Ik probeer een AVI bestand te comprimeren naar Divx, hierbij heb ik de handelingen uitgevoerd zoals staat beschreven op:
www.vcdhelper.com/avi2divx.htm
Het Avi bestand is afkomstig van een DV camera opgenomen met MGI videoWave III.
Ik maak gebruik van VirtulDub 1.4.7 en de laatste DivX codec 4.01.
Om te beginnen krijg ik een waarschuwing bij het openen van het AVI bestand in VirtualDub nml:
"Type-1 DV file detected. Type-1 DV files have video and audio combined into one stream and VirtualDub currently cannot extract the audio. Only the video stream wil be available"
Het omzetten lijkt vervolgens normaal te verlopen.
Het nieuw gemaakte bestand kan nu niet afgespeeld worden ik krijg de volgende foutmelding bij windows media player:
"No combination of filters could be found to render this stream. Error 80040218"
Afspelen van een DivX speelfilm met windows mediaplayer is geen probleem.
Wat moet ik doen om een juiste conversie van AVI naar DivX te laten plaats vinden ?
Hoe krijg ik de audio ook in de DivX file?
www.vcdhelper.com/avi2divx.htm
Het Avi bestand is afkomstig van een DV camera opgenomen met MGI videoWave III.
Ik maak gebruik van VirtulDub 1.4.7 en de laatste DivX codec 4.01.
Om te beginnen krijg ik een waarschuwing bij het openen van het AVI bestand in VirtualDub nml:
"Type-1 DV file detected. Type-1 DV files have video and audio combined into one stream and VirtualDub currently cannot extract the audio. Only the video stream wil be available"
Het omzetten lijkt vervolgens normaal te verlopen.
Het nieuw gemaakte bestand kan nu niet afgespeeld worden ik krijg de volgende foutmelding bij windows media player:
"No combination of filters could be found to render this stream. Error 80040218"
Afspelen van een DivX speelfilm met windows mediaplayer is geen probleem.
Wat moet ik doen om een juiste conversie van AVI naar DivX te laten plaats vinden ?
Hoe krijg ik de audio ook in de DivX file?