I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning
Hoe bouw je die tussen de rode zwarte en gele draad van een fan? gewoon 1 van de 2 onderbreken via de schakelaar?
ik zie op conrad wel tuimeschakelaars maar die lijken 3 pinnen te hebben.
I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning
yepOp woensdag 03 oktober 2001 16:20 schreef Dinictus het volgende:
ah, TUIMELSCHAKELAAR, daar kan ik wat mee. (ik wist dus niet dat die dingen zo heten)
Hoe bouw je die tussen de rode zwater en gele draad van een fan? gewoon 1 van de 2 onderbreken via de schakelaar?
Kan je een makkelijk schema vinden zodat je de 5V/Uit/12V solderen.....errug simpel....kwestie van draadjes volgen en solderen.
Asus P5K Pro, 2 Gb DDR2, Samsung 500 GB HD, XFX Alpha DOG 670Mhz, E8400
edit: niet dat ik dat kan ofzo
Zolang ik het zelf geloof is het goed toch?
Verwijderd
als je deze wil schakelen moet je vragen om een enkelpolige aan/uit/aan schakelaar of een dubbelpolige als Ze geen enkelpolige hebben
kosten bij mij 3,95 per stuk moet je allen nog solderen of van die knijpstekkers gebruiken die je bv. veel bij autobedrading ziet. kan nl precies.
succes
Verwijderd
1 van de 3 draden is voor het meten van het toerental, dit is de gele of rooie (weet ik zo niet) in ieder geval niet de zwarte dus als je die gaat schakelen is het altijd goedOp woensdag 03 oktober 2001 16:20 schreef Dinictus het volgende:
ah, TUIMELSCHAKELAAR, daar kan ik wat mee. (ik wist dus niet dat die dingen zo heten)
Hoe bouw je die tussen de rode (=1) zwarte (=2) en gele (=3) draad van een fan? gewoon 1 van de 2 onderbreken via de schakelaar?
ik zie op conrad wel tuimeschakelaars maar die lijken 3 pinnen te hebben.
Lol dat is op het mobo ja. Mobo fanaansluiting: geel = fantoerental, zwart = ground, rood = 12v.Op woensdag 03 oktober 2001 20:42 schreef C001JU135 het volgende:
[..]
1 van de 3 draden is voor het meten van het toerental, dit is de gele of rooie (weet ik zo niet) in ieder geval niet de zwarte dus als je die gaat schakelen is het altijd goed
Maar een normale molex: geel = 12v, zwart = ground (-12/-5), rood = 5v.
Bnet pindle#2913
Ik denk dat ik ook een schakelaar op mijn CPU fan ga zetten LOL.