Aanschaf nieuwe videokaart

Pagina: 1
Acties:

• Savages
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-08 16:10
Mij huidige systeem is wel aan een upgrade-je toe. Ik wil een nieuwe videokaart gaan kopen, en eindelijk die AGP Banshee 16mb eruit gooien.
Ik heb verder een Asus P3b bordje met P3-600, 256mb ram (wordt tegelijkertijd 512 bij upgrade :9) en een hoop sloten vol...

Ik heb nu de keuze uit het onderstaande lijstje, en nou heb ik daar een aantal vraagjes over. Ik ben inmiddels al weer een tijdje uit de nieuwe ontwikkelingen namelijk.

Wat is het verschil tussen de Asus V7100 en V7700? En merk ik dit verschil wel in mijn huidige configuratie!? :?

Is Pine een beetje een goed merk, of toch voor de Asus gaan? Ik zit redelijk krap bij kas, dus ik overweeg dit wel dus! :o
En die Matrox G550 is dat wat, of is ut zooi..!? :?

Alvast bedankt voor de reacties, hier komt mijn lijstje...

Matrox G450LX 16mb AGP DUAL DDR OEM170
Matrox G550 32mb AGP DUAL OEM238
Matrox G550 32mb AGP DUAL Retail261
PINE GEFORCE 2, MX 400, 64 Mb, AGP, Retail162
PINE GEFORCE 2, MX 400, 64 Mb, AGP, TV-Out, Retail176
PINE GEFORCE 2 Pro, 64 Mb DDR, AGP, DVI, TV-Out, Retail317
ASUS V7100 GF2 MX400 PRO 32MB Pure193
ASUS V7100 GF2 MX400 PRO/T 32MB TV-OUT211
ASUS V7100 GF2 MX400 PRO/T 64MB TV-OUT237
ASUS V7100 GF2 MX Combo 32mb Tvout / Vidin / Tvtuner344
ASUS V7700 GF2 GTS 32MB Pure 257
ASUS V7700 GF2 GTS 32 MB Deluxe,TVOut,Vid-In,VR,Glass349

| Unox = The Worst Operating System | How can you respect a computer controlled by a mouse? | Wie het laatst lacht, is het langzaamst van begrip. |

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik had deze gekozen

DDR geheugen lekker veel MB 64 en een geforce

• k7of9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-08 20:11
Belangrijkste vraag is: Wat doe je vooral met je systeem?

Ik bedoel, die Matrox G550 is een prachtkaart voor beeldbewerking, en andere 2D zaken. Maar wil je moderne spellen spelen, dan valt die al af.

Mijn fotografie en videografie

Verwijderd

Wel es gedacht aan een Kyro II :?

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Hij geeft een lijstje, dan moet je niet een andere kaart gaan noemen :)

Maarja misschien heeft ie daar helemaal niet naar gekeken.

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 95 kWh thuisaccu | 11.460 Wp

• Savages
Op woensdag 03 oktober 2001 18:02 schreef Taro het volgende:
Hij geeft een lijstje, dan moet je niet een andere kaart gaan noemen :)
Maarja misschien heeft ie daar helemaal niet naar gekeken.
Inderdaad... :p
Op woensdag 03 oktober 2001 17:34 schreef darkterror het volgende:
Wel es gedacht aan een Kyro II :?
Nee, want moet idd uit dit lijstje komen in verband met afhankelijkheid importeur...
Op woensdag 03 oktober 2001 17:32 schreef k7of9 het volgende:
Belangrijkste vraag is: Wat doe je vooral met je systeem?

Ik bedoel, die Matrox G550 is een prachtkaart voor beeldbewerking, en andere 2D zaken. Maar wil je moderne spellen spelen, dan valt die al af.
Beeldbewerking in de vorm zoals ik ut doe (normale fotosoep enzo..) ging al prima op die Banshee... Dus ja, voornamelijk games is nu de prioriteit.... ;)
Op woensdag 03 oktober 2001 17:29 schreef Dutch3men het volgende:
Ik had deze gekozen
DDR geheugen lekker veel MB 64 en een geforce
Iemand enige ervaring met Pine? Zegt mij namelijk niet zo veel.. :?

| Unox = The Worst Operating System | How can you respect a computer controlled by a mouse? | Wie het laatst lacht, is het langzaamst van begrip. |

• Savages
Ik zit nu nog te tweifelen tussen deze kaarten, hiervan vind ik alleen die Pine GF2 Pro eigenlijk te duur... (prijzen zijn namelijk excl. BTW)

PINE GEFORCE 2, MX 400, 64 Mb, AGP, TV-Out, Retail176
ASUS V7100 GF2 MX400 PRO/T 64MB TV-OUT237
ASUS V7700 GF2 GTS 32MB Pure 257

Verwijderd

pine moet je niet nemen hoor, da's echt troep....slechte filters, dus slechte 2D kwaliteit.... Incompitabel met een hoop moederboarden, slechte website, gewoon slechte kwaliteit van het hele product. Ik spreek uit ervaring, een vriend van mij is ook de fout in gegaan met dat soort duistere praktijken.

• JnX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-01 22:08

JnX

Zou je geen ATi Radeon overwegen? Perfect kaartje, geeft scherp 2D beeld en mooie 3D graphics!

Verwijderd

Ja..een radeon...Is een hele mooie afweging tussen goeie 2D en goeie 3D..

En niet eens duur!

• Savages
jongens, lees nou es door...!

Staat er een Radeon in ut lijstje?? :? :p

• Savages
Zit nu te tweifelen tussen deze 2:
iemand enig idee? Wat is het verschil?

14306ASUS V7700 GF2 GTS 32MB Pure 257
20829ASUS V7100 GF2 MX400 PRO/T 64MB TV-OUT237

• ernst
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 16:43
GTS is sneller, 64mb op een mx 400 is bullshit

;)

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

Verwijderd

Het ligt er een beetje aan wat je veel doet en of een tv in de buurt hebt staan.

De MX is een minder krachtige Geforce 2 maar heeft tv-out een leuk detail als je een tv hebt. Een vriend van me heeft een tv op zijn kamer en ook de 7100 en dat geeft leuk beeld met divx en dvd :) en tevens doet de 7100 het ook goed op het 3d flak!

Als je geen tv in je bezit hebt en voor de power wil gaan zou ik je de 7700 pure aanraden, die is weer ff krachtiger als de mx versie.

Dus het ligt er eigenlijk aan, wil je tv kijken dan moet je de 7100 nemen heb je geen tv dan zou ik de 7700 nemen voor die paar extra fps'jes :)

• Savages
Heb em al besteld, en lees net de laatste 2 reacties pas... :|

In ieder geval heb ik nu de GTS besteld, die tv-out was wel geinig geweest, maar voor de dvd's zit ie ook al op mijn Creative Dvd-kaartje... :9

Dus boeie, kennen we tenminste weer lekker gamen...
Alleen op mijn huidige moederbordje zit 'slechts' een Agp2x slotje, werkt dit echt beperkend? :?

We zien het allemaal wel... In ieder geval bedankt! :z

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Op donderdag 04 oktober 2001 18:24 schreef Savages het volgende:
Heb em al besteld, en lees net de laatste 2 reacties pas... :|

In ieder geval heb ik nu de GTS besteld, die tv-out was wel geinig geweest, maar voor de dvd's zit ie ook al op mijn Creative Dvd-kaartje... :9

Dus boeie, kennen we tenminste weer lekker gamen...
Alleen op mijn huidige moederbordje zit 'slechts' een Agp2x slotje, werkt dit echt beperkend? :?

We zien het allemaal wel... In ieder geval bedankt! :z
AGP 2x werkt niet echt beperkend, er is weinig performance verschil tussen 4x en 2x en vaak zetten mensen hem toch wel op 2x ook al kan ie 4x aan om hangers enzo te voorkomen...

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 95 kWh thuisaccu | 11.460 Wp

• Savages
mhmmm, dit is zwaar klote dus...

na een week hoor ik pas van die maat van me (gaat via hem) dat die Asus kaartjes niet te leveren zijn, welke Pine ik dan moet hebben...
en ik heb nu geen centen voor die Pro, dus staat nu die Mx400 64mb tv-out van Pine in bestelling... :'(

Ik moet een nieuwe kaart hebben voor weinig centen.. dus dit wordt dan de enige oplossing.. ;(

Pagina: 1