Toon posts:

Game graphics ripper...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand een programma waarmee ik de graphics van een game kan bekijken/saven?
In sommige games zie ik namelijk prachtige textures, maar in de game directory zijn het binary files, vandaar :) ...

Alvast bedankt ;)...

• Tuinhark
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-02 19:40

Tuinhark

Retro

Probeer het kewle proggie HypersnapDX! Is net zo cool als het antieke ScreenThief. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Dank je wel, maar ik zoek geen programma om een snapshot te maken, maar dus om de textures te rippen :)...

Verwijderd

dat ligt eraan... verschilt meestal van spel tot spel... de ene slaat het zo op de ander zo, de ene gebruikt een standaard formaat de ander hun eigen formaat etc... welk spel gaat het over dan?

Verwijderd

Topicstarter
Speed Busters Mexico Demo en andere games, waarvan je niet eenvoudig de texture file kunt bekijken zoals bij een Quake *.wad file, omdat het een binary file of een ander formaat is :)...

• Theeboon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-02 16:08

Theeboon

theebonen bestaan!

uh ik weet wel dat je van spellen die met een SCUMM-engine gemaakt zijn (LucasArts) kunt uitpluizen met Scumm Revisited

"I sit in my room and imagine the future."

Verwijderd

Quake1, quake2, quake3 .pak files kan je gewoon in winzip slepen, kan je alles zo eruit slopen.

Unreal, UT --> ff UnrealEd opstarten en exporten

Verwijderd

Topicstarter
Ja, dat weet ik wel, *.pak en *.wad files zijn niet moeilijk, maar andere games hebben de textures in een ander formaat, dus moet ik het uit het geheugen rippen met een graphics ripper >:) ...

• Tuinhark

Tuinhark

Retro

Ik heb nog een heel cool dingetje voor als je textures uit Doom/Doom2/Heretic wilt rippen... :P

Verwijderd

Topicstarter
Hehehe...nee, dank je, ik wil textures van huidige games rippen :P :)...

Verwijderd

Topicstarter
Er moet toch ergens wel zo'n handig proggie zijn? Ik blijf zoeken :)...

• Clay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 18-02 12:13

Clay

cookie erbij?

Als je nou gewoon ff zegt welke games je wil.

Q1 en Q2 kan trouwes niet met winzip, daarvoor kan je winbspc gebruiken. dat zit bij de gladiator bot voor Q2. Ut en unreal kan je idd in de editor openen en exporteren.

Q3 gaat veruit het makkelijkst, maar die textures zijn toch allemaal hetzelfde, daar wil je nix mee. >:)

Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin

Verwijderd

Topicstarter
Clay, je kunt misschien wel goede maps maken, maar je leest niet goed >:) :D ;)
Ik zoek dus een proggie om de textures van ieder game te kunnen rippen (na het opstarten natuurlijk)...

In het DOS tijdperk waren er een paar van zulke utilities, maar ik gebruik nu Win98/Win2k en er moet toch wel een utility zijn voor deze OS'en?...

• Theeboon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-02 16:08

Theeboon

theebonen bestaan!

ELK spel?
nou ik betwijfel of je zo'n proggie ergens kan vinden.

"I sit in my room and imagine the future."

• Tuinhark

Tuinhark

Retro

Misschien begrijp ik het nog steeds verkeerd dan, maar ik blijf denken aan een screengrabber. :)

Verwijderd

Topicstarter
Nee Tuinhark, geen screengrabber, jij kunt beter in de tuin blijven harken >:) ;)...

• Clay

Clay

cookie erbij?

Ik lees het prima. wat jij wilt bestaat gewoon niet >:). Textures zijn gewoon plaatjes, en die worden in elke game anders verwerkt.

Verwijderd

Iemand zon proggie voor NFS5???

Verwijderd

Topicstarter
Clay, ga verder kleien...ehm...ik bedoel mappen >:) ;) ...
Waar heb jij trouwens de textures van jouw map For Whom The Bell Tolls vandaan? :) ...
Nevermind, in de tekstfile staat New Graphics: N/A, dus standaard Unreal textures...

Misschien moet ik m'n vraag anders formuleren: is er een programma waarmee je een game na het starten kunt onderbreken, om vervolgens in het geheugen de images te zoeken?...

Vroeger heb ik zo'n programma op de Amiga regelmatig gebruikt namelijk :) ...

• Clay

Clay

cookie erbij?

wauw! iemand die de readme leest, dat zie je niet vaak! :)

Maaruh, ik weet niet of dat wel zo werkt met dat geheugen grabben. De textures die je gebruikt in je level worden door de editor bewerkt voor de licht en kleur effecten, dat hoeft dus later niet nog een keer te gebeuren. Die textures zitten dus niet kaal in je geheugen.
En zeker met al die 3D meuk en techniek betwijfel ik of er veel te grabben valt.

• elmuerte
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-02 20:48
het beste wat je kan doen is een hex editor dl'en en de bestanden openen en dan kijken of je achter het formaat kan komen en dan ff een proggie schrijven dat het ripped/omzet naar een bruikbaar bestand (bitmap is het gemakkelijkste)

Verwijderd

Topicstarter
Lol :D Clay...extreem nieuwsgierige mensen zoals mij zijn zeldzaam >:) :P...Maar goed, bedankt voor je reacties ;)..

El_Muerte_[TDS], bedankt voor de tip :) ...
Pagina: 1