Toon posts:

Windows doet raar bij frisse boot?!?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een Tbird 1.4 met Silverado noisecontrol op mijn Iwill KK266 geschroeft, en het plaknje trouwens overgezet in een kleiner Inwin desktop caseje, met de voeding van mijn Aopen HQ-08 erin.

Hij is nu net opgestart, maar daarvoor startte Windows op met "Explorer crash" ofzoiets dergelijks (startte dus niet verder op), en daarna iets met Msrvbladibla32.exe ofzo, dat crashte... Het lijkt wel dat ie moet opwarmen ofzo? Wat kan het zijn?

Verwijderd

Topicstarter
REDEN DAT IK HET HIER POST is omdat ik bijna zeker weet dat het met hardware heeft te maken...

Verwijderd

Vage windows fout meldingen kunnen alles zijn.

Doet hij op andere momenten ook vaag, of is het alleen bij het opstarten. Specifieke details graag. Zelf heb ik ook een vaag windows probleem gehad wat ook aan de hardware lag, het heeft mij 3 maanden gekost om het te achterhalen wat het was. :Y)

Verwijderd

Topicstarter
Nou, toen ik hem net na een dag niet gebruiken aanzette, kreeg ik eerst network logon (is normaal), ikke druk op enter en hij zei toen zoiets van "Explorer heb een foutje gemaakt, doei!". Druk ik raampje weg, dan gebeurt er... nix... Daarna weer hetzelfde probleem maar dan met een andere windows-dingetje (iets met msrgv32.exe ofzo?).

En ik heb op de cpu en cooler na praktisch dezelfde hardware. Voordat ik de Tbird had geïnstalleerd was alles ok.

Hij loopt nu ook ok, behalve als je dus na een lange dag nix doen het ding opstart. Maf.......

Verwijderd

Topicstarter
Jezus! Start ik net op, krijg ik een blauw scherm!

Maar nu doet ie het weer ok.

Wat kan dat toch zijn?

Verwijderd

Topicstarter
Nu weet ik het zeker! Het heeft te maken met cold boots (zo heet dat toch?)! Als ik hem een tijdje aan laat, en reboot hem dan, dan is er nix aan de hand. Wat kan dit betekenen?

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:36
Ik denk dat je systeem iets teveel van je voeding wil trekken. Kijk eens in je BIOS wat de waarden voor 3.3V en 5V zijn. Als deze belachelijk hoog zijn, of onder de 4.85V (voor de 5V), denk ik dat je voeding op z'n tenen loopt.

Verwijderd

Op donderdag 04 oktober 2001 19:44 schreef _JGC_ het volgende:
Ik denk dat je systeem iets teveel van je voeding wil trekken. Kijk eens in je BIOS wat de waarden voor 3.3V en 5V zijn. Als deze belachelijk hoog zijn, of onder de 4.85V (voor de 5V), denk ik dat je voeding op z'n tenen loopt.
:Y)
300 W wordt door AMD aanbevolen.
Pagina: 1