Toon posts:

Voeding schoonmaken gevaarlijk?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo;

Misschien is dit een hele domme vraag maar ik stel hem toch maar eventjes. Ik wil graag de ventilator van de voeding in mijn Linux server schoon maken. Nu staat daar altijd weer die bekende stikker: "hazardous, do not open blah blah blah". Weet iemand hoe ik de voeding veilig open kan maken teneinde het ding wat van stof te ontdoen? Desnoods wil ik alleen de ventilator eruit halen om er een nieuwe in te doen (de huidige is gaar en maakt teveel herrie).

Bedankt alvast.

Verwijderd

Stekker eruit en gaan! ;)

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Ik heb hem gewoon opengesloopt en afgespoeld met kraanwater. No Problemo!

Hij moet natuurlijk wel uit zijn he :)

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 17:01

Richard

Kuru Kuru Kururin

Op woensdag 03 oktober 2001 17:22 schreef Xanandu het volgende:
Stekker eruit en gaan! ;)
Ik zou dat toch niet zo 1-2-3 doen hoor, wat dacht je van condensators die nog "vol" zitten en zich dolgraag op via jouw lichaam willen ontladen.

20*350ZO45°

• Padje
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Gewoon openen en niks aanraken van die spoelen of andere troep :) vonk >:) au

Maar goed maken hem open en spuit hem dan maar uit met een compressor gaat het beste :)

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-08 11:02
Tja, als je niks aanraakt is het inderdaad niet erg..

Maar zoals hierboven al is opgemerkt zijn er nog condensatoren die geladen zijn.. Daar kun je dus wel een beste tik van krijgen!

Verwijderd

Ik zou dat toch niet zo 1-2-3 doen hoor, wat dacht je van condensators die nog "vol" zitten en zich dolgraag op via jouw lichaam willen ontladen.
Heb er nog nooit problemen mee gehad (voeding zit in de pc zonder behuizing)
Gewoon openen en niks aanraken van die spoelen of andere troep
juist!

Verwijderd

Topicstarter
Ik sta lichtelijk te kijken van hoe snel hier reactie komt! Even naar beneden gaan, weer boven komen en al 5 relpy's. Heel leuk. Van jullie begrijp ik dus dat dit gewoon kan maar het is dus wel verstandig om hem eerst te ontladen. Stekker eruit en dan de power knop even aan zetten.

Bedankt voor jullie reacties!
Pagina: 1