Internet delen via Win2k over meerdere connecties

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Mex
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-07 20:51
Mijn probleem is het volgende. Ik heb hier 3 pc's staan, 1 met Win2K waar tevens m'n Chello op binnenkomt en 2 waarop Win98 draait. Nu heb ik 3 netwerkkaartjes in de Win2k machine zitten, werken allemaal perfect. Ik kan vanaf de machine de schijven die geshared zijn gewoon zien etc. Het enige probleem is de Internet verbinding, wat ik zo kan zien kun je die maar delen met 1 connectie, ipv met meerdere, in dit geval 2. Is het mogelijk om toch internet te krijgen op beide machines, en zo ja, HOE??

Afbeeldingslocatie: http://members.brabant.chello.nl/~rschouten/kut.jpg

(let niet op het getal 7...)

• Paitor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-05 23:14

Paitor

rages doen :P

Ik denk dat je het niet helemaal begrijpt,
want is het niet zo dat je dan een proxy maakt,
en dat je die op beide pc's moet invoeren?

EDIT:

Misschien ligt het ook wel aan mij;
Heb je je netwerk gemaakt door 2 extra netwerkkaarten in de w2k pc te gooien en geen hub/switch te gebruiken?
Dan moet het misschien iets anders?

Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele

• Mex
Op woensdag 03 oktober 2001 15:46 schreef Paitor het volgende:

Misschien ligt het ook wel aan mij;
Heb je je netwerk gemaakt door 2 extra netwerkkaarten in de w2k pc te gooien en geen hub/switch te gebruiken?
Dan moet het misschien iets anders?
Ik had internet normaal gedeeld over 2 pc's, deze en een Win98 systeem, dit dus met 2 netwerkkaarten in de Win2k machine, nu heb ik er 1 netwerkkaart bijgezet om een 3e systeem van internet te voorzien. Met een hub lukt het zeker, maar mocht het zo ook werken dan hoef ik geen hub aan te schaffen.

• Paitor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-05 23:14

Paitor

rages doen :P

Dan weet ik het niet precies, maar misschien is het dan handiger als je een proxyserver gaat draaien.
Dan kan je alles via die proxy gewoon doen.
Wat sowieso moet lukken met jouw netwerk...

Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele

• Mex
Iemand nog enig idee?? :?

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2025
Je gebruikt als het ware die lan-verbinding als internetgateway voor andere computers op je lokale netwerk. De computer waar deze lan-verbinding op zit krijgt een statisch adres en deelt ip-adressen uit aan de andere pc's (fungeert als een beperkte dhcp-server).

Nu heb je dus het probleem dat de 3e pc binnenkomt op een andere lan-adapter dan die waarop je de internet-sharing hebt aanstaan. Je moet dus zien te regelen dat het verkeer dat op je 3e kaart binnenkomt, naar je 2e kaart (de internetsharing-kaart, niet je chello-kaart) wordt gestuurd. Je zou eens kunnen proberen bij die 3e kaart als default gateway die 2e kaart op te geven. (al vrees ik dat dat niet zoveel uit zal maken)

Is het verder niet mogelijk om die 3e kaart in één van de win98 machines te stoppen en op die manier door te linken naar de andere win98 machine? Als ze dan allebei de 2wk pc kunnen bereiken, ben je binnen.

Ik heb helaas niet zoveel ervaring met crosslinken, dus of hier iets van werkt of onmogelijk is, weet ik niet uit mijn hoofd. Kwestie van proberen, lijkt me.

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

• Mex
Het antwoord was WindowsXP, hierin stel je simpel 1 netwerkkaart in waarop je internet binnekomt, en deze deelt internet dan gewoon met alle overige netwerkkaarten in je pc. Dat zijn er bij mij nu 2, en dat werkt als een trein!
Pagina: 1