Toon posts:

5 sites op 1 lokale webserver

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een win2kserver met domein webhost.dwk en dns. Daarop draait ook IIS5.

Nou wil ik meerdere sites op die server hosten. Maar als ik het ip-adres van de server in de browser op de client intoets, krijg ik altijd gewoon de eerste site die ik aangemaakt heb.

Nu weet ik al dat ik met een Host Header Name dit probleem op kan lossen, alleen nog niet hoe. Ik moet zeker ook iets met de DNSserver doen? :?

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:39
Op woensdag 03 oktober 2001 15:30 schreef casper21 het volgende:
Ik heb een win2kserver met domein webhost.dwk en dns. Daarop draait ook IIS5.

Nou wil ik meerdere sites op die server hosten. Maar als ik het ip-adres van de server in de browser op de client intoets, krijg ik altijd gewoon de eerste site die ik aangemaakt heb.

Nu weet ik al dat ik met een Host Header Name dit probleem op kan lossen, alleen nog niet hoe. Ik moet zeker ook iets met de DNSserver doen? :?
Lijkt me duidelijk: Apache installeren.
http://www.apache.org

Motor onderhoud bijhouden

Verwijderd

Topicstarter
ja, wat heb ik daar nou aan! ik wil geen apache maar iis5! }:O

Verwijderd

Je moet inderdaad bij de DNS server voor alle verschillende sites een hostname defineren met allemaal het zelfde IP adress. Daarna in IIS bij iedere site defineren ip adres en hostname van die site.

• Rarz
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-04 16:24

When in question, when in doubt, run in circles, scream and shout.

• xipetotec
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-11-2021

xipetotec

Life exists in spite of me.

Of Lotus Domino installeren.. Virtual Hosts en je kan er praktisch zoveel als je wilt op het zelfde ip adres zetten.

"Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

Op woensdag 03 oktober 2001 15:30 schreef casper21 het volgende:
ja, wat heb ik daar nou aan! ik wil geen apache maar iis5!
Moet je wel goed de patches bijhouden, anders heb je binnenkort een virus op je dak. We zijn om die reden overgegaan op apache. We hebben in 1 dag alles omgezet. Dus 5 sites op IIS naar 5 sites op apache, en dat zonder apache ervaringen. En het neemt ook nog eens geen geheugen in beslag :)...

• sverzijl
  • Nu online
Op woensdag 03 oktober 2001 15:32 schreef willem169 het volgende:

[..]

Lijkt me duidelijk: Apache installeren.
http://www.apache.org
|:(

port number bij alle sites hetzelfde houden en bij Host Header Name de DNS naam invoeren waarop deze (virtuele) site moet luisteren, bijv. site1.webhost.dwk, site2.webhost.dwk etc..
Dit werkt alleen als jij zelf je eigen DNS mag draaien voor jouw domain, maar aan de naam te zien denk ik niet dat dat het geval is :)
in dat geval simpelweg wat domaintjes registreren bij www.dyndns.org of een van de andere gratis aanbieders en het werkt ook.

• sverzijl
  • Nu online
Op woensdag 03 oktober 2001 15:54 schreef Alarmnummer het volgende:

[..]

Moet je wel goed de patches bijhouden, anders heb je binnenkort een virus op je dak. We zijn om die reden overgegaan op apache. We hebben in 1 dag alles omgezet. Dus 5 sites op IIS naar 5 sites op apache, en dat zonder apache ervaringen. En het neemt ook nog eens geen geheugen in beslag :)...
zolang je alleen maar statische pagina's serveert is dat niet zo'n probleem nee. Heb je veel ASP wordt het al wat lastiger.

• Ariejan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-04 11:49
ik wil geen apache maar iis5!
Dat mensen dat nog durven zeggen na alle Code Red en andere virussen.... :'(

Computeraar - Part-time Maker van Geluiden - https://neuroslasher.bandcamp.com

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

Op woensdag 03 oktober 2001 15:58 schreef sverzijl het volgende:

[..]

zolang je alleen maar statische pagina's serveert is dat niet zo'n probleem nee. Heb je veel ASP wordt het al wat lastiger.
6500 stuks :) Chilisoft = ASP onder apache.. en het werkt supergoed! Alleen.. nu komt de maar.. kost wel $500 Gelukkig krijgen we korting, we moeten 74 euro betalen omdat we geen commercieele instelling zijn :) (RuG)

• sverzijl
  • Nu online
Op woensdag 03 oktober 2001 16:01 schreef Alarmnummer het volgende:

[..]

6500 stuks :) Chilisoft = ASP onder apache.. en het werkt supergoed! Alleen.. nu komt de maar.. kost wel $500 Gelukkig krijgen we korting, we moeten 74 euro betalen omdat we geen commercieele instelling zijn :) (RuG)
nice.. Totaal geen compatibiliteitsproblemen ?

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 03 oktober 2001 15:56 schreef sverzijl het volgende:

[..]

|:(

port number bij alle sites hetzelfde houden en bij Host Header Name de DNS naam invoeren waarop deze (virtuele) site moet luisteren, bijv. site1.webhost.dwk, site2.webhost.dwk etc..
Dit werkt alleen als jij zelf je eigen DNS mag draaien voor jouw domain, maar aan de naam te zien denk ik niet dat dat het geval is :)
in dat geval simpelweg wat domaintjes registreren bij www.dyndns.org of een van de andere gratis aanbieders en het werkt ook.
Ja ik kan gewoon alles wijzigen in DSN, want het zijn twee pc's met op de een win2kserver en iis5. De andere is de client. En ze zitten niet aan een ander (inter)netwerk vast ofzo.

Het enige probleem wat ik heb is dat ik niet weet hoe die DNS in win2k werkt. Wat moet ik daar aangeven? Ik snap daar niet zoveel van... :'(

• sverzijl
  • Nu online
Op woensdag 03 oktober 2001 16:12 schreef casper21 het volgende:

[..]

Ja ik kan gewoon alles wijzigen in DSN, want het zijn twee pc's met op de een win2kserver en iis5. De andere is de client. En ze zitten niet aan een ander (inter)netwerk vast ofzo.

Het enige probleem wat ik heb is dat ik niet weet hoe die DNS in win2k werkt. Wat moet ik daar aangeven? Ik snap daar niet zoveel van... :'(
Van DNS weet ik ook niet zoveel, maar als je onder Forward Lookup Zones -> dwk (domain) -> Action -> New Alias kiest, wijst het zich vanzelf :)
Pagina: 1