Toon posts:

DFI Super Socket 7 mobo wil niet starten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi iedereen,

Mijn tweede PC is een AMD K6-2 550MHz.
Het motherboard is van DFI de K6BV3+/66 een mobo gebaseerd op de VIAtech 596/598 chipset.
Als ik deze PC een dag niet gebruik en dus uitgezet heb,wil hij daarna niet meer gelijk opstarten.
Meestal moet ik 4 a 5 keer de aan/uit knop gebruiken eer hij opstart.
Als hij eenmaal wel start dan werkt hij vervolgens goed.

Zou het een hardwareconflict kunnen zijn met b.v. de grafische kaart? (kaart is een Diamond Viper550).

Kent iemand dit mobo en heeft daar ook last van (gehad)?

Of is hij gewoon verrot????

Greetz

Pino

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:48
Gooi je voltage 0,1V hoger en je bent ervan af. Ik heb dit gehad met een opgeklokte K6/3 toen ik van de P5BV3+ naar de K6BV3+ ging. Ik maar denken dat het aan mijn videokaart lag. ff wrikken in slot, proberen... nee. Weer wrikken, proberen... nee. Nog ff wrikken, proberen... ja!

Was uiteindelijk niet de videokaart, maar een processor die eerst ff warm moest draaien. Voltage met 0,1V verhoogd en nooit weer problemen gehad.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt JGC voor je reactie.

Paar vraagjes: ben je er zeker van dat de iets hogere spanning geen kwaad kan? Dat de hardware niet naar de eeuwige elektronisch jachtveld verhuist dus?

Welke spanning moet ik precies verhogen? kun je iets meer uitleg geven?

Ik heb een tweede bord, precies dezelfde waar de floppy niet werkt.
Treedt het probleem ook op als ik b.v. een Intel P100CPU plaats op het mobo?

(ik vraag dit omdat ik dan mijn tweede bord met P100CPU kan plaatsen, als het verrot gaat slaap ik gewoon nog door!)

TNX

Pino

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is opgelost.
Mobo was toch niet 100procent.
nder nieuw mobo nergens last van en niet de spanning hoeven te verhogen.

Topic mag afgesloten worden.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:48
ff over die spanning: dat verhogen is dus wel nodig op dit mobo, aangezien ie net iets minder geeft dan andere mobos. Kon een K6/3-400 2.4V wel gewoon op 450 lopen op mijn DFI P5BV3+, hij kon het niet zonder 2.5V op de K6BV3+.