Autoradio inbouwen

Pagina: 1
Acties:
  • 285 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• El Marcos
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

El Marcos

Ich bin ein Berliner!

Topicstarter
Hallo mensen,

Gisteren heb ik 'n nieuwe autoradio gekocht (van JVC) met een ISO-aansluiting. Nu zat er in onze auto (VW Passat '96) een vrij oude Pioneer radio, waarvan ik gehoopt had dat die ook zo'n zelfde aansluiting had, zodat ik diezelfde stekker kon gebruiken zonder te kloten met de bedrading. Helaas is dit niet het geval. Ik moet dus zelf die aansluiting omzetten naar een ISO aansluiting, dit zal met 'n beetje moeite wel gaan lukken waarschijnlijk.

Maar.... aan de achterkant van de radio zit dus zo'n stekker, een witte rechthoekige en een aansluiting van de antenne (standaard) en 2 dikke grijze draden waarvan ik niet weet waar ze voor dienen. Die lopen gewoon direct de autoradio in, je kan ze dus niet loshalen. Ze lopen helemaal door de auto in, richting het zekeringenpaneel volgens mij.

Het ziet er ongeveer zo uit: (plaatje geleend uit een ander topic)

Afbeeldingslocatie: http://users.bart.nl/~stof2/Pioneer-back.jpg

Die 2 grijze kabels lopen dus gewoon die Pioneer in en ik heb geen idee waar ze voor zijn... misschien voor de geheugenspanning ofzo? :?
Dat witte blok onderin is waar die stekker in zit.

Iemand een idee?

jaja, het is toch wat...

Verwijderd

Pioneer gebruikt vaak een verloopkabeltje van iso -> pioneer. Als dit niet het geval is moet je naar de plaatselijke helfords om een verloopje van vw -> iso te halen.

Bij een Pioneer van mij zaten die twee grijze draden aan een ontstoringsfilter. Waar dus nix op aangesloten hoeft te worden.

• RupS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-01 12:46
Welk type Pioneer is het?

Dus jij zegt dat die Pioneer niet (zoals het hoort) met twee isoblokken (1 uit de radio + 1 uit de auto) aangesloten is? Als er wel ISO blokken tussen zitten dan kun je een kan-en-klaar ISO blok halen bij de betere audiozaak.. ;)

Verwijderd

Gewoon even naar Volkswagen bellen of ze een ISO verloopstukje hebben van Volkswagen naar JVC. ISO is wel ISO naar Volkswagen toe, maar niet naar het merk autoradio.

Bij mijn Alfa 156 en Pioneer werkt de ISO trouwens niet omdat Alfa zich niet aan de ISO norm houdt. Ik moest de onderbroken stroom een hokje verplaatsen en vervolgens de constante en onderbroken stroom omwisselen omdat de radio niet uitging als ik het contact afzette.

Verwijderd

Op woensdag 03 oktober 2001 14:52 schreef okidokie het volgende:
(...)
Bij mijn Alfa 156 en Pioneer werkt de ISO trouwens niet omdat Alfa zich niet aan de ISO norm houdt. Ik moest de onderbroken stroom een hokje verplaatsen en vervolgens de constante en onderbroken stroom omwisselen omdat de radio niet uitging als ik het contact afzette.
Handig hè? die industrie standaardiseringen als men zich daar niet aan houdt |:(

• El Marcos
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

El Marcos

Ich bin ein Berliner!

Topicstarter
update:

Ik heb inmiddels wat verder gezocht, en tussen een melee van draden ook van die bruine en zwarte isoblokjes gevonden... maar 't zit allemaal heel ingewikkeld in elkaar met splitsingen en terug-lussen.

Die twee grijze kabels heb ik losgemaakt van het 'moederbord' van die oude pioneer radio, zodat ik 'm er helemaal uit kan halen. Wat schetst mijn verbazing, die twee kabels monden (na ongeveer een halve meter) uit in twee tulpstekkertjes rood en wit...? maar die gebruik je toch alleen als je een externe versterker aangesloten hebt... en die zit er naar mijn weten niet in. :?

Nou nog effe verder kijken. (8>

jaja, het is toch wat...

Pagina: 1