Toon posts:

CTF-lavagiant.

Pagina: 1
Acties:
  • 689 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Helloow

Nou was ik één van de voorlopers met het sniperen de vanaf de berg in dit level. aleen ik neem nog steeds de moeilijke route naar boven (teleporten op randje van de doorgang, jumpen en weer gauw die teleporter omhoog schieten) maar nu zie ik de mensen hun teleporters vanaf de grond de berg op knallen...ehh hoe doen ze dit????

• foser
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-01 11:31
Veel oefenen.

Ik doe dan een dubbele teleport, dus je schiet de teleporter de lucht in. Op het hoogste punt spawn je en je schiet direct nog een keer. Als je de jumpboots niet aan hebt verlies je (mogelijk) wat health.

Het is zelf mogelijk in 1 keer, maar dan moet je op precies de juiste plaats staan en erg precies schieten.

De shieldbelt doorgang is btw trouwens de beste plek om het te proberen.

BTW, ik snipe zelf nooit. Meestal kijk ik even boven of er nog snipers zijn en telefrag ze, want ze zijn zo druk met snipen dat ze niks in de gaten hebben ;)

Nog een laatste tip, spaar die jump boots voor de aanvallers. Die zijn namelijk erg belangerijk bij het grabben v/d tegenstanders vlag & het weer heelhuids wegkomen.

Greetz,
[WOS]foser http://www.utinferno.co.uk/wos

• Clay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 18-02 12:13

Clay

cookie erbij?

Nou was ik één van de voorlopers met het sniperen de vanaf de berg in dit level. aleen ik neem nog steeds de moeilijke route naar boven ...
Weet je dat dan zeker? :)
Er zijn wel tien manieren om daar op te komen. Het makkelijkst is om het met een dubbele teleport te doen. Het kan ook anders.

Leg je translocator op de grond, pak je piston (impact hammer voor de leken onder ons) laadt hem op, en knal je translocator weg. Als je dit goed doet kom je op de berg uit.

Verder zit dit spel dus vol met trucjes. Zo kan je in face met telepunten (zie boven, translocator met impacthammer combo) in een keer naar de overkant komen. Een teammate kan jou met de rocketlaucher naar de overkant katapulteren, maar je kan dat ook zelf doen met een zelfmoordactie met de redeemer. Je bent dan wel dood, maar de vlag vliegt naar de overkant.

In november kan je bij blauw dubbel translocatoren de buis op, in command kan je de vlag door de gaten achter de blauwe basis laten vallen, in dreary kan je bij de schuine ingang van de vlagkamer ook terug erop springen, in DM-barricade is er beneden een extra 100 armor die je met een lift-jump kan pakken, en zo kan je nog wel ff doorgaan.

Weten jullie bijvoorbeeld al de keg o' health in zeto? (Of de shieldbelt). Hoe je de redeemer in Koos galleon pakt?
of de invisibility in turbine?

Ik bedoel maar. Dit spel zit vol met trucjes. Ik speel het al sinds dat de demo uitkwam, en ik ben een trucjes en secret freak.
Die uitspraak van wolfman over het voorloper zijn maakt mijn bewering dat ik dat bergsnipen zelf ontdekt heb al minder geloofwaardig, dus dat laat ik maar achterwege. Daar zijn trouwens wel meer mensen zelf opgekomen. Het is niet zo dat 1 iemand dat ontdekt heeft.

maar ok, bergsnipen is dus wel een bekend fenomeen, en hoe je erop kan komen ook.

Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin

Verwijderd

Je kunt ook de translocator recht omhoog gooien, dan snel switchen naar de mpact-hammer en de translocator nog in de lucht wegschieten. Op die manier kun je de translocator vanachter de rode basis tot in de blauwe basis schieten op Lava Giant. Pas echter wel op want je schiet vaak te ver en teleporteert dan achter de andere basis in de lava.

De makkelijkste manier om op het eiland te komen is door de translocator op het puntje van het dak op de rode basis te leggen, dan bukken en vanonder tegen de translocator schieten met de impact hammer.

Bovenstaande kan ook op Facing Worlds, alleen moet je de translocator op het randje leggen van de schuine helling op het dak.

Clay->
in command kan je de vlag door de gaten achter de blauwe basis laten vallen
Dit zou ik niemand adviseren, omdat dit als erg goedkoop/lame wordt beschouwd. Deze methode maakt dit veld zeer ongelijk en geeft blauw een groot nadeel.

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
Als blauw een mannetje onder dat gat parkeert kan die de vlag weer opvangen. Je moet alleen een paar rooien van je af houden, maarja je hebt de shield, 100 armor en een stapel flaks ter beschikking.

Verwijderd

Het punt is dat blauw niet net zo'n snele weg heeft om de rode vlag te cappen, je kunt de vlag immers niet omhoog door dat gat schieten ofzo.

Enne, dat blauwe mannetje heb je daar zo weg.

• foser
Je hoeft de vlag niet te laten vallen, die kan je ook gewoon mee naar beneden 'dragen' door de gaten. Toch een stuk moeilijker dan gewoon de vlag onderaan teruggrabben als blauw mannetje. Beter is om bovenaan eentje op wacht te zetten. Ook leuk voor rode gastjes die omhoog proberen te TLen

Verwijderd

Klopt

Command is een erg omstreden level, hoewel je als je afspreekt om geen vlaggen door die buis heen naar beneden te brengen, dat het dan heel gelijk is, het gaat er alleen om hoe je je team opstelt, en waarvan je gebruik maakt.

Rood wordt gezegd meer powerups te hebben (invi en damAmp). Alleen als Rood heb je dara nix aan omdat die zo'n beetje op zijn als je bij blauw komt, dus in principe heeft de aanvaller (blauw) er dus meer aan.

• Gert
  • Laatst online: 05-12-2025
Is de weg van blauw naar rood niet even lang als van rood naar blauw?

Bdw, dit soort maps die niet gelijk zijn moet je gewoon 2x spelen, 1x als blauw 1x als rood, dan is het echt gelijk.

• foser
Is de weg van blauw naar rood niet even lang als van rood naar blauw?
Yep, maar de power-ups (rode power-amp & invisibility) liggen dichter bij rood, zo ook de shieldbelt.

De grate is een heel belangerijk punt in de level, rood kan hierdoor snel naar boven en blauw snel naar beneden. Alleen jammer van de vlag-bug, als dat niet mogelijk was, dan was de level best heel gebalanceerd.

Verwijderd

Het klopt misschien dat sommige levels niet helemaal even eerlijk zijn tov. rood of blauw.
Maar moet wel zeggen dat het 99 van de 100 keer de skill van de spelers is die het uitmaakt of je wint of verliest :) :).. dus spelers die veel zeuren tijdens spel heb ik hekel aan... altijd excuses en bla bla bla :( :( :(... gewoon spelen en niet zeuren.. tis maar een spelletje hoor... hhaahahaha :) :) :)

• Whizzy
  • Laatst online: 28-01 20:18
WRREEEEDD !!! Ik speel het ook nog wel eens maar die trucjes hiero heb ik nog niet gezien in een CTF game... toch maar eens wat proberen enzo.

Thnx

If it still works, tweak it ! until it is broke.. then start over again..

• Tuinhark
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-02 19:40

Tuinhark

Retro

Dit topic verwordt naar het 'truukjes voor UT multiplayer' topic. :)

Het lukte mij vandaag steeds niet om mijn translocator naar 'de overkant' te schieten in Facing Worlds. Zat bovenin, bij de helling; schiet locator op de helling en blaas er tegen aan. :) Vliegt dat ding in eens achteruit het gebouw en de asteroid af! :+ Gekkigheid!

• foser
Nou, dan doe je het niet goed. Je moet gehurkt net onder het schijfje mikken.

Trouwens, je kunt beter gewoon naar de andere kant translocaten (ik bedoel al lopend en TL werpend over de heuvel gaan), werkt (uiteindelijk) sneller en net zo safe (een hele goeie sniper die me dan raakt). Ik sta vaak bovenop de heuvel de wacht the houden (Keg Of Health =)) en worden zelden tot nooit gesniped (moeilijk te raken). De truuk bij face is trouwens zo powered-up als mogelijk binnen te komen, de vlag te pakken en snel weer weg te gaan langs het dak en de zijkant of lang de redeemer spot.

[WOS]foser

• Tuinhark
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-02 19:40

Tuinhark

Retro

Dat is inderdaad de taktiek, met de translocator naar de overkant lopen. Maar dat lukt me echt heel slecht... :( Tja, gewoon oefenen denk ik.

En ik ga altijd al via de zijkant naar beneden als ik de vlag heb gejat. :)

Speelde gisteren op 'Lee's Server', maar daar was nix tactisch aan. :) Gravity stond iets lager zodat je verder kon springen en ALLES stond op 1sec respawn tijd. Daarnaast vlogen raketten en redeemers veel langzamer. Raketten waren WEL veel dodelijker. Maar dat was gekkigheid als je op de redeemer ging staan. Kon je aan de lopende band redeemers afschieten (respawn 1sec, weet je nog?). :D Dat was echt leuk!!! (voor de afwisseling natuurlijk ;))
Pagina: 1