hmm, win98 server probs.

Pagina: 1
Acties:

• Kev0867
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-12-2020
Ik heb adsl en die staat op mijn 'server' pc waar win98se op is geinstalld, en op mijn client staat win2k.

Met programma's als wingate 4.0/4.4(kan server niet vinden in win2k) en sygate(nieuwste)(belt in automatisch en heb mijn aparte realtek kaart geshared met de rest, maar het geeft allemaal geen kick) en winroute(kapt het internet al zowiezo mee, en wanneer ik het uitschakelt doet hij het weer) kan ik er niet voor zorgen dat ik internet krijg op mijn client pc, terwijl win98se --> win98se al 2jaar perfect bij me liep.

Weet iemand een oplossing hiervoor?? alles staat natuurlijk perfect als netwerk zijnde alleen het internet verdelen met NAT software programma's werken voor geen meter in win98 naar win2k, zal internet sharing van windows 98se het wel doen en zo ja hoe??, moet je soms de zelfde gebruiker die je gebruikt in win2k toevoegen in win98se??

alvast bedankt...

• Sundead
  • Laatst online: 27-04-2024
funny, zelfde geldt hiero, win2k server computer kan niet via win98se computer inetten, is idd de vraag, is dit uberhaupt wel mogelijk, of doen wij wat verkeerd...

Verwijderd

Welke versie van winroute gebruik je ik gebruik hier winroute lite van xp naar windows 98 en draaien zonder problemen, en ik heb adsl, het werkt perfect

• Kev0867
Op woensdag 03 oktober 2001 16:44 schreef marrekau66 het volgende:
Welke versie van winroute gebruik je ik gebruik hier winroute lite van xp naar windows 98 en draaien zonder problemen, en ik heb adsl, het werkt perfect
heb Winroute pro 41.1.9..

• Poiter
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-02 14:54
Heb je misschien in je errorlog van Winroute een melding WRSendPacket() failed ? Als dit het geval is moet je eens het volgende proberen op de winroute pc :

start REGEDIT
verander de volgende waarde :
Hkey_Local_Machine/Software/TinySoftware/WinRoute/IpFragMode in 1.

Sluit REGEDIT, en herstart de winroute-engine.

(ook als je die foutmelding niet hebt kun je dit eens proberen ;) )

• Kev0867
nope thnx anyway, die lukt ook niet.. hmm vreemd allemaal.. iemand anders..

• GrandPuba
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-10-2025
Ik heb ook een keer winroute op een 98se bak gedraait, en ik had toch weinig problemen.
Ik vraag me af of alles wel goed is ingesteld.

FF twee voorbeeldjes om je client in te stellen.

Gateway: IP Server
DNS: IP Server

of

Gateway: IP Server
DNS: (prefered) Primary van je ISP en (alternate) Secondary van je ISP opgeven bij DNS

Zo heb ik het toen eens geprobeerd, en toen werkte het wel.

Grzt + Good Luck

GrandPuba

• Kev0867
nee nog steeds nix..
Pagina: 1