Accesstijden van Maxtors/WD

Pagina: 1
Acties:

• banaan-X
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik ga binnenkort maar eens een nieuwe HD van 40 of 60GB halen. De huidige 18GB is echt niet meer genoeg...
Ik was alleen erg benieuwd naar de accesstijden van de Maxtor 540X schijven, aangezien hier maar liefst 40GB per platter op zit.

Ik wil wel de accesstijden als er geen accoustische management aanstaat. (staat standaard aan bij maxtor's)

Dus graag de accesstijden van de volgende HD's (wel vanuit hetzelfde programma getest!!, anders is het niet eerlijk)

- Maxtor 40GB (DMax 60 Plus, 7200rpm)
- Maxtor 40GB (540X, 5400rpm)
- Western Digital 60GB (7200rpm)

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
ik kan je vertellen dat de wd het snelst is. uit ervaring.

• banaan-X
  • Niet online
Mijn ervaring met WD is ook goed. Ik heb nu een WDC418000D (18GB). Maar ik zou toch graag even getallen willen hebben...

• banaan-X
  • Niet online
wie?

Verwijderd

Als je voor de WesternDigital WDxxxBB gaat, let dan wel op of de schijf niet overdreven trilt/resoneert.

Ik ben zelf al heel veel trillende WD100BB-tjes tegengekomen.

• banaan-X
  • Niet online
Dat zal dan een 400 of 600 worden. Maar ik zal er op letten.

• banaan-X
  • Niet online
Kan iemand met een 540X zou even zijn accesstijden meten? (liefst in win98 met hdtach)

• banaan-X
  • Niet online
Heeft niemand zo'n schijf dan?

Verwijderd

De Maxtor D540X is een 5400rpm schijf, dat is niet echt
een vergelijking met de Western Digital WDxxxBB (7200rpm).

Kijk eens naar de Nieuwe Maxtor D740X (het 7200rpm model)

www.maxtor.com ;)

• banaan-X
  • Niet online
Op donderdag 04 oktober 2001 16:58 schreef who_am_i het volgende:
De Maxtor D540X is een 5400rpm schijf, dat is niet echt
een vergelijking met de Western Digital WDxxxBB (7200rpm).

Kijk eens naar de Nieuwe Maxtor D740X (het 7200rpm model)

www.maxtor.com ;)
Dat weet ik wel, maar ik dacht dat het door de 40GB per platter nog best eens weinig verschil kon zijn. Ik heb nu een 2 jaar oude WD met 10,9ms (avg(hdtack-win98-fat32) ). Ik wil er natuurlijk niet op achteruit gaan!

Maar die D740X is nog niet te koop? :? Nou ja, anders wacht ik nog wel een paar weken......

Verwijderd

ik weet nog niet wanneer je de D740X moet verwachten als het goed is worden ze al verscheept enzo en op bijv harddisk.com is de niet stille versie al te krijgen voor een goeie prijs.

Ik denk dat de schijf wat sneller gaat worden dan bijvoorbeeld de IBM 60GXP en dus performance king zal worden. de accesstime is beter dan de seagate en de platters zijn groter dan bij de IBM wat een betere sustained snelheid oplevert.

maar nu ff de herrie die de drives maken op een rijtje zetten:

IBM: 3.1 Bells
Seagate: 2.4
Maxtor BB: 3.0
Maxtor FBL: 2.7

oftewel de stille maxtor moet je hebben, de seagate is nogsteeds wel wat stiller, maar de accesstime is stukje hoger. maxtor heeft met de D740X L serie de beste prijs performance in huis. nu alleen nog wachten op de benches om dit alles te bestestigen/

• banaan-X
  • Niet online
Maar hoe lang moet ik dan nog op die Maxtors wachten? Ik wilde toch wel erg graag tussen nu en 2 weken een HD kopen...
Trouwens: als die snelle 3 dB meer geluid maakt dan de stille, doe mij dan maar die snelle!! Om boven mijn case/proc fans uit te komen zal ie echt nog wel wat meer herrie moeten maken! Bovendien hoor ik mijn WD nu ook heus wel een ratelen, en dat vind ik echt niet erg! Weet ik tenminste dat ie het nog doet ;) :+
Het linke met nieuwe HD's kopen vind ik echter de kinderziektes, en de vraag of ze net zo geweldig zijn als de IBM 60 en 75 serie (die dus na 2 maanden al stuk gaan), of een Brakkekoeda (die na 1 jaar brakke sectors maakt (daarom heet ie denk ik ook zo ;) ).

Maar als niemand al zo'n HD heeft, weet iemand dan misschien een site met reviews van de 540X ?

Verwijderd

Even voor de duidelijkheid:

De nieuwe Maxtor D740X L-versie heeft een vloeistofgelagerde motor :P (ipv kogellagertjes)

Verwijderd

Op donderdag 04 oktober 2001 19:41 schreef banaan-X het volgende:
Maar als niemand al zo'n HD heeft, weet iemand dan misschien een site met reviews van de 540X ?
Hou www.storagereview.com in de gaten :)

En waarschijnlijk zal ook het 'Duitse' Computerblad C'T de nieuwe HDD's testen, dus nog even geduld hebben. ;)

• banaan-X
  • Niet online
Op donderdag 04 oktober 2001 21:04 schreef who_am_i het volgende:
Even voor de duidelijkheid:

De nieuwe Maxtor D740X L-versie heeft een vloeistofgelagerde motor :P (ipv kogellagertjes)
Wat inhoudt? (is die techniek trouwens wel al betrouwbaar? ook na 5 jaar gebruik)

Verwijderd

Op donderdag 04 oktober 2001 19:41 schreef banaan-X het volgende:
Het linke met nieuwe HD's kopen vind ik echter de kinderziektes, en de vraag of ze net zo geweldig zijn als de IBM 60 en 75 serie (die dus na 2 maanden al stuk gaan), of een Brakkekoeda (die na 1 jaar brakke sectors maakt (daarom heet ie denk ik ook zo ;) ).
Postorder is pas link, koop je HDD daarom ook gewoon zelf bij een winkel ;)

Mijn 40GB IBM 60GXP draait al 4 maanden probleemloos (effe afkloppen >:) )
Met deze HDD is who_am_i dan ook zeer tevreden, stil + snel.

Elke fabrikant van HDD's heeft er wel eens een minder betrouwbare serie tussen zitten, dus niet alle HDD's uit dezelfde serie/type over 1 kam scheren ;)
Betrouwbaarheid is een kwestie van tijd.

Verwijderd

Op donderdag 04 oktober 2001 21:41 schreef banaan-X het volgende:

[..]

Wat inhoudt? (is die techniek trouwens wel al betrouwbaar? ook na 5 jaar gebruik)
fluid-bearing: stiller

HDD's zijn nog steeds Mechanisch dus de

Betrouwbaarheid: De tijd zal het leren :+

Aanrader : als je je HDD weggooit, schroef hem eens open en check'm out :9~

• banaan-X
  • Niet online
Op donderdag 04 oktober 2001 22:02 schreef who_am_i het volgende:

[..]

fluid-bearing: stiller

HDD's zijn nog steeds Mechanisch dus de

Betrouwbaarheid: De tijd zal het leren :+

Aanrader : als je je HDD weggooit, schroef hem eens open en check'm out :9~
Tja, we zullen wel zien. Gelukkig geeft Maxtor maar liefst 3 jaar prima garantie! :9~

Gni, net een week geleden nog gedaan ;) Zag er best mooi uit!
Pagina: 1