MSI MS-6167 probs?

Pagina: 1
Acties:

• Weppel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-08 17:43
Ik heb dus een PC (jaja :) )
Die loopt vrij vaak vast (tegewoordig wel 3/4x per dag, zonder dak iets speciaals doe (CS loopt hij gegarandeerd in vast.. soms al na 1 ronde)
Als 1e dacht ikdat het aan het geheugen lag, na wat geswitch lag het daar ook niet aan.
Ik denk, ik ga eens drivers installeren voor m'n MSI bord.. op website van MSI geweest.. niets.. helemaal niets..

is er nog iemand anders gezegend met zo'n bord? en zijn er nog drivers voor te vinden oid?

En .. waark an het nog meer aan liggen.

Sys Specs:

AMD Athlon 700 + Golden Orb
Geheugen (2x64 (pc100) + 1x128 (pc133)) (ligt het niet aan, maakt niet uit wat ik er in doe, hij loopt vast)
40.9 GB 7200 toeren HD (Seagate)
LiteOn 16x DVD
Plextor 16x CDRW
Hercules GeForce2 32MB MX
SoundBlaster Live! 5.1
3Com 10/100Mbit kaart (3C905CTX)

Many thanks..

• obme_ief
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-05-2022

obme_ief

houd niet van wannebe modjes

nieuwe windhoos, andere voeding of koeling?

tijd voor verandering.

• freddifish
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-01 09:15

freddifish

schnappi !

Heb met dit MOBO + Atlon500@500 idd al een voeding versleten.. Overigens zitten er allemaal AMD chipsets in, updates daarvoor op de AMD website

'people say I'm a drinker, but I'm sober half the time' - Mick Jagger | mail: freddifish_AT_gmx.net

Verwijderd

Ik heb zelf dat board, en deze is zeer stabiel. Het meest belangrijke van de AMD configuraties blijkt altijd weer de voeding te zijn. De nieuwe generaties videokaarten vreeeeeeeeten stroom, en dat moet de voeding wel kunnen trekken.

Wat je zowiezo ook moet hebben zijn de laatste drivers van AMD voor de north- en southbridge die erop zitten.
Volg deze link maar even:

http://www3pub.amd.com/support/software.html
en volg de 'AMD Athlon Utilities link (nu even uit de lucht vanwege onderhoud). Je vind ergens onderweg een driver-pack die alle drivers (INF, AGP, IDE etc) omvat. Je kunt ze ook apart downloaden, maar kies dan wel liever de gecertificeerde versies ipv beta versies.

Succes,

EiSl

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08:53

Vos

AFCA

Ik heb dit board ook een hele tijd geleden terug gehad, ook die heeft een veoding kapot gemaakt :)

Zo onstabiel als wat, en na die voeding crash de voeding vervangen en toen was het weer allemaal in orde.

Verwijderd

Ik heb hem zelf meteen uitgerust met een 300W voeding en daar draai ik al weer 2 jaar mee zonder problemen

• freddifish
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-01 09:15

freddifish

schnappi !

had ik dus ook maar na vervangen van mijn TNT2 voor een geforceMX (gratis ;) ) trok mijn 300W het ineens niet meer..

'people say I'm a drinker, but I'm sober half the time' - Mick Jagger | mail: freddifish_AT_gmx.net

Pagina: 1