Toon posts:

Wat te regelen als beginnend webdesign bedrijfje?

Pagina: 1
Acties:
  • 88 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben student en daarnaast werk ik 2 dagen in de week.
Nog daarnaast heb ik sinds kort een webdesign bedrijfje opgestart aangezien ik steeds meer klanten kreeg.
Deze taken doe ik over het algemeen thuis en dan vooral 's avonds of in het weekend. Ik ben ingescheven als eenmanszaak bij de KvK.

Wat moet ik verder allemaal regelen voor mijn activiteiten?
- Zoals bijv. verzekeringen? Welke zijn verplicht?
- Zoals bijv. algemene voorwaarden? Zijn die verplicht?
- Waar moet je voor oppassen etc?

Verwijderd

Punt 1: gebruik alleen legale software!!! Ga niet met illegale shit lopen klooien. De BSA smult van kleine bedrijfjes met illegale waar! Dus liever een legale frontpage 97 dan een illegale frontpage XP!

• Flaman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-12-2022
frontpage??

:D

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ok. Maar ik gebruik geen Frontpage, maar meer Dreamweaver enzo. Dat is vele malen prijziger. Van m'n twee dagen werk in de week heb ik wel een laptop met legale software. Mag je die niet ook gewoon gebruiken voor je eigen bedrijfsactiviteiten?

Verwijderd

Op woensdag 03 oktober 2001 15:05 schreef Flaman_Creationz het volgende:
frontpage??

:D
Jesses, ik moet ook alles uitleggen...BIJ WIJZE VAN!!!!!!!! gaap....

Verwijderd

Op woensdag 03 oktober 2001 15:07 schreef Student het volgende:
Ja, ok. Maar ik gebruik geen Frontpage, maar meer Dreamweaver enzo. Dat is vele malen prijziger. Van m'n twee dagen werk in de week heb ik wel een laptop met legale software. Mag je die niet ook gewoon gebruiken voor je eigen bedrijfsactiviteiten?
Ik zou het eerlijk gezegt niet weten. Je hebt te maken met licenties e.d. en voor elke softwareleverencier gelden weer andere regels. Misschien kan je dat het beste even navragen bij de BSA zelf. Of check de site: http://www.bsa.nl

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:48
Op woensdag 03 oktober 2001 15:07 schreef Student het volgende:
Wat betreft de BSA mag je die gebruiken, die maakt het alleen maar uit of voor elke licentie is betaald (niet door wie).

Alleen je baas zou kunnen protesteren dat jij zijn duur betaalde software prive gebruikt, maar wat niet weet wat niet deert zegmaar ;)

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:23
Op woensdag 03 oktober 2001 15:00 schreef Student het volgende:
Ik ben student en daarnaast werk ik 2 dagen in de week.
Nog daarnaast heb ik sinds kort een webdesign bedrijfje opgestart aangezien ik steeds meer klanten kreeg.
Deze taken doe ik over het algemeen thuis en dan vooral 's avonds of in het weekend. Ik ben ingescheven als eenmanszaak bij de KvK.

Wat moet ik verder allemaal regelen voor mijn activiteiten?
- Zoals bijv. verzekeringen? Welke zijn verplicht?
- Zoals bijv. algemene voorwaarden? Zijn die verplicht?
- Waar moet je voor oppassen etc?
* Verzekeringen:
Geen idee; standaard bedrijfsverzekering lijkt me, je bent (nog) geen groot opererend bedrijf wat tastbare producten levert.

* Algemene Voorwaarden/Leveringsvoorwaarden:
Een must. Dan heb je altijd wat om op terug te vallen als het een keertje fout gaat. Het kost wat knaken om te laten maken, maar dan heb je ook wat. Echt !

* Oppassen voor:
- Bedrijfsnaam
Zorg dat je die deponeert in de Benelux minstens. Daar hebben wij het in het verleden bijna tot een rechtszaak laten komen. Dat heeft veel geld gekost. Deponeren kost ook veel, maar ik ook de moeite. Zeker.

- Onderscheid
Zorg dat je je onderscheidt in deze branche, want er zijn o zoveel 13-in-een-dozein (of 13-in-een-domein? :))bedrijfjes die het allemaal denken te kunnen.

- Kwaliteit
Je onderscheiden door kwaliteitsproducten af te leveren.

Verder valt er nog heel wat op aan te vullen, maar 'k ben een beetje leeg :)..

succes

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• Yellow|A
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Yellow|A

Allotaja of rock and rollah

Je hebt bij de gemiddelde grote boekwinkel een erg mooi boekje ondernemen voor dummies oid :)

Daar staat wel in wat je allemaal in ieder geval moet hebben. Voor je contrcten kun je waarschijnlijk niet terecht voor de korting bij de rechtswinkelen maar zul je misschien zelf moeten dokken.

Zorg dat je algemene voorwaarden in ieder geval goed zitten en zorg dat je contracten met klanten ook goed zijn.

|{ brrr }] |

• cutter
  • Laatst online: 28-09-2025

cutter

Wannabe i7 fanboy

Verzekeringen:
Naar mijn beste weten heb je naast je ziektekosten geen verplichte verzekeringen.
Of er aan te raden verzekeringen zijn: je kunt een aansprakelijkheids en een rechtsbijstandsverzekering nemen, kost je alleen een hoop knaken. Verder kun je denken aan WAO verzekeringen etc etc maar ga daar maar eens over praten met een verzekeringsman.

Algemene voorwaarden:
Zeker doen. Shop een beetje rond op designsites en haal daar 'inspiratie' uit voor je eigen voorwaarden. Je kunt ook een advocaat raadplegen: kost je alleen een hele hoop knaken.

Oppassen:
1. Altijd schriftelijk en zeer gedetailleerd je afspraken met klanten vastleggen.
2. Bedrijfsnaam zou ik pas vastleggen als het echt een 'asset' is. Zolang het aantal klanten dat je bedient nog overzichtelijk is zou ik het niet doen, pas als mensen op basis van je merknaam naar je toekomen wordt het interessant de naam vast te leggen.
3. Verdiep je een beetje in intellectuele eigendomsrechten. Copyright, beeldrecht en dat soort dingen.
4. Je bent designer wannabe nummer 100.001 hier op tweakers en velen daarvan zijn al gesneuveld (of nog nooit aan de bak gekomen) in het internet shake-out gebeuren.
5. Doe GEEN zaken voor vriendenprijsjes of zie omdat je de kerel kent af van een schriftelijk contract. Daar zijn echt heel veel problemen van gekomen.
6. En voor de rest veel succes.

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-02 00:06

dusty

Celebrate Life!

Op woensdag 03 oktober 2001 15:23 schreef willem169 het volgende:
* Algemene Voorwaarden/Leveringsvoorwaarden:
Een must. Dan heb je altijd wat om op terug te vallen als het een keertje fout gaat. Het kost wat knaken om te laten maken, maar dan heb je ook wat. Echt !
CDtje halen bij belastingdienst, staan allemaal standaard texten met speciale programma waar je kan aangeven welke regels je allemaal wilt hebben (kost iets van 50 piek..) is erg handig. (en scheelt veel geld.)

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

Verwijderd

Verzekering is niet echt duur, wij hebben voor onze vof een aansprakelijkheids verzekering tot 2,5 miljoen d8 ik (is het laagste en standaard:)) Die verzekering kost ons 190 gulden in het jaar

• Flaman
  • Laatst online: 03-12-2022
Op woensdag 03 oktober 2001 15:08 schreef Density het volgende:

[..]

Jesses, ik moet ook alles uitleggen...BIJ WIJZE VAN!!!!!!!! gaap....
:'(

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-09 19:36

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Lees even de FAQ en ga langs de KvK en Belastingdienst. Deze topics zijn in het verleden vaker voorbij gekomen en recept is nog steeds hetzelfde. In de FAQ staat ook nog een link naar een erg handig boekje van BISPublishers.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.