Toon posts:

Zeer vaag probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik was vandaag zoals een normale dag gewoon aan het computeren. Ik was van plan om een spel te installeren, dus ik doe dat (red alert 2) , alles verloopt perfect. Ik ga later dat spel spelen maar het liep een klein beetje vast omdat me muis niet reageerd in dat spel (komt omdat ik alt+enter en weer terug deed). Dus ik doe ctrl+alt+del en sluit het af. maar OPEENS valt me computer uit. hij viel niet echt uit maar me ventilators bleven draaien, beeldscherm valt uit en volgens mij ook de harde schijven. Ik heb ditzelfde bij windowsXP gehad en toen deetie (zoals nu ook) het weer na 15 minuten.
Dus hier in het kort het probleem:
- beeldscherm valt uit. kan nix meer doen.
- ventilators blijven draaien
- geluid neemt af - dus volgens mij zijn harde schijven ook uit.
je kan hem niet resetten. ook niet uitdoen
daarvoor moet ik de voeding uitschakelen..
na restarten valt computer weer uit (soms in BIOS, soms na 2 minuten, soms als hij bijna opgestart is).
Maaar zoals nu heb ik em na 15/20 minuten weer opgestart en alles werkt weer en valt niet meeru uit. Ik heb dit probleem zoals je hierboven leest dus 1 keer al gehad maar verder draait alles zoals het hoort.. nooit vastlopers ofzo..

specs

MSI K7T pro 2-A
AMD 1000mhz
512 mb SDRAM
32 mb TNT2 Riva kaartje
2 netwerk kaarten
PCI SB 128 geluidskaart

meer nodig?

hartstikke bedankt als iemand me hiermee kan helpen want hij draait nu weer (computer) maar ik vraag me af wat er nou aan de hand was/is.

• Red Cell
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-08 15:24
Ik kan een paar mogelijk heden noemen.

1. Je voeding is niet helemaal lekker.

2. Windows zet je pc in Stand-by modus.

3. Je heb in je bios een Cpu-temperature protect functie zitten. Deze zet je pc uit of laat je cpu throttelen totdat ie op een aanvaardbare temp komt. Ik zou ff checken of je cpu fan nog wel in het land van de levenen is.

Verder kan ik ff niks bedenken, optie 3 lijkt mij het meest waarschijnlijk. Er is geloof ik nog een mogelijkheid, maar daar ken ik ff niet opkomen. |:( .

The mystery of life isn't a problem to solve, but a reality to experience. A process that cannot be understood by stopping it. We must move with the flow of the process. We must join it. We must flow with it. - Jamis

Verwijderd

Topicstarter
Heb net een nieuwe kast van 2 dagen oud dus voeding is in orde en CPU fan is ook zeer nieuw .. ook kan ik nog niet in windows komen dus standby zal het niet wezen

nog bedankt :9

• hives
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-04-2023
Veilige modus :?
Als je daar in komt gewoon ff je stand by uitzetten en anders ff een andere videoplank proberen.
Of ander geheugen.
Probeer maar gewoon wat verschillend hardware dan vind je het vanzelf.

AMD XP 3000+ , Asus A7v333 Raid , 3 x maxtor 40 gb 7200 rpm , asus nvidia geforce FX 5950 Ultra 256 MB, 1024 Kingston DDR PC-2700, Creative Audigy 2 ZS , Pioneer 106s 16 x 40 x , Lite-on 52 x 32 x , 52 x, Sony DVD Writer 4x Extern , Ilyama HM204DT 22 Inch

Verwijderd

Topicstarter
Me computer doet het weer maar nu wil ik wel wete wat nu het probleem was.
lees eerst ff me probleem bovenaan :)

als dus me comp uitvalt dan werktie weer precies na ongever 10 minuten uit te zijn geweest.

zou dit kunnen komen door een te warme vid kaart? of misschien is die kaart niet stabiel genoeg met win2k ofzo want op windowsME doet het spel het wel

zou dit het probleem kunnen zijn? en dan een GOEDE vid kaart kopen zoals geforce 2 ofzo ?

Verwijderd

Op woensdag 03 oktober 2001 19:53 schreef CheapAss het volgende:
Heb net een nieuwe kast van 2 dagen oud dus voeding is in orde
Ook dan kan een voeding rot zijn....

Maar ik denk niet dat dat nu het geval is: ik denk dat er iets mis is met de voedingsstabilisatie voor de processoren op het moederbord (componentje kapot). -> moederbord omruilen.

Toelichting waarom ik dit denk: je moet de voeding uitschakelen voor het systeem het weer doet -> de restspanning moet dus eerst weg zijn. Maar de voeding is niet kapot, want je fans blijven doordraaien.

Verwijderd

Topicstarter
Ah cool dat je me dat verteld..
kan je dan misschien verklaren waarom de computer dat maar heel soms doet? ik heb het tot nu toe maar 2 keer gehad. 1 keer bij windows XP. na 10 minuten was het ploef.. en nu bij red alert 2. .. ik start het spel en hij de computer denkt 5 minuten lang!. en daarna was het ploef.. kan je dit uitleggen ?

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 12:33

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

CheapAss: Je hebt 2 keer je eigen topic omhoog geschopt (deze replys heb ik net verwijderd). Dit is zeer ongewenst. Vriendelijk verzoek dit in het vervolg niet meer te doen. :)

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Kan een zeer simpel probleempje met de APM functie zijn. Ik heb die gewoon uit staan, dat @^%#&%^ subsysteem doet nooit wat ik wil... In BIOS uitzetten en evt bios updeetje?

Forget your fears...
...and want to know more...

Pagina: 1