Terminal Service en Winamp

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16-09 11:12
Hoi,

Ik heb op mn server thuis Windows 2000 Server draaien. Aan deze server hangt geen monitor/toetsenbord/muis, en ik bestuur deze pc via Terminal Service. Werkt allemaal erg goed, alleen ik kan de geluidskaart niet gebruiken, Windows media player zegt:
Kan de geluidsgegevensstroom niet afspelen: er is geen geluidsapparatuur beschikbaar of deze reageert niet. (Fout=80040256)
Winamp zegt:
Er is een apparaat-ID gebruikt die buiten het bereik van het systeem valt.
Wat doe ik hier aan? Ligt dit aan de geluidskaart? (crappy onboard op een Dell pc), of is het gewoon niet mogelijk mbv Terminal Service??

• Dim
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-05 19:58

Dim

Ik weet het niet zeker, maar ik denk dat je alleen aan het sound device mag komen als je achter de console zit.

Probeer het eens van achter de console, als het daar wel werkt, ben ik bang dat het gewoon niet kan/mag via een TS Client.

My other computer is your windows box.

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-09 19:41

Arno

PF5A

Het kan dacht ik wel, alleen moet je het ergens aanzetten ofzo :)

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
lijkt me stug.. is er ook niet voor gemaakt.. denk je dat 10.000 gebruikers die op een Quad Xeon bak zitten van die geluidskaart gebruik kunnen maken?

misschien met Citrix. Moet je even kijken. Maar ik acht het niet mogelijk met terminal services...

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• Dr_Frickin_Evil
Tis iig tot nu toe het enige dat niet werkt via remote desktop. CD's branden bijv werkt ook. Heeft iemand ervaring met winamp via Remote Desktop??

Verwijderd

Terminal Services van win2k ondersteunt dat niet hiervoor moet je Citrix Metaframe voor gebruiken en dat werkt wel.

• Dr_Frickin_Evil
Ik heb ff gezocht, en waarschijnlijk gaat het bij Windows XP Server wel werken. Weet iemand daar meer over??

• beerns
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-09 13:26

beerns

it is I, Leclerc

ik heb dat wel eens getest. Via pcanywhere kun je het wel afspelen, maar het geluid komt uit de boxen die aan de desbetreffende pc hangt. Je kunt niet op afstand een mp3 starten en het geluid uit de boxen laten komen van de pc waar je achter zit. Het geluid komt voor zover ik weet uit de boxen v/d pc waar de geluidskaart inzit.

Erik heeft bij ons in het dorp best wel een slechte naam. Ik geloof Hans ofzo, of Rob.....

• Dr_Frickin_Evil
Op donderdag 04 oktober 2001 11:30 schreef beerns het volgende:
ik heb dat wel eens getest. Via pcanywhere kun je het wel afspelen, maar het geluid komt uit de boxen die aan de desbetreffende pc hangt. Je kunt niet op afstand een mp3 starten en het geluid uit de boxen laten komen van de pc waar je achter zit. Het geluid komt voor zover ik weet uit de boxen v/d pc waar de geluidskaart inzit.
Ow wacht ff dat bedoel ik ook niet, ik wil vanaf mn desktop pc winamp op mn server pc opstarten, en de mp3's moeten dus ook via de server afgespeeld worden. Die zit namelijk op mn stereo aangesloten. Kan dat wel?

Verwijderd

Zo, ga nu eerst maar eens snappen waar TS voor gemaakt is. Dan weet je snel het antwoord op je vraag. |:(

• Dr_Frickin_Evil
Op donderdag 04 oktober 2001 11:33 schreef www.hadecom.nl het volgende:
Zo, ga nu eerst maar eens snappen waar TS voor gemaakt is. Dan weet je snel het antwoord op je vraag. |:(
ja bla dat weet ik. Niet voor thuisgebruik idd

• Milo
  • Laatst online: 23-12-2025
2 dingen:

de winXP RDP client ondersteunt wel geluid (en dan waarschijnlijk dus alleen met een XP aan de andere kant).

via VNC kan je in ieder geval wel winamp op de server aanzetten. Als je TS in remote administration draait, zou het ook moeten kunnen.

ff een vraagje... als je op die PC zelf werkt, heb je dan wel geluid?

Lao Tzu: "As soon as you have made a thought, laugh at it."

• Dr_Frickin_Evil
Op donderdag 04 oktober 2001 11:38 schreef Milo het volgende:
2 dingen:

de winXP RDP client ondersteunt wel geluid (en dan waarschijnlijk dus alleen met een XP aan de andere kant).

via VNC kan je in ieder geval wel winamp op de server aanzetten. Als je TS in remote administration draait, zou het ook moeten kunnen.

ff een vraagje... als je op die PC zelf werkt, heb je dan wel geluid?
Het geluid werkt op die pc wel gewoon, daar ligt het niet aan. En wat bedoel je met remote administration? Dat ik inlog met admin rechten? Of is dat een instelling? Het kan misschien wel mbv VNC, maar ik gebruik liever TS als dat ook werkt.

• Milo
  • Laatst online: 23-12-2025
je kan TS in remote admin mode gebruiken, en in TS-server mode. Ligt er volgens mij aan hoe de server is ingesteld. Het zou best kunnen dat je met beide in feite een nieuwe, virtuele desktop opend, die niet goed met de lokale hardware kan babelen. VNC werkt in ieder geval wel, is freeware, klein, en stabiel.

Lao Tzu: "As soon as you have made a thought, laugh at it."

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:23

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Voor zover ik weet is het bij een WinNT4.0 TS icm Citrix MF zo dat je wel geluid kunt afspelen, mar dit via de EIGEN geluidskaart.

Voorbeeld:
JE zit in IE te surfen in een winsession. Een site wil WAVjes afspelen.
Indien er een lokale geluidskaart is, werkt dit gewoon.

Braaikamer - Smoke&BBQ

• BugBoy
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-09 22:18
Ik heb exact hetzelfde probleem als Dr_Frickin_Evil. Overigens heb ik ook een Dell met een SB Creative Live! Value audiokaart. Mijn vorige PC (ook een Dell) had hetzelfde probleem (maar volgens mij had die dezelfde SB aan boord). Mijn laptop lijkt nergens problemen mee te hebben (is ook een Dell, maar gebruikt een andere geluidskaart).

Ik ben erachter gekomen dat RDP zelf een nieuwe geluidsdriver installeert, waardoor Media Player en WinAmp niet meer werken (het gewone geploink doet het wel, vreemd genoeg). Als je in 'sounds' kijkt vanuit het control panel (in een remote sessie) dan kun je het wel zien. Als ik via VNC WinAmp start en opnieuw inlog met RDP dan werkt het (totdat ik WinAmp heb afgesloten). Het nadeel van VNC is dat deze minder vloeiend werkt dan RDP.

De key HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Drivers32\Terminal Server\RDP lijkt van invloed te zijn op dit hele gebeuren. Als je deze key weghaalt (of renamed) dan heb je helemaal geen sound driver meer. Ik had gehoopt dat hij dan niet zou redirecten, maar helaas. Er is ook nog een andere key HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Terminal Server\AddIns\Sound Redirector. Deze weghalen helpt helaas ook niet.

Mocht je al een oplossing hebben gevonden in de tussentijd dan hoor ik dat graag. Ik ga nog op driver onderzoek uit. Wellicht dat er nog andere drivers zijn die ik kan proberen. Volgens mij heeft het eerder wel goed gewerkt, maar ik heb m'n drivers geupdate.

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

Pagina: 1