Toon posts:

Voodoo 5 5500 (Tools) installatie onder Windows XP

Pagina: 1
Acties:

• Anoniem: 26914
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
De beste manier is de W2K drivers te installeren. Negeer de drivers van XP. Op deze manier heb je namelijk ook je 3Dfx tools terug en kun je een overclocker gebruiken om Vsync te disable'n voor Direct3D en OpenGL. Het werkt perfect zo!

Het installeren gaat als volgt:
- Installeer een andere vidokaart bv. een Gainward Dragon.
- Reboot je systeem.
- Verwijder de zaken met betrekking tot je videokaart uit
het register betreffende Voodoo, 3Dfx en Glide.
- Reboot weer een keer.
- Installeer nu de versie 1.03.00 drivers. Deze hebben ook
de tools in zich. Je krijgt een aantal foutmeldingen, klik
dat op [ignore]. Nieuwere bestanden wel overschrijven!
Als XP meldt dat het niet gecertificeerd is, toch doen :)
- Reboot weer je systeem.
- Vervolgens installeer je de versie 1.04.00 drivers voor
W2K maar wel weer met een full install (dus met de Tools).
Je krijgt dan de optie "repair" en daar kies je voor (essentieel).
- Reboot je systeem weer een keer.
- Installeer de overclocker (ze werken niet allemaal,
onderstaande wel) en zet Vsync uit.

Denk eraan daarna niet de XP drivers weer te installeren want dan ben je de Tools weer kwijt.

Tenslotte heb ik de betreffende drivers even voor jullie ge-upload cq. gelinked, met deze werkt het zeker:
Versie 1.03.00
Versie 1.04.00
Overclocker

Je kunt uiteraard ook andere drivers voor W2K gebruiken, bijvoorbeeld de beta's als ze maar Full install zijn (dus met de tools én de "repairfunctie") en dat je van oud naar nieuw(er) installeert. Hetzelfde procedé werkt ongetwijfeld ook voor andere Voodoo kaarten. Ik heb het alleen voor een Voodoo 5 5500 zo gedaan en alle spelen draaien perfect.

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-03 14:16
Stond dit hele verhaal ook niet hier :?

[edit] niet meer dus :P

• Niet online
Ik heb er een nieuw topic van gemaakt zodat het beter te vinden is :)

• Anoniem: 25015
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Bedoel je daarmee installeer de driver daarvan, of sloop je voodoo er tijdelijk uit?

• Anoniem: 25015
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Schop

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-03 14:16
Ik heb geen andere video kaart.
Kan ik niet gewoon in safe mode opstarten?
Of desnoods met VMware 8-)

• Stofkapje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-06 21:38
Op maandag 08 oktober 2001 16:27 schreef rb338 het volgende:
Ik heb geen andere video kaart.
Kan ik niet gewoon in safe mode opstarten?
Of desnoods met VMware 8-)
ja dat vraag ik mij dus ook af. Of kun je niet gewoon de drivers van een standaard videokaartje installeren?

• Niet online
Op zaterdag 06 oktober 2001 23:26 schreef gilseboer het volgende:

[..]

Bedoel je daarmee installeer de driver daarvan, of sloop je voodoo er tijdelijk uit?
Nee, softwarematig een andere kaart installeren, niet physiek natuurlijk. register cleanen op alles wat Voodoo/ Glide/ 3Dfx is en drivers gaan installeren.

• Niet online
Op maandag 08 oktober 2001 21:43 schreef CiTRiX het volgende:

[..]

ja dat vraag ik mij dus ook af. Of kun je niet gewoon de drivers van een standaard videokaartje installeren?
Maakt niet uit welke kaart je neemt. Ik noemde de Dragon omdat die standaard in XP aangegeven wordt als een optie maar dat mag iedere kaart zijn, zolang het maar geen Voodoo is. Mag ook iedere standaard adapter zijn. Als je maar beeld hebt als je reboot...

• Redox
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 01-06 23:14

Redox

Motion Design / VFX

Op woensdag 03 oktober 2001 16:13 schreef okidokie het volgende:
De beste manier is de W2K drivers te installeren. Negeer de drivers van XP. Op deze manier heb je namelijk ook je 3Dfx tools terug en kun je een overclocker gebruiken om Vsync te disable'n voor Direct3D en OpenGL. Het werkt perfect zo!

Het installeren gaat als volgt:
- Reboot je systeem.
- Verwijder de zaken met betrekking tot je videokaart uit
het register betreffende Voodoo, 3Dfx en Glide.
- Reboot weer een keer.
- Installeer nu de versie 1.03.00 drivers. Deze hebben ook
de tools in zich. Je krijgt een aantal foutmeldingen, klik
dat op [ignore]. Nieuwere bestanden wel overschrijven!
Als XP meldt dat het niet gecertificeerd is, toch doen :)
- Reboot weer je systeem.
Tot hier wil het me wel lukken, maar zodra ik de 1.04.00 drivers ga installeren, zegt hij dat er al een andere versie is van de tools, en kan de setup niet doorgaan.. Moet ik nou de tools ga uninstallen ?
- Vervolgens installeer je de versie 1.04.00 drivers voor
W2K maar wel weer met een full install (dus met de Tools).
Je krijgt dan de optie "repair" en daar kies je voor (essentieel).
- Reboot je systeem weer een keer.
- Installeer de overclocker (ze werken niet allemaal,
onderstaande wel) en zet Vsync uit.

Denk eraan daarna niet de XP drivers weer te installeren want dan ben je de Tools weer kwijt.

Tenslotte heb ik de betreffende drivers even voor jullie ge-upload cq. gelinked, met deze werkt het zeker:
Versie 1.03.00
Versie 1.04.00
Overclocker

Je kunt uiteraard ook andere drivers voor W2K gebruiken, bijvoorbeeld de beta's als ze maar Full install zijn (dus met de tools én de "repairfunctie") en dat je van oud naar nieuw(er) installeert. Hetzelfde procedé werkt ongetwijfeld ook voor andere Voodoo kaarten. Ik heb het alleen voor een Voodoo 5 5500 zo gedaan en alle spelen draaien perfect.
Het wil iig niet bij me werken, UT flipt meteen als ik in het spel kom, en het beeld van Diablo2LOD met Glide is helemaal gescrambled... Die vx-wxp-voodoo drivers werken ook voor geen meter, ben nog steeds op zoek naar een oplossing :(

Kun je wat gedetailleerder zijn over de spullen dat je weg moet halen uit je register ? nah ik weet het niet meer..
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee