Hi-quality DVD rippen ?? Hoe?

Pagina: 1
Acties:

• dlmh
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:50
Ik rip regelmatig DVD's en dat heb ik voorheen gedaan met EasyDivX. Uitermate simpel programma, maar levert wel goede kwaliteit af. Enkel: het kan nog beter. Sommige films zijn niet zo lang en dan is 400 MB/CD beetje zonde.

Weet iemand welk programma hoge resoluties aankan en welk ook nog een BEETJE simpel in gebruik is?

Dank.

“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?” - Albert Einstein

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

NanDub. Het lijkt heel moeilijk maar als je ff rustig de tijd neemt om het te lezen, of om het 2x te lezen valt het reuze mee.
En het is zo'n beetje de beste kwaliteit die je maar kan krijgen voor DivX.

De guide staat op www.doom9.net :)
inclusief alle benodigde proggies

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Simpel en toch redelijke kwaliteit? --> probeer Fairuse.

Siditamentis astuentis pactum.

• dlmh
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:50
NunDUB ???

Kan er niets vinden op die site... wel héél véél andere software. :P

Wat is de max. resolutie die deze aankan ??? EasyDivX gaat tot 640 x 384 dacht ik....

“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?” - Albert Einstein

• megamuch
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-01 20:14

megamuch

Tring Tring!

zoek is op NANdub.. :) met een A dus

Verstand van Voip? Ik heb een leuke baan voor je!

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

www.doom9.net
Guides
DivX
NanDub

maximum reolutie? Is die er dan ? :P
Het heeft trouwens niet veel zin om hoger dan 720x[vul getal in] te gaan hoor, meestal wordt het daar alleen maar slechter van. En zo groot is je DVD resolutie niet eens...

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• _Gump_
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Probeer Xmpeg 4.1c eens, werkt perfect.

Verwijderd

Ik hou het op Vidomi ==> http://www.vidomi.com

Deze GUI is echt perfect. Kan niet alleen omgaan met de DivX codec, maar kan ook andere aansturen. Hij is redelijk snel en kan zowel 1 pass als 2 pass (VBR) encodings maken. Geluid doet 'ie zelf via CBR LAME, maar dat kan je ook uitzetten (of een andere codec kiezen).

Zelf rip ik eerst het geluid met Vob2Audio naar VBR MP3 (meestal 96kbps tot 160 kbps, dat komt gemiddeld hoger uit dan 128kbps en is redelijk klein qua bestandsgrootte. Ik kijk hoe groot de mp3 file is geworden en trek dat af van 698 MB. Vervolgens vul ik het resultaat in bij Vidomi als maximale CD grootte. Hiermee maak je dus een rip precies passend op een 80 minuten CD.

Het beste resultaat krijg ik met 2 pass VBR (uiteraard), maar de Hybrid 2 mode is ook heel erg goed. Het encoden duurt tussen de 6-8 uur (Hybrid 2) en 8-10 uur (2 pass VBR) op mijn Athlon 800 met 256 MB onder Win98SE. Ik lees echter overal dat het onder WinXP met dezelfde machine minimaal 2 keer zo snel gaat. Dat ga ik dus dit weekend eens proberen! :D

Verwijderd

frustratie mode/

Godver kut het lukt me voor gene meter dat rippen. En die kutsite van doom9 prut is constant offline. ARGGHHHHHH...

Ik kom er niet meer uit al die verschillende shit.

• apd
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

apd

Kijk anders eens op www.vcdhelp.com.

• Baklap
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05-2023

Baklap

Grrr pak icoon ... pak !!!!

Enne wat dacht je van... [topic=109936/1/50] :?

|Avid-Encoding-Editing-Authoring|

Pagina: 1