Toon posts:

full tower voordeel ?

Pagina: 1
Acties:
  • 116 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik krijg een nieuwe pc en nu zit ik te twijfelen tussen een midi en een full tower!

Mijn pc is een server dus staat 24/7 aan.

Wat is nu het VOORDEEL van een full tower en wat kan ik beter nemen?

Thanks voor your answers.... ;) ;) ;)

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

het voordeel is dat je meer ruimte hebt :)
en dat je al snel een betere airflow hebt :)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-08 19:22

Beaves

Usque ad Finem

Ik heb een big-tower en ik zou niet meer anders willen, de kast is gewoon veel handiger ingedeeld waardoor je een betere airflow hebt, je meer devices kan installeren en omdat je overal veel beter bij kan.

Het enige nadeel is het gewicht en de prijs (en misschien de grootte).

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Verwijderd

betere airflow
meer ruimte (evt. voor waterkoeling net als moi :) )

• answer_man
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-08 10:24
kun je makkelijker bij het cd-rom open/dicht knopje :+

[en idd betere airflow, maar aangezien server zal wel niet zoveel fans worden) maar gewoon snel overzicht en geen voeding voor je moederboard hangen (ja dat hebben sommige)]

Verwijderd

Topicstarter
Maar ik kan dan ook meer harde schijven enzo kwijt??

ik heb straks een Asus A7M266 moederbord

Dan kan ik dus ook een DVD en CD ROM en WRITER en 2e Harde schijt allemaal op 1 moederbord aanluiten??

want nu kan ik dat niet?

En ik wil ook meerdere fans erin zette, mits die niet teveel herrie maken? Weet iemand van die echte hele stille want ik slaap zowat langs mijn pc.....

;)

Verwijderd

Voordeel van een fulltower is oa
1 betere airflow.
2 De kast blijft koeler
3 geen geprop meer met hardeschijven en kabels.
4 lekker overzichtelijk aan de binnenkant.

Ik heb zelf nu ook een bigtower en die bevalt mij prima.
Ik kan overal heel makkelijk bij.

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Op woensdag 03 oktober 2001 20:17 schreef JdeTuitE het volgende:
Maar ik kan dan ook meer harde schijven enzo kwijt??

ik heb straks een Asus A7M266 moederbord

Dan kan ik dus ook een DVD en CD ROM en WRITER en 2e Harde schijt allemaal op 1 moederbord aanluiten??

want nu kan ik dat niet?

En ik wil ook meerdere fans erin zette, mits die niet teveel herrie maken? Weet iemand van die echte hele stille want ik slaap zowat langs mijn pc.....

;)
nee , er kunnen maar 4 ide apparaten op dat mobo :)
maar als je een mobo met raid zou hebben dan kan je er dus makkelijk 8 apparaten op kwijt :)
of je moet een extra ide kaartje overwegen :)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Verwijderd

Topicstarter
Sorry hoor ;) maar wat is een mobo of raid??? ken je die zo bij iedere pc winkel hale??

en wat doen die precies en waar sluit je ze aan??

:)

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op woensdag 03 oktober 2001 20:47 schreef JdeTuitE het volgende:
Sorry hoor ;) maar wat is een mobo of raid??? ken je die zo bij iedere pc winkel hale??

mobo=moederbord.
raid is een opslag systeem.
[search=wat is raid]

• Varienaja
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Iedereen is zo blij met de ruimte in een bigtower. Dat klopt ook wel, maar pas op: er zijn ook best bigtowers die rampzalig zijn ingericht.

Siditamentis astuentis pactum.

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:24

FFF

Op woensdag 03 oktober 2001 20:47 schreef JdeTuitE het volgende:

Raid zou ik voor een server zeker nemen. (als hij echt veel gebruikt word)

Verder zou ik die cd-rom eruit gooien, je hebt een writer en een dvd, dat zijn al 2 spelers die cd-rom maakt de zaak alleen maar trager.

• F.U.B.A.R
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-07 22:15
Als het een server wordt, neem ik aan dat je er eenmaal hij draait, niet elke week hardware gaat van vervangen. Als dat zo is, zou ik voor een midi tower gaan: je hebt misschien ff meer moeite bij het installeren, maar het is lichter en kleiner.

Ik til me een ongeluk aan mijn (gepantserde?) AOpen HX-08! Voor de rest wel een leuke kast hoor.

• FFF

FFF

Op woensdag 03 oktober 2001 21:50 schreef Varienaja het volgende:
Iedereen is zo blij met de ruimte in een bigtower. Dat klopt ook wel, maar pas op: er zijn ook best bigtowers die rampzalig zijn ingericht.
naaah, mijn ervaring is, dat bij een mini-midi tower vaak de voeding bijna tegen de cpu aan zit, dit zijn 2 componenten die juist veel warmte ontwikkelen, en voor de drukke indeling kan de warme lucht geen kant op, en dan moet je weer beter gaan koelen, wat liever niet moet als je je server in je kamertje hebt staan. Terwijl bij een grotere kast, veel meer ruimte is voor de voeding, en dan ook van van elkaar afzitten. met het gevolg dat er dus een betere airflow ontstaat en belangrijk om ff te weten, een goede airflow is altijd goed, je hoeft niet persee veel fans te hebben, het ligt aan de kast, aan de mogelijkheid van luchtsrtroming. En in een kleinere kast is dat vaak veel minder (of je moet echt een slecht ontwerp kast hebben)
Dus ik zou 100% voor een full tower gaan. Verder hoef je in een bigtower ook niet al je componenten op elkaar te proppen zoals HD's etc, dat zorgt ook weer voor minder warmte :D Ook al is het niet de bedoeling te gaan tweaken, hoe minder je hoeft te koelen hoe stiller zij uiteindelijk wordt. Verder heb je als je zou willen meer en betere plaatsen om een fan te monteren, door de extra ruimte kun je vaak een grotere koeler gebruiken, of een waterkoeling inbouwen. of je kast isoleren.

Verwijderd

Op woensdag 03 oktober 2001 20:17 schreef JdeTuitE het volgende:

;)
Fans die geen herrie maken? Dat betekent dat je op zoek bent naar Papst-fans. Die kunnen zo stil zijn dat je ze niet eens hoort. Je moet zelfs kijken voordat je weet of ze wel aan staan *D

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-08 16:11

ReseTTim

Chocolate addicted

voordeel fulltower:
* lekkerz veel ruimte/plaats
* goede airflow
* leuk om te modden
* beter waterkoeling te plaatsen

nadeel:
* groot
* niet altijd goed te tillen (sommige)

voordeel midi:
* klein
* licht gewicht

nadeel:
* klein (past weinig spullen in)
* slechte airflow
* ruimte voor waterkoeling moeilijker

of neem gewoon deze en gah die modden zoals ik doe :) :)

Afbeeldingslocatie: http://members.tripodnet.nl/R3s3TT1m/got/DSCF1258a.JPG
lekkerz veel ruimte, linker en rechterkant komt een mobo + waterkoeling :) :)

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• FFF

FFF

Op woensdag 03 oktober 2001 23:11 schreef F.U.B.A.R het volgende:
Als het een server wordt, neem ik aan dat je er eenmaal hij draait, niet elke week hardware gaat van vervangen. Als dat zo is, zou ik voor een midi tower gaan: je hebt misschien ff meer moeite bij het installeren, maar het is lichter en kleiner.

Ik til me een ongeluk aan mijn (gepantserde?) AOpen HX-08! Voor de rest wel een leuke kast hoor.
niet mee eens, als het een server is ga je d'r ook niet mee lopen =] ik zou een houten kast bouwen goed isoleren en draaien maar, lekker geluidsarm, eventueel, aan de kant war je niet zit een paar fans, op die op een paar volt draaien. als hij toch echt zoveel aanstaat, hok, hardware erin cd-rw en dvd erin en klaar.

• FFF

FFF

Op woensdag 03 oktober 2001 23:20 schreef ReseTTim het volgende:
voordeel fulltower:
* lekkerz veel ruimte/plaats
* goede airflow
* leuk om te modden

nadeel:
* groot
* niet altijd goed te tillen (sommige)

voordeel midi:
* klein
* licht gewicht

nadeel:
* klein (past weinig spullen in)
* slechte airflow
* ruimte voor waterkoeling moeilijker

of neem gewoon deze en gah die modden zoals ik doe :) :)

[afbeelding]
lekkerz veel ruimte, linker en rechterkant komt een mobo + waterkoeling :) :)
Juist zo'n bak is voor een server al goed, zou hem alleen in het houtmaken, goedkoop, makelijk te bewerken, geluidsdempend :D en heel makkelijk te schilderen, en onopvallend weg te werken. Kunt hem ook bij de andere meubels aanpassen etc. Nou met een eenvoudige gatenzaag maak je er zo een paar koelers in, kunt hem helemaal bekleden met geluidsisolatie vanbinnen (gewoon nieten lukt zelfs) dubbele wanden kan ook. daartussen isolatie, dat zou ik doen voor een vaste server :D. Ik zou er bijvoorbeeld 2 12x12 fannen in zetten, en die regelen door middel van een fanbus. Laat je ze gewoon op 7 volt draaien, die dingen verzetten dan nog heel erg veel, en hoor je niet, Is het in de winter wat te warm zat je ze wat harder, is de temp lekker koel, draai je zachter :D Dir zou mijn ideale kast zijn, Kant van de fan's niet richting je slaap richting zeg maar, evenmtueel dubbele want waard e fans in zitten, goed geisoleerd, gaat ook niet resoneren dan. wat L#L ik een eind weg zeg, mzzl :D

• O.D.Smolik
  • Laatst online: 07-11-2025

O.D.Smolik

Geen dag, zonder een appel.

Op woensdag 03 oktober 2001 20:09 schreef JdeTuitE het volgende:
Hallo, ik krijg een nieuwe pc en nu zit ik te twijfelen tussen een midi en een full tower!

Mijn pc is een server dus staat 24/7 aan.

Wat is nu het VOORDEEL van een full tower en wat kan ik beter nemen?

Thanks voor your answers.... ;) ;) ;)
Maar wrom je nieuwe pc als server gebruiken? Daarvoor zou ik je oude bakkie gebruiken, is meer dan voldoende (ligt er aan wat je met die server gaat doen).

Edit: Of bedoel je dat je pc 27/7 draaid. Ook gelijk een server is :?

• FFF

FFF

Op woensdag 03 oktober 2001 23:32 schreef O.D.Smolik het volgende:

[..]

Maar wrom je nieuwe pc als server gebruiken? Daarvoor zou ik je oude bakkie gebruiken, is meer dan voldoende (ligt er aan wat je met die server gaat doen).
Heb hier een p1 staan, ding heeft in het hele systeem alleen een heatsink op de cpu (dus zonder fan) en 1 systeemfan van 8x8 die geruisloos is, zit dubbel verpakt, echt top servertje, wel verdomd langmaam, maar jah, toch lekker bruikbaar als je slaapt.

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-08 16:11

ReseTTim

Chocolate addicted

Op woensdag 03 oktober 2001 23:31 schreef FFF het volgende:

[..]

Juist zo'n bak is voor een server al goed, zou hem alleen in het houtmaken, goedkoop, makelijk te bewerken, geluidsdempend :D en heel makkelijk te schilderen, en onopvallend weg te werken. Kunt hem ook bij de andere meubels aanpassen etc. Nou met een eenvoudige gatenzaag maak je er zo een paar koelers in, kunt hem helemaal bekleden met geluidsisolatie vanbinnen (gewoon nieten lukt zelfs) dubbele wanden kan ook. daartussen isolatie, dat zou ik doen voor een vaste server :D. Ik zou er bijvoorbeeld 2 12x12 fannen in zetten, en die regelen door middel van een fanbus. Laat je ze gewoon op 7 volt draaien, die dingen verzetten dan nog heel erg veel, en hoor je niet, Is het in de winter wat te warm zat je ze wat harder, is de temp lekker koel, draai je zachter :D Dir zou mijn ideale kast zijn, Kant van de fan's niet richting je slaap richting zeg maar, evenmtueel dubbele want waard e fans in zitten, goed geisoleerd, gaat ook niet resoneren dan. wat L#L ik een eind weg zeg, mzzl :D
nou uh. ik gah zelf de kist zoals je nu ziet heel houden. de fans komen voor en achter wel en er komt tochwaterkoeling zoals ik al zij :) :) . btw me oude pc
P3-700@805MHz gah ik dan als servertje gebruiken als ik naar een lanpartie gah. me nieuwe pc P4-1.7 of 2.0GHz komt dus eind nov. ik gah die pc namelijk kopen op de hcc dagen. dan hoop ik dus me pc af te hebben :) :)

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 03 oktober 2001 23:36 schreef FFF het volgende:

[..]

Heb hier een p1 staan, ding heeft in het hele systeem alleen een heatsink op de cpu (dus zonder fan) en 1 systeemfan van 8x8 die geruisloos is, zit dubbel verpakt, echt top servertje, wel verdomd langmaam, maar jah, toch lekker bruikbaar als je slaapt.
Nou mijn pc staat bij de internetverbinding aanluiting...degene die ik nu heb draait ook server en mijn nieuwe dus ook, maar hij staat langs mijn bed dus ik wil hem zo stil mogelijk hebbe!

kan je ook nog de fan van de voeding veranderen door een stillere?? :?

Verwijderd

Op donderdag 04 oktober 2001 00:09 schreef JdeTuitE het volgende:

[..]
kan je ook nog de fan van de voeding veranderen door een stillere?? :?
Tuurlijk, geen probleem... ben ik ook van plan. Laat gewoon de molex-kabels naar buiten lopen en sluit 'm buiten de voeding weer aan *D

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 04 oktober 2001 00:12 schreef Nebuchadnezzar het volgende:

[..]

Tuurlijk, geen probleem... ben ik ook van plan. Laat gewoon de molex-kabels naar buiten lopen en sluit 'm buiten de voeding weer aan *D
eeeh vraagje, heb jij je systeem bij Com4 gehaald??? zo te zien? :?

Verwijderd

Op donderdag 04 oktober 2001 00:13 schreef JdeTuitE het volgende:

[..]

eeeh vraagje, heb jij je systeem bij Com4 gehaald??? zo te zien? :?
* Nebuchadnezzar is even de draad kwijt :?

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 04 oktober 2001 00:15 schreef Nebuchadnezzar het volgende:

[..]

* Nebuchadnezzar is even de draad kwijt :?
ja laat maar zitte...ik dacht dat aan jou onderscript te zien...

Verwijderd

Op donderdag 04 oktober 2001 00:44 schreef JdeTuitE het volgende:

[..]

ja laat maar zitte...ik dacht dat aan jou onderscript te zien...
Ach, je bedoelde natuurlijk dat ik een compleet systeem heb gekocht bij Com4. Nee hoor, heb alles zelf samengesteld en bij zo'n 10 verschillende winkels de onderdelen gehaald. Ik ben trouwens nog steeds bezig met kopen, maar welke tweaker is nou wel ooit klaar met z'n computer? *D

• Rempage0611
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-09-2025

Rempage0611

9405 WP @ 2x SMA Sunny Boy

Op woensdag 03 oktober 2001 23:20 schreef ReseTTim het volgende:

IDD,

In mijn Full Tower kon ik een radiator kwijt :)
Pagina: 1