Toon posts:

ICMP over intra naar internet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,
In ons bedrijf kunnen workstations niet pingen naar het internet.
Wij draaien win 98 machines die inloggen op een NT4 met WinProxy 2.0 en bellen in via een 1600 Cisco ISDN. Nou heb ik alle acces lists op de router verwijdert en alsnog kon ik niet naar het internet pingen. Ik heb in de proxy server op de winsock proxy het protocol ICMP toegevoegd en verschillende reeks poorten toegewezen. Maar niks...
Ik vroeg me daarom af of ICMP wel over een poort gaat, volgens mij werkt dat protocol in de netwerk layer en heeft het dus geen poort nodig..???
Het vreemde is dat ik wel de netwerkkaart kan pingen die verbonden met de router en de router zelf kan ik ook pingen. Dan zou je toch kunnen concluderen dat de proxy de ICMP gewoon doorlaat.
Kan iemand me helpen.?

Verwijderd

Is het niet zo dat je dan een gateway moet instellen op de server zodat deze ook aan de clients word door gegeven...? Hierbij volgens mij ook de DHCP instellen. :z

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 03 oktober 2001 15:04 schreef Finch_01 het volgende:
Is het niet zo dat je dan een gateway moet instellen op de server zodat deze ook aan de clients word door gegeven...? Hierbij volgens mij ook de DHCP instellen. :z
We krijgen inderdaad de TCP config van de DHCP.
1e nic met 192.168.123.1 (inetrn nw)= def gateway
2e nic met 213.53.x.x (naar internet)
We kunnen verder gewoon internetten en mailen en (met de juiste rechten) ftp-en en telnetten. Maar PINGEN lukt niet verder dan de router.......

Verwijderd

Tsja ik weet er ook het mijne niet van met een isdn router, maar als ik het goed begrijp heb je 1 pc met 2 netwerkkaarten. Waarvan er een aan het internet verbonden is via die router?? Kan je die router niet direct in het netwerk hangen en in je DHCP aangeven dat dat de standaard gateway is?? :?

Verwijderd

Topicstarter
Tja.... Dan heeft de router als firewall geen zin meer!! Nee het gaat hier wel om een bedrijfs netwerk die afgeschermd moet zijn van de buiten wereld. Alleen van binnen naar buiten moet data verkeer zijn toegestaan. En eigenlijk wil ik alleen van mijn pc kunnen pingen naar buiten zodat ik VPN's kan controleren .
Het moet gewoon mogelijk zijn om met deze config wel vanuit het intern netwerk naar het internet te kunnen pingen. Ik kan in principe alles. Bijv ICQ-en, maar dat gaat dan over de winsock, en dan kom ik nu weer bij mijn eigenlijke vraag. Gaat ICMP over een poort (winsock)??