RP114 Statistieken

Pagina: 1
Acties:

• WouterG
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:34

WouterG

Dit is geen ondertitel

Topicstarter
Ik ben er net achter gekomen dat je met een telnet sessie veel meer te zien krijgt als met een gewone web interface.
Je kunt met de telnet dus alle gegevens krijgen van uptime, verzonden/ontvangen bytes en packets en nog meer van dat soort gegevens.

Is het mogelijk om met behulp van een programmaatje van deze gegevens wat mooie grafieken en dergelijke te maken.
Ook een programmaatje dat deze gegevens gewoon rustig uitleest zou wel mooi zijn.
Het telnet programma ververst elke seconde op een zeer irritante manier. En het ziet er zo niet uit.

• ajvdvegt
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-08 12:40
RP114? Wa's dat?

En telnet is slechts een protocol, en veel terminal programmaatjes die er gebruik van maken heten ook zo. Op zicht doet een telnet naar een server helemaal niet: die uptime e.d. waar jij het over hebt komen niet van telnet, maar van andewre programma's. In een telnet-sessie kan je alle programma's uitvoeren die op de remote-server beschikbaar zijn. (als de server het toestaat, kunnen dat ook grafische programma's zijn - moet je wel een fatsoenlijke X draaien, en dus gene Windows)

Maar als jij remote dingen als uptime wilt bekijken moet je eens op zoek gaan naar SNMP en MRTG.

I don't kill flies, but I like to mess with their minds. I hold them above globes. They freak out and yell "Whooa, I'm *way* too high." -- Bruce Baum

• Overspeed
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-08 13:27
Op woensdag 03 oktober 2001 22:00 schreef ajvdvegt het volgende:
RP114? Wa's dat?
Netgear RP114 cable/dsl router denk ik. :)

Er is in Nederland niets beter beveiligd dan de snelwegen m.b.v. mobiele flitsteams, flitspalen, (on)opvallende surveillance-auto's, etc. Als er in mijn huis wordt ingebroken, dan kan ik beter de A2 oprennen dan 112 bellen.

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-07 22:45
Op woensdag 03 oktober 2001 22:00 schreef ajvdvegt het volgende:
RP114? Wa's dat?
Ik gok een netgear router ;)

/edit:te laat

Ben bang dat je geen grafiekjes etc eruit kan halen, dit zal dan speciaal voor je router geschreven moeten zijn of in de firmware webpages moeten zitten... Of je moet met Telnet zelf iets kunnen vogelen :Y) Je kan ook een andere Telnet client pakken (ipv windows telnet, bijv. PuTTY) en daarmee inloggen... Die 1 sec refresh (ik gok menu 24.1) hou je in ieder geval met Telnet :+

Concrete Loop Watercooling

• ajvdvegt
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-08 12:40
Hmm, die RP114 is heel iets anders dan ik dacht, aan mijn geouwehoer heb je dan ook weinig lijkt me :).

Als Windows client kan ik je ook PuTTY aanraden ipv. de standaard telnet client, die is echt brak (zowel in W98 als W2K).

I don't kill flies, but I like to mess with their minds. I hold them above globes. They freak out and yell "Whooa, I'm *way* too high." -- Bruce Baum

• WouterG
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:34

WouterG

Dit is geen ondertitel

Topicstarter
Nog een vraag erboven op dan, is een telnet verbinding die continu openstaat veilig? Ook als hij van een externe computer komt (dus via internet)
Pagina: 1