Athlon 1200 temp.

Pagina: 1
Acties:

• StephaN900
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ok dit is vast al vaker langsgekomen, maar ik heb dit probleem:
Mijn athlon 1200 loopt volgens abit op 57 graden, en volgens sisoft sandra op 62, maar het maakt niet uit of ik nu 9*133 of 12*100 gebruik. Maar ook als ik (zoals ik hem nu heb) op 10*133 heb veranderd er niks aan de temperatuur.
Iemand een idee waardoor dit komt? Ik vind zelf dat hij op geen van de settings superstabiel loopt, want de microsoft intelli explorer valt soms gewoon uit.
Want ik neem aan dat de temperatuur toch wel minstens 1 graden zou moeten veranderen in de verschillende settings.

athlon 1200
abit kt7a
512 kingston
coolermaster fan

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Heb je het ook al geprobeert met een klepje of met een open kast hem aan laten staan

• StephaN900
  • Niet online
Yep en het verandert maar 1 graden ook heb ik nu coolingsoftware, maar die veranderd er ook niks aan. Niet dat ik echt bang ben dat de temp te hoog is, maar ik vind het een beetje raar dat het maar niet lukt om de temperatuur te veranderen.

• TripleM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11-2024
Tja het zou kunnen dat het vermogen van de processor bij die kloksnelheden zo weinig verandert dat ook de temperatuur niet verandert..

Probeer inderdaad eens of die temperatuur sowieso wel verandert, kast open zetten is inderdaad een goede manier..

Stabiliteit zou je eens kunnen testen met Prime95, die doet allerlei vage rekentests.. Werkt dat goed, draai dan tegelijkertijd ook eens een }:O en 3DMark 2001 ofzo.. Dat doen ze bij Tom's Hardware om stabiliteit te testen..

• StephaN900
  • Niet online
Hmm ik heb nu even wolf beta gespeeld en de hoogste temperatuur die ik krijg is 60 graden, dus hij verandert wel als ik echt wat doe (stressed). 3dmark2001 doet het wel gewoon alleen ik krijg geen geweldige score vanwege mijn radeon ;)

• paulh
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22-06 15:30
Ik heb het idee dat de laatste bios update van de KT7 ook een grote factor is. Mijn Proc is nu ook veel (een graad of 10) warmer dan toen met de geleverde bios.

[ZwareMetalen.com] - [Kom in aktie tegen de CO2 maffia]

• StephaN900
  • Niet online
Hmm dat zou het kunnen zijn, dat prime programma werkt trouwens niet hij zegt dat hij eent test doet alleen er gebeurt niet echt veel? Of hoort dat zo?

• Nono_home
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-12-2021
Kast ventilator??
heb 2x 80X80 in/out, ging van 62 idle naar 50
en stressed van 70 naar 54 :)

"Beam me up Scotty; there is no intelligence down here" System specs

• megamuch
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-01 20:14

megamuch

Tring Tring!

hmm.. dat vind ik knap.. mijn molex cooler (5000 rpm) houdt mijn tb 1200 idle op 35 en stressed max 52 graden..

(getest met prime95, en ja dat er niet zoveel gebeurd dat hoort.. de eerste tests zijn vrij groot)

R0ckstable.

Verstand van Voip? Ik heb een leuke baan voor je!

Verwijderd

Ik heb ook zo`n Cooler Master ding en ben er ook niet tevreden over! :( Mijn 900MHz Athlon is altijd 55 graden!

Verwijderd

gewoon effe RC5 aan zette voor een uurtje
en dan kijke wat je temp specs zijn

(maby een andere kooler ?

suc6 sjoerd

• TripleM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11-2024
probeer inderdaad een andere koeler.. of eigenlijk vooral een andere heatsink.. ik heb de swiftech 462A heatsink met een delta 80 hp.. hield mijn huidige cpu (t-bird 1333) op 38 graden, mooie temperatuur.. maar met een andere (veel minder luidruchtige) ventilator bleef de temp ook 38!

tis dus vooral de heatsink, zie de diverse reviews, onder andere op www.overclockers.com, zoek een leuke uit bij een winkel die wat keus heeft..

onder andere www.eynstein.nl (goeie shop!) heeft een vergelijking online gezet van de koelers die ze verkopen..

• BlaBla1973
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:31
ik houdt mijn tb 1200@1400(10x140) idle op 47 en stressed max 55 graden.. maar ik heb ergens gelezen dat die temp niet klopt want op een asus mb moet je 10 graden aftrekken :?

Computer nr 486 denk ik..

• StephaN900
  • Niet online
Ja misschien moet ik toch maar een andere koeler kopen, weet niet precies wat voor case fan ik heb, ik heb gewoon zo'n bigtower a-open kast
Pagina: 1