Whatever.
waarschijnlijk is je modem te systeem intensief ofzo....
maar wat ik nu zeg is natuurlijk onzin, het is UDP protocol....
Je modem en video kaart hebben nix met elkaar te maken, enzij je de memory resources overlapt (niet alleen software maar hardware matig kan ook), maar meestal loopt je systeem dan vast.
Hoogst waarschijnlijk is er iets anders aan de hand: je systeem is iets zeer heftigs aan ht doen waardoor er mindersnel getekend kan worden, en dus ook mindersnel info verstuurd kan worden. Dus zet alle programma's uit (ICQ enzo) en probeer het opnieuw..
Wat het lijkt me heel stug dat je ping enig invloed heeft op je FPS
maar wat ik nu zeg is natuurlijk onzin, het is UDP protocol....
Je modem en video kaart hebben nix met elkaar te maken, enzij je de memory resources overlapt (niet alleen software maar hardware matig kan ook), maar meestal loopt je systeem dan vast.
Hoogst waarschijnlijk is er iets anders aan de hand: je systeem is iets zeer heftigs aan ht doen waardoor er mindersnel getekend kan worden, en dus ook mindersnel info verstuurd kan worden. Dus zet alle programma's uit (ICQ enzo) en probeer het opnieuw..
Wat het lijkt me heel stug dat je ping enig invloed heeft op je FPS
Volgens mij heeft het wel invloed, als je geen data door krijgt weet je systeem / UT ook niet wat er getekend moet worden. Maarja dat kan ook wel weer niet kloppen want bij extreme lag loop je gewoon door totdat blijkt dat je eigenlijk ergens heel anders hoort te zijn.
Gebruik je een soft of hardware modem?
Gebruik je een soft of hardware modem?
Gert: UT krijgt info binnen van de server, die info wordt opgeslagen. Als er iets getekend wordt wordt dat gedaan met de info die opgelsagen is. Dus er wordt altijd wel iets getekend ook al is er de laatste 16 jaar geen nieuwe informatie verzonden.
/me heeft een enkel ISDN lijntje..... kan ik het tweaken??
Whatever.
meendering: zoals ik het al gezegd heb, je connex veroorzaakt je lage FPS niet.... Je systeem zelf veroorzaakt de lag en de lage FPS. Veel IDE HD access bijvoorbeeld heel systeem intensief....
ISDN kan je niet echt tweaken, wel beter instellen (het schijnt nogal erug lastig the zijn in Win9x)
ISDN kan je niet echt tweaken, wel beter instellen (het schijnt nogal erug lastig the zijn in Win9x)
Verwijderd
Heeft packet loss niets met lage frame rates te maken?
Ik denk overigens dat meendering last heeft van extreem hoge pieken in de lag. Dan verschijnt er zo'n rood figuurtje rechts op het scherm. Als de lag heel erg is , bij mij soms pieken boven de 4000, dan gaat het beeld soms heel traag. Dan heb je ook extreem veel packet loss en zal de frame rate wel omlaag gaan.
Trouwens een ping van 180 is al lag, je hebt al lag als je ping 1 is. Het worddt vervelend als je ook nog packet loss hebt.
Ik denk overigens dat meendering last heeft van extreem hoge pieken in de lag. Dan verschijnt er zo'n rood figuurtje rechts op het scherm. Als de lag heel erg is , bij mij soms pieken boven de 4000, dan gaat het beeld soms heel traag. Dan heb je ook extreem veel packet loss en zal de frame rate wel omlaag gaan.
Trouwens een ping van 180 is al lag, je hebt al lag als je ping 1 is. Het worddt vervelend als je ook nog packet loss hebt.
framerate en pl/lag heeft niet met elkaar te maken. Probeer een nandere driver of zo ( voor je framerate en in sommige lag gevallen )..
180 ms is best wel veel voor ISDN hoor.
Normaal voor ISDN is rond de 80 MS op een snelle server. (lees afstand/snelheid van jouw provider naar de server) Met mijn 56k modem heb ik als het rustig is op het netwerk een ping van 150 MS.
Probeer eens lokaal in te bellen bij een gaming provider (Gamepoint) en kijk dan nog eens naar je ping.
O.a oorzaken van LAG:
1. Packet loss tussen jouw pc en de server (Veroorzaakt door de drukte op het internet)
2. Je pc kan het niet bijbenen.( 400 MHz + is toch wel aan te raden met 3d kaart natuurlijk )
3. De server waarop je speelt kan het allemaal niet meer aan.
suc7
Normaal voor ISDN is rond de 80 MS op een snelle server. (lees afstand/snelheid van jouw provider naar de server) Met mijn 56k modem heb ik als het rustig is op het netwerk een ping van 150 MS.
Probeer eens lokaal in te bellen bij een gaming provider (Gamepoint) en kijk dan nog eens naar je ping.
O.a oorzaken van LAG:
1. Packet loss tussen jouw pc en de server (Veroorzaakt door de drukte op het internet)
2. Je pc kan het niet bijbenen.( 400 MHz + is toch wel aan te raden met 3d kaart natuurlijk )
3. De server waarop je speelt kan het allemaal niet meer aan.
suc7
Atari 2600 @ 1,1 Hz, 1 Bits speaker, 16 Kb mem, 8 kleuren..
Nou aan de pc zal het vast niet liggen!
* Amd k6-2 500 Mhz, 192 Mb, 3DFX Vodoo3 3000 AGP.
I.i.g bedankt voor de reacties.... ik zal i.v.v een andere server opzoeken...
* Amd k6-2 500 Mhz, 192 Mb, 3DFX Vodoo3 3000 AGP.
I.i.g bedankt voor de reacties.... ik zal i.v.v een andere server opzoeken...
Whatever.
Pagina: 1