Win2kPro printer/disk sharing blues

Pagina: 1
Acties:

• NtT6
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-01-2024
Heb twee probleempje met een 6 PC netwerk waar op alle computers win2kpro draait.

Probleempje 1
Ze maken allemaal gebruik van een macintosh netwerkschijf en dat werkt prima, maar bij 1 van de computers wordt altijd gevraagd om login en password (elke pc heeft eiden login en passwd voor dirs op netwerkschijf) voor die netwerkschijf als je inlogt op die pc, terwijl alle andere het automatisch doen.

Probleempje 2
Aan de computer die dat login probleempje van net heeft, hangt een gedeelde printer. Nu kan iedereen zonder problemen van die printer gebruik maken, maar er is 1 pc waarbij je altijd login en password moet invoeren als je de eerste keer gaat printen.

Het zou fantastisch zijn als iemand me met deze probleempjes kon helpen.

Bij voorbaat dank,

NtT6

• Dim
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-05 19:58

Dim

Ik snap je verhaal niet zo goed.

Je zegt "een 6 PC netwerk waar op alle computers win2kpro draait", en daarna begin je over "Ze maken allemaal gebruik van een macintosh netwerkschijf". Is het nou een Mac of een PC netwerk???

Graag iets duidelijker info...

My other computer is your windows box.

• NtT6
Het is gewoon een ethernet netwerk wat gekoppeld is aan een Mac server. Alle 6 pc's op het ethernet netwerk maken gebruik van de 150 gig schijf in de mac server voor het oplaan van data.

• Dim
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-05 19:58

Dim

Okee, maar wat draait er dan op die Mac server? Een soort Windows file sharing client of zo?

My other computer is your windows box.

• NtT6
Zoiets ja. Ik weet het niet precies. Ik geef gewoon door aan de Mac-gozer welke accounts hij voor me moet maken, en dan is het precies als bij windows file sharing. Maar ik weet zeker dat het probleem niet bij die Mac ligt, want alle accounts van die 6 pc's zijn hetzelfde en er is er maar 1 die niet automatisch inlogt, wat dus wel bijna aan die computer MOET liggen.