Toon posts:

Paar vraagjes

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Uhm mag ik ff een paar vraagjes stelle? vast wel he? ;) nou ja ik gebruik nu dhs.org (werkt goed) voor mijn mail en irc server (en de rest http,ftp) maar wat ik nu wil is een domeinnaam gebruiken ipv naam.dhs.org bv naam.com en ik heb nu een adware mail server (1st class mail server) maar waar krijg ik een gratis mail server voor windhoos (voor linux heb k er zat maar kan wegens omstandigheden geen linux gebruiken op die pc)

Verwijderd

Topicstarter
k heb al een mailserver gekocht en die doet ut goed maar hoe zit dat met die domein naam :?

Verwijderd

Topicstarter
en die mailserver, ik kan alleen versturen en niet ontvangen :?

• PanMan
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 04-05 23:09

PanMan

Spun!

Ik kan echt geen touw knopen aan je post. Wat is nou precies je probleem? Vertel het eens rustig, in meerdere zinnen (met punten ertussen! :)).

Where a calculator on the ENIAC is equipped with 18,000 vacuum tubes and weighs 30 tons, computers in the future may have only 1,000 vacuum tubes and weigh only 1.5 tons.
– Popular Mechanics, March 1949

Verwijderd

Topicstarter
:O Die dingen heb ik zelf alweer opgelost maar k heb een nieuwe vraag(Punt). Waarom kan ik met mijn mail server alleen mailtjes versturen (STMP) en niet ontvangen? (Ja mijn firewall is goed geconfigureerd)(Punt). Vaag vind ik, het programma dat ik gebruik is een TRIAL van FTgate 2.2 heeft iemand hier ervaring mee of kan iemand me vertellen wat er mis is met mijn configuratie (Vraagteken en geen punt :P) ?

• RupS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-01 12:46
Je configuratie kan ik vanaf hier niet zien :).

Maar, om mail te kunnen ontvangen moet er een Mail Alias in de DNS zijn aangemaakt, een zogenaamd MX-record. Heb je dat gedaan?

Nog een manier om te testen: mail niet naar piet@domain.com maar naar piet@xxx.xxx.xxx.xxx. In het laatste geval de xxx-jes uiteraard vervangen door het ip adres van de server :).

Hope this helps....

Verwijderd

Topicstarter
hoe doe ik die MX rotzooi bij DHS.org? (thnxs voor de info)

Verwijderd

Topicstarter
Niemand die dat weet en waarom ligt GOT zo te kankere?

Verwijderd

Op donderdag 04 oktober 2001 20:53 schreef DJ_PP het volgende:
gebruik is een normale woordkeuze :r en bovendien moet je daarvoor zijn bij lieve adjes

• Mark
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:45
Op donderdag 04 oktober 2001 20:53 schreef DJ_PP het volgende:
Iets of wat geduld mag ook wel.....En als jij het beter zou kunnen dan zou je dit soort n00b vragen ook nie stellen

Verwijs het MX record van je blabla.dhs.org naar je echt hostname (dus GEEN IP adres, maar HOST naam).
Wacht een aantal uur (max 24) voordat de DNS servers zijn bijgewerkt.
Stel op je PC in dat hij mail moet ontvangen voor blabla.dhs.org en je bent klaar.

In het geval dat je een echt domain hebt, laat dan door de DNS admin van jou domain een MX record opnemen welke naar je blabla.dhs.org naam verwijst (of naar de hostnaam die je van je provider krijgt). Laat het NIET naar je IP adres wijzen !!

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 04 oktober 2001 23:42 schreef RedRoon het volgende:

[..]

Iets of wat geduld mag ook wel.....En als jij het beter zou kunnen dan zou je dit soort n00b vragen ook nie stellen

Verwijs het MX record van je blabla.dhs.org naar je echt hostname (dus GEEN IP adres, maar HOST naam).
Wacht een aantal uur (max 24) voordat de DNS servers zijn bijgewerkt.
Stel op je PC in dat hij mail moet ontvangen voor blabla.dhs.org en je bent klaar.

In het geval dat je een echt domain hebt, laat dan door de DNS admin van jou domain een MX record opnemen welke naar je blabla.dhs.org naam verwijst (of naar de hostnaam die je van je provider krijgt). Laat het NIET naar je IP adres wijzen !!
keej daanke

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 04 oktober 2001 23:35 schreef Kertje het volgende:

[..]

gebruik is een normale woordkeuze :r en bovendien moet je daarvoor zijn bij lieve adjes
kweet wel dat GoT heilig voor je is maar dan hoef je nog niet zo opgefokt te doen en net of jij niet scheld als je na 12 pogingen pas kan posten

Verwijderd

Op vrijdag 05 oktober 2001 00:13 schreef DJ_PP het volgende:

[..]

kweet wel dat GoT heilig voor je is maar dan hoef je nog niet zo opgefokt te doen en net of jij niet scheld als je na 12 pogingen pas kan posten
waar slaat dat nou weer op? Als dat al zo zou zijn dan staat het helemaal los van waar ik op reageerde... anyway, je mag wel pissig zijn maar gebruik dan een woordkeuze waarbij je weet waar je over praat...

edit:
ahhh ik zie nu, als 15 jarige puber is het natuurlijk stoer om zoveel mogelijk het woord kanker te pas en te onpas te gebruiken |:(

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

netjes blijven houdt over het algemeen je thread open.
schelden/flamen/vloeken is doorgaans wat minder goed voor de continuiteit van je topic.

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-05 11:28

jep

Op vrijdag 05 oktober 2001 07:48 schreef ACM het volgende:
netjes blijven houdt over het algemeen je thread open.
schelden/flamen/vloeken is doorgaans wat minder goed voor de continuiteit van je topic.
waw :o

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 05 oktober 2001 00:58 schreef Kertje het volgende:
ahhh ik zie nu, als 15 jarige puber is het natuurlijk stoer om zoveel mogelijk het woord kanker te pas en te onpas te gebruiken |:(
jip :), jou geboorte datum staat wel niet in je profiel dus je zal dan wel in je mid-life-crisis zitte dan. (Dat slaat ook nergens op)

Verwijderd

Topicstarter
Waarom ontvangt mijn mail server geen post (ook niet als ik mail op pieter@xx.xxx.xxx.xxx ??) en ja de mailbox bestaat, verzenden is geen probleem!? En hoe stel je nou precies dat MX gedoe in bij DHS.org? is er hier iemand die ook bij dhs zit en het gebruikt voor zijn/haar mailserver? Jotti mischien :)?

• Mark
Oke, nogmaals mijn eerdere verhaal maar nu met plaatjes (misschien dat je het dan begrijpt)

Afbeeldingslocatie: http://alpha.itxl.nl/1.jpg

IP adres is jou IP adres (en niet welke hier staat)
MX is de hostnaam waar je mailserver naar luistert (in mijn geval beta.itxl.nl, voor jou waarschijnlijk je chello/@home/ADSL hostnaam)

That's it........

Als het nu nog niet werkt ligt het dus of aan je mailserver, of aan een firewall, of ....

Verwijderd

Topicstarter
Heb je geen ingesproken strip verhaal voor me :D want zover was ik ondertusse ook al en kan het kloppen dat mijn hostnaam ip3e83827f.speed.planet.nl is? (Thnxs BTW)

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op zaterdag 06 oktober 2001 16:59 schreef DJ_PP het volgende:
en kan het kloppen dat mijn hostnaam ip3e83827f.speed.planet.nl is? (Thnxs BTW)
Volgens topix wel ;)

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:37

tweakerbee

dus..?

Op zaterdag 06 oktober 2001 18:23 schreef ACM het volgende:

[..]

Volgens topix wel ;)
Topix logt toch IP's hoop ik, en geen hostnames? Gaap. Ach wat maakt het uit...

You can't have everything. Where would you put it?

Verwijderd

Op zaterdag 06 oktober 2001 23:37 schreef tweakerbee het volgende:

[..]

Topix logt toch IP's hoop ik, en geen hostnames? Gaap. Ach wat maakt het uit...
gethostbyname(); oid is een handige PHP functie om een IP om te zetten in hostname :P

• Mark
host ip does the trick also :)

Verwijderd

Op zondag 07 oktober 2001 01:32 schreef RedRoon het volgende:
host ip does the trick also :)
Maar is een beetje omslachtig om te gebruiken in PHP ;)

Verwijderd

Topicstarter
nog fftjes kijken en dan ziek of ie het doet :) thnxs iedereen :)

• Mark
Op zondag 07 oktober 2001 01:42 schreef sproggle het volgende:

[..]

Maar is een beetje omslachtig om te gebruiken in PHP ;)
Moet lukken met system() of exec().

Vooral met exec() hoef je minder te typen als met gethostbyaddr() of gethostbyname()

>:)

(Ja ik ben lui)
Pagina: 1