Kabel modem voor router??

Pagina: 1
Acties:

• Tije
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 15:08
Hallo iedereen,

Ik krijg zeer binnenkort internet geleverd via de kabel, bij essent. Nu is mijn vraag of ik het modem wat hierbij is geleverd op de een of andere manier voor mijn router kan plaatsen! (het is een telefooncentrale van samsung ,dcs-vip system die tot 8 pc's op het netwerk kan hebben) Zodat ik het signaal verdeel over de pc's die bij mij thuis zijn aangesloten
BVD.!!!!! B-)

(edit: srry mensen dat ik niet bij de search heb gekeken ik was het ff vergeten)

Verwijderd

heb je als nog bij search gezocht??
en iets gevonden??

• Tije
Op woensdag 03 oktober 2001 19:44 schreef bavariaboy het volgende:
heb je als nog bij search gezocht??
en iets gevonden??
Ik heb wat rond gekeken maar eigenlijk niet iets gevonden wat ik echt zoek. Of het wel werkt op mijn "router"!! :?

• mr_obb
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-08 12:59

mr_obb

Lakse Perfectionist

Als Essent een kabelmodem levert met een ethernet aansluiting en jouw router ondersteunt DHCP (als ze dat bij Essent ook gebruiken) dan moet het lukken.

Maar even iets anders: router is niet gelijk aan telefooncentrale.

Nog iets anders: een 8 poorts router is schaars. Ik denk persoonlijk dat je een 8 poorts hub hebt liggen.

• Tije
Op woensdag 03 oktober 2001 20:07 schreef mr_obb het volgende:
Als Essent een kabelmodem levert met een ethernet aansluiting en jouw router ondersteunt DHCP (als ze dat bij Essent ook gebruiken) dan moet het lukken.

Maar even iets anders: router is niet gelijk aan telefooncentrale.

Nog iets anders: een 8 poorts router is schaars. Ik denk persoonlijk dat je een 8 poorts hub hebt liggen.
Ik heb een speciaal menu voor dat "geval" wat ik heb. en als ik in dat menu zit zie ik een aantal dingen staan van "router setup" enzo. Het is een samsung internet keyphone systeem oid! En het ondersteund idd DHCP (ik heb ff gekijkt(of gekeken wat jij wil)!) essent heeft modems met een ethernet aansluiting ik weet alleen niet zeker of ze DHCP ondersteunen

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:08

Duinkonijn

Huh?

ik heb een 24 poorts router dus kan altijd meer :P

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

toch geen sprake van een router -> hub/switch verwarring hier he?

Nou ja

Als je 'router' een hub of switch is is het mogelijk maar moet je per computer een extra maandelijks tientje aan @home betalen

Als je router een router is
kun je op een interface je kabelmodem proppen, op een andere hang je een hub/switch met je LANnetje en je stelt de router in op masquerading en het kost je niks extra's. De router hier kan trouwens ook een oude 486 met LinuxRouter, Freesco etc zijn.
Pagina: 1