Televisie beeld klote...

Pagina: 1
Acties:

• SuB-Gold
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-04-2024

SuB-Gold

Knowledge is power ;)

Topicstarter
Beste Tweakers (en meiden ook hehe :))

Hiero hebben we @home internet, de tv kabel komt binnen en word gesplit door een tratec splitter, naar data en tv!
Vanuit het tv gedeelte loopt een korte kabel naar een splitter, daar zitten 3 tv's op! Sinds een paar dagen is het beeld van deze tv's zo slecht, echt om te kotsen!
We hebben al vanalles geprobeerd, is er iemand die hier nog ideen heeft?

Dingen die we geprobeerd hebben:
- kabels opnieuw strippen
- kabels overal opnieuw aangesloten
- en nog wat dingen...

Zijn er misschien ook nog mensen die verstand hebben van dit soort dingen en kunnen helpen, eventueel aan huis, we zijn gelocaliseerd in Maastricht, :)

Alvast bedankt...

• Flaman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-12-2022
En dat vraag je in w&l?

Verwijderd

Signaal versterker kopen en aansluiten,

Ik meende dat het 50 gulden was, die versterkt het TVsignaal. die koop je bij echte electronica zaak, (niet V&D electro afdeling of Megapool).

• SuB-Gold

SuB-Gold

Knowledge is power ;)

Topicstarter
ja sorry, bij mij was de Stuffis Generalis invisible ofzo... tja een versterker is een idee, maar dat heeft nog niet geholpen (we hadden een test gedaan met ene van 100piek)!

Verwijderd

leg mij is de definitie uit van wetenschap en daarna levensbeschouwing. Als je die hebt genoemd weet je dat er andere forums beter voor zijn.

• Flaman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-12-2022
definitie :)

• Tupolev
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:46
/onzin met grove taalfouten

Engineering

• SuB-Gold

SuB-Gold

Knowledge is power ;)

Topicstarter
kep me gewoon vergist, omdat ik Stuffis Generalis niet zag... en nu net, toen ik refreshte, stond ie er wel, sorry :)

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-08 10:53
Ik move hem wel naar HA. W&L --> HA.

• dijkmane
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-08 09:08

dijkmane

biertje ?

en als je je tv nu eens zonder splitter rechtstreeks aansluit, hoe is dan het beeld ?

is het signaal gewoon niet te zwak ?

specs : wil je niet weten

• SuB-Gold

SuB-Gold

Knowledge is power ;)

Topicstarter
dan is het beeld dus fantastisch... tja het zal wel aan die splitter liggen... we hebben het maar effe tijdelijk opgelost door kroonsteentje te gebruiken nu, hebben we allemaal goed beeld!

• Tupolev
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:46
Held.

Engineering

Verwijderd

Ik wil zo mooi mogelijk beeld hebben, wat kan ik nou het beste gebruiken? Ik heb al een beetje naar onderdelen gezocht, maar iedere zaak adviseert iets anders. Ik heb zelf ook weinig verstand van dit soort zaken dus ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Wij hebben thuis 3 televisies en internet via de kabel. Op dit moment gebruiken we een normale coax kabel en een splitter. De kabel die naar mijn televisie loopt is ongeveer 35 meter lang, daar zal dus aardig wat signaal verlies in optreden.

Alvast bedankt.

Verwijderd

Een paar dingentjes:

Die signaalversterker plaatsen waar coax het huis binnenkomt. Daar is het signaal het sterkst...en versterkt dus dat signaal. (slecht signaal, dus slecht beeld, versterkt hij ook, dus zorg dat hj goed beeld versterkt) Ik zeg die omdat je wel goed beeld heb als je je kabel direct aan 1 tv aansluit.

Gebruik een goeie splitter, die alle kabel in 1 keer kan splittet...en dus niet hoeft te werken met 3 vrouwelijke coaxstekkertjes voor elke tv.

Die stekkers die je wel moet gebruiken, neem dan van die met alluminiumbhuizing dingen. Die verminderen storing namelijk.

De coax kabels die je gebruikt, zorg ervoor dat dit van die dikke kabels zijn,... en niet van die dunne...die je vaak te koop ziet in zo'n rol van verschillend aantal meters. Gewoon even naar een radiobeurs ofzo gaan... en dan zo'n dikke kabel kopen.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Ik heb ook van die metalen splitters met zo'n draaibusje erop, kwamen wel aardig overeen met wat UPC hier plaatste.
De kabel die ik zelf al had gelegd bleek ook nog eens beter en dikker te zijn dan de kabel die UPC wou aanleggen.

Ik heb hier de boel gewoon 6 wegs opgesplitst:
code:
1
2
3
4
5
groene CAI --> UPC --> kabelmodem
             |
             +--> 2split --> 3split --> 3x TV+radio contactdoos
                |
                +--> 3split --> 3x TV+radio contactdoos

Ik heb nergens een antenneversterker gebruikt, er ligt in totaal ongeveer 50 meter door ons huis en alles is gewoon helder. Ook heb ik de snelste downloadspeeds van het dorp hier :)

Ben gewoon naar de electronicazaak gegaan, heb gezegd:
ik moet 6 contactdozen aanleggen waarbij ik een goede kwaliteit wil. Liefst ook de kabels zo dik mogelijk.
Ben ik thuis gekomen met een 2wegs en twee 3wegs splitters en een relatief dure kabel van 2 gulden per meter.
Pagina: 1