Ik heb dus een 24v sunon gekregen van een kameraad. Ffies het transformatortje erop gehouden, en nou blijkt dat ding prima te draaien op 9v en 12v. Ik heb nog een 2weg schakelaartje liggen (aan/uit/aan), en die wil ik dus gebruiken om die fan op 12v en 9v (afhankelijk van stand schakelaar) te laten draaien. Maar: hoe doe ik dat?? Dat er aan 1 kant een weerstandje tussen moet, had ik al wel begrepen, maar welke?? D'r zijn d'r zoveel!!!! Het is een 24v sunon 3.4 watt. Iemand natuurkundig genoeg om dat uit te rekenen???
Dan nog een vraagje: maakt het veel uit qua lawaai om dat roostertje met gaatjes (waar je dus je fan voorschroeft) d'r uit te dremelen? Dat ding maakt namelijk nogal een pokkeherrie
PS: mocht dit nav m'n eerste vraag hier niet thuis horen, schopt hem dan aub naar waar 'ie wel thuis hoort
Dan nog een vraagje: maakt het veel uit qua lawaai om dat roostertje met gaatjes (waar je dus je fan voorschroeft) d'r uit te dremelen? Dat ding maakt namelijk nogal een pokkeherrie
PS: mocht dit nav m'n eerste vraag hier niet thuis horen, schopt hem dan aub naar waar 'ie wel thuis hoort