Toon posts:

[sygate] client wel internet, master/server niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus sinds kort een netwerkeje thuis tussen de 2 pc's hier via een crosscable, geen hub dus, beide draaiend op win98se.

Nou heb ik dus voor internet sharing Sygate gebruikt (gedownd van de officiale website, vraag niet verder :D) en in het begin werkte het perfect, maar nu heb ik (de client) wel internet maar de master/server niet, zeer vreemd.
Ik heb chello hier, mocht het relevant zijn, ben niet zo'n netwerk freakie :).
Maar hoe krijg ik nou ook internet op de master/server?
thnx

• Kev0867
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-12-2020
probeer wingate, die stel je op de ene als server en de andere als client en klaar...

wel bij de client versie explorer in de tabblad Aplications toevoegen en Global access geven..

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 03 oktober 2001 15:38 schreef Kev0867 het volgende:
probeer wingate, die stel je op de ene als server en de andere als client en klaar...

wel bij de client versie explorer in de tabblad Aplications toevoegen en Global access geven..
Kzal het proberen.. thnx

Verwijderd

Eigenlijk mag je je chello-verbinding niet delen, ze hebben geloof ik ook een manier om erachter te komen of je met meerdere machines tegelijk in het net zit. Je kunt wel een proxyserver gebruiken, dan heb je maar 1 ip-adres...

• Paitor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-05 23:14

Paitor

rages doen :P

Op woensdag 03 oktober 2001 15:42 schreef DarkPipo het volgende:
Eigenlijk mag je je chello-verbinding niet delen, ze hebben geloof ik ook een manier om erachter te komen of je met meerdere machines tegelijk in het net zit. Je kunt wel een proxyserver gebruiken, dan heb je maar 1 ip-adres...
Dat boeit niet, hij download en installeert sygate ook minder legaal ;)

Misschien moet je je dns server instellen?
Werkt MSN wel daarop, die heeft geen dns nodig,
ICQ bijvoorbeeld weer wel.
Weet je niet hoe je bij de dns moet komen, post het dan even.

Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele

Verwijderd

Met sygate word je ook gezien als 1 IP adres.

Maareh, gebeurde dat zomaar ineens dat je Inetserver geen Inet meer had :?. Meestal gebeurd er niets zolang je niets doet en viceversa

Het heeft denk ik niet iets te maken met sygate. anders zou je toch ook geen Inet hebben als je dat programma afsluit?

Verwijderd

Topicstarter
In het begin, de eerste 2 dagen na het omstaleren van sygate, hadden beide computers Inet. Nu is het zo dat het wisselt tussen de 2 computers. Heeft de server wel Inet en als ik de client aanzet heeft de server geen Inet maar de client dan weer wel.

En als het om netwerken gaat ben ik een echte leek, Photoshop is meer mijn hap koek.

Ik had alzo het vermoeden dat chello erachter zat.

edit:

wingate werkte helemaal niet, geen van beide computers hadden internet en ik moest inloggen op iets waarvoor ik geeneens een wachtwoord of gebruikersnaam voor had.
Pagina: 1