uit zijn dak gaat, of iets loopt af te fakkelen zonder goede argumentatie. :(
(Of wanneer iemand er een goedkope Linux box van weet te maken dat lijkt me ook cool)
Dat is met de Dreamcast overigens al gebeurd ;)

Verwijderd

Op woensdag 03 oktober 2001 21:11 schreef yhtomit het volgende:

[..]

Ja Enorm!

Verwijderd

Om ff terug te komen op de topic:

Iedereen die een console heeft of is van plan een console aan te schaffen probeert zijn aankoop te verdedigen.

Iedereen wil dat zijn aankoop nummer 1 wordt in de console wars. Meestal heeft de flamer ook geen enkel verstand van consoles. Een 'echte' gamer heeft zich verdiept in alledrie de consoles en kent de sterke en zwakke punten van de drie en koopt ze natuurlijk ook alledrie. Jammergenoeg is dit voor de meeste niet haalbaar dus moet er een keuze worden gemaakt.

Ik zie flames meer als een teken van zwakte, bang dat je console gaat falen.

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07-02 22:23
Ja Enorm!
En terecht!!!! X Box ruled man!!!
alle andere consoles zuigen!!!!! :( :r
;)

yup flamen is idd dom en het voelt niet eens goed >:)

Verwijderd

Ik vind de SNES nog steeds zwaar rulen
Ik houd echt veel meer van die spellen dan de meeste spellen die tegewoordig uitkomen
Op de snes hadden die spellen echt vaak een goede gameplay en goede sfeer, wat ik nu bijna niet meer kan zeggen van de huidige games

Ikzelf ben dus ook een 2d game fan

• EquiNox
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

EquiNox

Speed plz.

Ik heb het volgende :
- AMD Duron 700@1150Mhz, 512MB SDRAM enz (brute bak)
- Playstation 2
- SNES

Ieder heeft zijn voor- en tegens. Ik snap persoonlijk niet hoe je een PC kunt vergelijken met een console. 2 compleet verschillende principes...

Verwijderd

Op woensdag 03 oktober 2001 23:51 schreef EquiNox het volgende:
Ik heb het volgende :
- AMD Duron 700@1150Mhz, 512MB SDRAM enz (brute bak)
- Playstation 2
- SNES

Ieder heeft zijn voor- en tegens. Ik snap persoonlijk niet hoe je een PC kunt vergelijken met een console. 2 compleet verschillende principes...
Helemaal mee eens...een PC is per definitie een ander type machine. Of je je PC nou puur koopt voor het gamen of niet. Als ik naar de PC kijk dan speel ik daar eigenlijk maar heel weinig spellen op, UT, Starcraft en CM met name en voor de rest eigenlijk niet veel. (ik loop dan ook wel eens een erg goede titel mis) Maar als ik de hele dag al op de PC loop te designen dan is het erg fijn om eens onderuitgezakt op de bank met een joypad in je klauwen te gaan zitten :) Sinds de ondergang van de homecomputers ben ik in feite consoles gaan kopen en daar ben ik óók altijd heel blij mee geweest, het zijn andere spellen, een andere beleving en het heeft gewoon heel andere charmes dan PC gaming.

Ik heb staan:
P2-333, 128 MB met Voodoo2 (ouwe comp)
Duron700, 256 MB met TNT2-32
SNES (helaas defect)
Playstation
PS2
GBA
NeoGeo Pocket Color

en een gamecube en een Dreamcast wil ik ook wel hebben, de één straks en de ander als ik er nog aan kan komen.

Ook mijn oude comps heb ik bijna allemaal bewaard trouwens, dat is ook nog geinig om nog eens iets mee te doen (heel af en toe dan)...en dan bedoel ik onder andere een MSX1, MSX2, een C64, een Amiga500, een Philips Videopac, een ZX Spectrum en nog oudere reutel.

Verwijderd

ik wil ze alle 3

Verwijderd

Doe wat ik doe... koop ze allemaal! *D

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:45

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Kheb meerdere PC's (AMD en INTEL :) ), een GB, GBA, PSX en een DC.

Een gamecube gaat er ook nog komen, en i.v.m. prijsdaling ook zeer snel een PS2 waarschijnlijk..

Flamen op consoles? Ze hebben allemaal goede en minder goede (.. "slechte" ..) kanten.. boeie.. zolang ik coole games kan spelen zal het mij allemaal een worst wezen..

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Verwijderd

tja ik vind consoles maar 2 nadelen hebben

1. niet te upgraden (video kaart, geheugen etc)
2. dus op punt 1 terug te komen, ze kosten te veel naar wat ze waard zijn.

edit: maar het speelt wel lekker.... PS2 DOA2 rox...

• RedTop
Op donderdag 04 oktober 2001 00:54 schreef MrRudi het volgende:

[..]
...en dan bedoel ik onder andere een MSX1, MSX2, een C64, een Amiga500, een Philips Videopac, een ZX Spectrum en nog oudere reutel.
w0000000000000t, heb je nog een Philips Videopac? Zeg, je hebt zeker niet het spelletje Monkey Hunt, Monkey Jungle... of zoiets. Moest je apies vangen, weer weg schieten... werden ze boos en dan moest je heeeeeeel snel lopen! Was echt super roelerend. Ik 0wnde toen als ca. 8 jarige verschrikkelijk. Heb het punten aantal ooit eens klokje rond gekregen. :)

* RedTop wordt helemaal week als hij er aan denkt....

• RedTop
Op donderdag 04 oktober 2001 09:33 schreef Nosfer@tu het volgende:
tja ik vind consoles maar 2 nadelen hebben

1. niet te upgraden (video kaart, geheugen etc)
2. dus op punt 1 terug te komen, ze kosten te veel naar wat ze waard zijn.

edit: maar het speelt wel lekker.... PS2 DOA2 rox...
Dit is dus een grote misvatting die ik vaker tegenkom...

Eén voorbeeld: Een videokaart-upgrade is net zo duur als een nieuwe console!

Verwijderd

Op donderdag 04 oktober 2001 10:43 schreef RedTop het volgende:

[..]

Dit is dus een grote misvatting die ik vaker tegenkom...

Eén voorbeeld: Een videokaart-upgrade is net zo duur als een nieuwe console!
zo van weer een nieuwe console kopen....

maar ik geef je gelijk, kan net zo duur zijn..

• The_Ghost
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-01-2021

The_Ghost

To beer or not to beer........

Ik vraag me nog steeds af waarom het woord console misbruikt wordt voor die spelletjes bakken....
Een console is een beeldscherm, toetsenbord en evt. een muis....
Laten dat nou de dingen zijn die bij zo'n geval nou net ontbreken....

I'm confused :?

Get your copy of the web: 'copy http://*.* a:'

Verwijderd

Ik vind dit een goed topic, en wat er gezegd wordt klopt: dat flamen komt omdat mensen hun aankoop willen rechtvaardigen en geen tegenstand jegens hun console kunnen accepteren.

Ik heb dus:
- MSX(2)
- NES (verkocht)
- SNES (verkocht)
- PSX
- PS2
- PC (zie sig)

Nou een vriend van mij is een echt Nintendo fan (metroid, f-zero, mario games) en ik moet zeggen het heeft ook iets. Ik heb ook weleens een week mijn PSX tegen zijn N64 geruild. En dadelijk als hij een NGC heeft dan gaan we ook een keer een weekje ruilen (tegen mijn PS2).

Laat iedereen gewoon blij zijn met de console (of pc) van zijn keuze :)

• Krukar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-12-2025
Op donderdag 04 oktober 2001 10:46 schreef Nosfer@tu het volgende:

[..]

zo van weer een nieuwe console kopen....

maar ik geef je gelijk, kan net zo duur zijn..
Ja, maar er komt niet elke zoveel maanden een nieuwe generatie consoles, en dat is met pc's wel, dus consoles zullen acltijd achter blijven lopen op pc's, niet dat ik consoles niet respecteer, maar ik gebruik ze niet, er valt niets aan te wijzigen of over te clocken etc. (wat nou juist zo leuk is). Ik zweer dus bij de pc, maar als iemand consoles beter vind dan respecteer ik dat...

• RedTop
Op donderdag 04 oktober 2001 11:31 schreef WS het volgende:

[..]

Ja, maar er komt niet elke zoveel maanden een nieuwe generatie consoles, en dat is met pc's wel, dus consoles zullen acltijd achter blijven lopen op pc's, niet dat ik consoles niet respecteer, maar ik gebruik ze niet, er valt niets aan te wijzigen of over te clocken etc. (wat nou juist zo leuk is). Ik zweer dus bij de pc, maar als iemand consoles beter vind dan respecteer ik dat...
En zo hoort het ook!

Ik vind ze allebei leuk! Anders had ik hier nooit consoles zitten verdedigen (nadenkertje) :P

Verwijderd

Op donderdag 04 oktober 2001 10:41 schreef RedTop het volgende:

[..]

w0000000000000t, heb je nog een Philips Videopac? Zeg, je hebt zeker niet het spelletje Monkey Hunt, Monkey Jungle... of zoiets. Moest je apies vangen, weer weg schieten... werden ze boos en dan moest je heeeeeeel snel lopen! Was echt super roelerend. Ik 0wnde toen als ca. 8 jarige verschrikkelijk. Heb het punten aantal ooit eens klokje rond gekregen. :)

* RedTop wordt helemaal week als hij er aan denkt....
Klopt...ik had er twee zelfs, maar ik heb er één weggegeven aan zo'n andere nostalgie dwaas :) Ik weet zo niet welke spelletjes ik er bij heb, een stuk of 20 geloof ik. Monkey Hunt zegt me zo niets...Spider en Asteroids waren voor mij de grootste verslavingen.
Nog wat geblaat van The_Ghost:
Ik vraag me nog steeds af waarom het woord console misbruikt wordt voor die spelletjes bakken....
Een console is een beeldscherm, toetsenbord en evt. een muis....
Laten dat nou de dingen zijn die bij zo'n geval nou net ontbreken....
I'm confused
Sjah zo heten die dingen nu eenmaal...gameconsoles. Dat is al jaren zo en het zal technisch gezien vast niet 100% kloppen. Maar das hetzelfde dat veel RPG spellen eigenlijk geen écht RPG zijn en andersom. Het beestje }:O moet nu eenmaal een naam hebben. Waarom heet een Walvis een Walvis terwijl het geen vis is maar een zoogdier?

• gnimmeL_kraD
  • Niet online
(overleden)
Niet om te flamen hoor, maar wrom zou je een xbox kopen. Dat ding is van MS, dus lijkt mij dat alle spellen die daarvoor uitkomen ook voor de PC uitkomen.

En je hebt geen Final Fantasy voor de XBox >:)

* gnimmeL_kraD is nog steeds blij met zun PC en SNES (er is nog geen console met zoveel goede RPG's)

Xbox360 gamerprofile

Pagina: 1