Toon posts:

Hoe hoog kan die FSB???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn Proc (PIII800EB) nu op een FSB draaien van 169, met een voltage van 1,65. En hij is stabiel en wordt volgens MBM zo'n 40C stressed.

Ik koel hem met een WBK38 met een Delta 60HP (black label).

Nu vroeg ik me af of die voltage ook maar enige zin heeft??? Als ik namelijk de FSB naar 170 gooi, dan crashed hij zelfs met een Voltage van 1,9??? Dit vindt ik vaag, komt zoiets vaker voor?

Trouwens mijn multiplier is 6 voor de gene die dat niet door hadden...

• zandpaddo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-08 12:43

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

Het ligt aan je geheugen denk ik.
Geheugen draait mee op je fsb.
Goed geheugen draait nog gegarandeerd stabiel op 150fsb
en kan nog wel iets hoger.

Maar 170fsb is wel erg hoog, zelfs het beste geheugen haalt dat amper.

Het maximum heb je dus bereikt waarschijnlijk.
geheugen kan gewoon niet sneller en meer voltage heeft ook geen zin.

• reiker
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

reiker

dan jij!

en hoe zit het dan met dan mushkin geheugen bijvoorbeeld, dat standaard op 150MHz kan ? je zou toch verwachten dat die wel wat hoger haalt dan slechts +20 MHz.

Zo gezegd, zo gedaan.

Verwijderd

dan moet je de PC185 dimmetjes van OCZ hebben, gaan tot +190...

• -=MOL=-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-11-2019

-=MOL=-

R.I.P. TEC 172W 23-10-2002 :(

Op woensdag 03 oktober 2001 16:14 schreef reiker het volgende:
en hoe zit het dan met dan mushkin geheugen bijvoorbeeld, dat standaard op 150MHz kan ? je zou toch verwachten dat die wel wat hoger haalt dan slechts +20 MHz.
Die heb ik ook weleens getest, met memtest liep ie op 150 cas 2-2-2 niet eens goed. Ik blijf lekker bij Dane-Elec geheugen. Draait hier en bij vele vrienden stabiel van 150 to 160 mhz.

Als je echt hoger wil dan is idd het OCZ geheugen erg goed. En volgens mij presteerd dat ook iets beter als Mushkin.

[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]

Verwijderd

Neem PQI Powermodule pc166 dat liep bij mij met een SA6R(Abit) en een P!!!800EB gekoeld door een Swiftech MC 370 met Delta HP(Peltier 90w) een FSB van 184 Mhz, ja zeer hoog en nog stabiel ook.
PQI liep bij mij tot 145Mhz CL2 en tot 184 max CL3.
(ik heb nu Dane-Elec 256mb pc133 CL2,F130,00 bij Chicon Delft,die met de Hyundai chips en die loopt nu bij mij 172FSB CL2 bevalt zeer goed.

Verwijderd

Topicstarter
Mijn geheugen heb ik terug gedouwd naar 100 Mhz, daarna is dat weer overgeclocked naar 136Mhz geloof ik. Dat heb ik nu op cas 2-2-2 draaien en dat loopt opzich wel lekker. Ik heb wel eens horen zeggen dat het veel langzamer is om je geheugen terug te klokken, maar dat vondt ik wel meevallen, de eerste paar Mhz nadat ik mijn geheugen had terug gezet waren iets langzamer, maar daarna werd het alleen maar sneller.

Misschien binnenkort dus nog maar wat ander geheugen halen, alleen dat zien we dan wel weer.

Maar het aantal Mhz van het geheugen is dus geen probleem, wat kan het dan zijn???
Pagina: 1