Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site
Nouja, dan nog maar een keer de vraag stellen 
Ik heb dus het plan opgevat om m'n systeem ietsie over te klokken.
Nu heb ik de proc op default speed lopen, en een tijdje asusprobe gebruikt. Ik ben er niet helemaal weg van, dus heb ik nu bij Conrad eletronics een temperatuursonde besteld met een LED display die in in m'n kast wil bouwen.
Vraag is alleen, waar kan ik het beste de sonde plaatsen.
Op de proc? Naast de proc? Onder de proc? tussen de cooler en de core? (duh...
)
En waarmee kan ik hem het beste bevestigen?
Met lijm/tape/spijkers?
Bij voorbaat dank allen.
Ik heb dus het plan opgevat om m'n systeem ietsie over te klokken.
Nu heb ik de proc op default speed lopen, en een tijdje asusprobe gebruikt. Ik ben er niet helemaal weg van, dus heb ik nu bij Conrad eletronics een temperatuursonde besteld met een LED display die in in m'n kast wil bouwen.
Vraag is alleen, waar kan ik het beste de sonde plaatsen.
Op de proc? Naast de proc? Onder de proc? tussen de cooler en de core? (duh...
En waarmee kan ik hem het beste bevestigen?
Met lijm/tape/spijkers?
Bij voorbaat dank allen.
Bevestigen met spijkers en flink hard slaan 
Ik heb ze onboard en kan ze niet vinden
Ik heb ze onboard en kan ze niet vinden
Ik zou hem denk ik tegen m'n proc aanzetten met een stukkie tape ofzo.
Zolang ik het zelf geloof is het goed toch?
mmmmmmmm,
tot zover duidelijk, maar ik heb wel eens ergens gehoord dat de zuren in de lijm van tape je processor aantasten.
Ik meende dat hiervoor speciaal kit was.
Iemand ervaring mee?
tot zover duidelijk, maar ik heb wel eens ergens gehoord dat de zuren in de lijm van tape je processor aantasten.
Iemand ervaring mee?
Je hebt ook lijmsoorten die niet schadelijk zijn maar wel hitte bestendig.Op vrijdag 05 oktober 2001 07:25 schreef McLambo het volgende:
mmmmmmmm,
Iemand ervaring mee?
Kitten lijkt mij niet imho, als je gaat kitten dan heb je al nel teveel tussen je koelribben gedaan waardoor het gaat isoleren.
Ik zou een tempsonde dus lijmen.
ja je gaat toch geen kitten op me proc doen.. miauw!!Op vrijdag 05 oktober 2001 07:46 schreef bazs2000 het volgende:
[..]
Je hebt ook lijmsoorten die niet schadelijk zijn maar wel hitte bestendig.
Kitten lijkt mij niet imho, als je gaat kitten dan heb je al nel teveel tussen je koelribben gedaan waardoor het gaat isoleren.
Ik zou een tempsonde dus lijmen.
Ik heb mijn tempsensor dikker gemaakt door aan één kant een paarlaagjes plakband erop te plakken. Hierdoor kan ie tussen de heatsink en de proc gepropt worden (niet de core natuurlijk
).
Succes ermee
Succes ermee
Hangt er van af welke processor.....
Bij een processor met een grote platte oppervlakte (Slot-1 / Celly) zou ik het koelblok (de vlakte op de processor) iets uithollen waar de sensor met koelpasta precies in komt te liggen.
Voor bv. een Thunderbird gewoon met een druppeltje lijm en koelpasta tegen je core aan.
Bij een processor met een grote platte oppervlakte (Slot-1 / Celly) zou ik het koelblok (de vlakte op de processor) iets uithollen waar de sensor met koelpasta precies in komt te liggen.
Voor bv. een Thunderbird gewoon met een druppeltje lijm en koelpasta tegen je core aan.
Ken je Arctic Silver Thermal Adhesive?
Ik heb het gebruikt om me videokaart te modden. Echt, het vorige koolertje zat erop met klemmetjes enzo, maar ik heb de toch wat zwaardere ramsinks (ex-pentium cooler
) en zo'n standaard Coolermastertje van 20,-FL erop geplakt ermee.
Voordelen: Nachtje laten staan en zit PERFECT vast.
Geen geknoei met tie-wraps enzo, zelfs met
ZWARE coolers (FOP38 comes to mind)
Geleid nog steeds beter dan gewone
ijzer/zinkoxide koelprut
Mixbaar met AS2 zonder problemen voor betere
geleiding/minder plakkerig
Nadelen: Naja, probeer het er maar eens af te krijgen
(alhoewel dit als een voordeel kan gezien worden)
Niet goed voor procs. Procs hebben klemmen die
veel beter kunnen dienen om vast te houden, en
de epoxy geleidt nog steeds slechter dan AS2 voor
een hogere prijs..
My 2 cents. Ik heb iig ALTIJD thuis een reserve tube AS2 en een reserve setje AS2 Thermal Adhesive. (is 2 tubes + mengpook (
) en doekje) Altijd handig voor als je van die OC'ers/modders opwellingen krijgt
Ik heb het gebruikt om me videokaart te modden. Echt, het vorige koolertje zat erop met klemmetjes enzo, maar ik heb de toch wat zwaardere ramsinks (ex-pentium cooler
Voordelen: Nachtje laten staan en zit PERFECT vast.
Geen geknoei met tie-wraps enzo, zelfs met
ZWARE coolers (FOP38 comes to mind)
Geleid nog steeds beter dan gewone
ijzer/zinkoxide koelprut
Mixbaar met AS2 zonder problemen voor betere
geleiding/minder plakkerig
Nadelen: Naja, probeer het er maar eens af te krijgen
(alhoewel dit als een voordeel kan gezien worden)
Niet goed voor procs. Procs hebben klemmen die
veel beter kunnen dienen om vast te houden, en
de epoxy geleidt nog steeds slechter dan AS2 voor
een hogere prijs..
My 2 cents. Ik heb iig ALTIJD thuis een reserve tube AS2 en een reserve setje AS2 Thermal Adhesive. (is 2 tubes + mengpook (
Tja, nu ik het zo lees dan ziet het er wel raar uit.Op vrijdag 05 oktober 2001 08:03 schreef Kev0867 het volgende:
[..]
ja je gaat toch geen kitten op me proc doen.. miauw!!![]()
Maar ik gebruikte kitten als werkwoord.
En als het echt een fout is dan heb ik het zo bedoeld, zodat jullie scherp en alert blijven.
Jaja,
ik heb al wat idieen opgedaan hier.
Ik heb de sonde nog niet binne, maar als hij echt heel klein is, komt hij tussen de proc en het koellichaam, heel dicht tegen de core aan.
Bedankt allemaal!!
ik heb al wat idieen opgedaan hier.
Ik heb de sonde nog niet binne, maar als hij echt heel klein is, komt hij tussen de proc en het koellichaam, heel dicht tegen de core aan.
Bedankt allemaal!!
Pagina: 1