Toon posts:

Gek geworden van alle socketA mobo problemen

Pagina: 1
Acties:
  • 180 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een stabiel en goedkoop socketA Mobo voor Duron 900. Er hoeven niet al te veel tweakmogelijkheden op te zitten, het gaat vooral om het stabiel zijn van de Mobo.

Op GoT heb ik al zoveel problemen gezien met allerlei verschillende Mobo's waaar ik onderhand gek van ben geworden. Ik wil nu wel eens weten welke het minst slecht is.

Graag reacties... (pluspunten en vooral minpunten)

Verwijderd

Neem er dan een met een amd 760 chipset.

• -=unicron=-
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-06 08:17

-=unicron=-

Betrayal can never be forgiven

koop een ECS K7S5A is een zeer stabiel bord.

AMD Ryzen 7 3800X/MSI MPG X570 Gaming Plus/HyperX Fury RGB HX432C16FB3AK2/64/Inno3D GeForce RTX 3060 TWIN X2 OC 12GB/Samsung SSD 850 EVO 500GB/2XSamsung 870 QVO 2TB

Verwijderd

MSI K7T Turbo, sinds laatste BIOS-updates is mijn systeem gewoon saai van stabiliteit en betrouwbaarheid..

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-08 11:46
Neem dan een wat ouder mainbord die al wat bios updates gehad heeft. Dan zijn de kinderziektes er vaak grotendeels wel uit.
bvb een Asus A7V-e (KT133 chipset bordje)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb helaas alleen de keus uit MSI, Jetway en Asus.

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:50

Richard

Kuru Kuru Kururin

Op woensdag 03 oktober 2001 15:03 schreef Eggplant het volgende:
MSI K7T Turbo, sinds laatste BIOS-updates is mijn systeem gewoon saai van stabiliteit en betrouwbaarheid..
100% mee eens :)

Alleen je moet wel rekening houden dat van de veel verkochte borden ook in verhouding meer borden terugkomen.

Van de 10 verkochte Elitegroup borden lees je hier maar 1 klacht, van de 100 MSI borden lees je hier 10 klachten, dus in verhouding valt het allemaal wel mee.
Uit ervaring zeg ik: "Neem een K7T Turbo (RAID)"

20*350ZO45°

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:05
dan zou ik niet voor de jetway gaan. bovendien is elk sA-systeem hardstikke stabiel te krijgen. wie is hier nou de tweaker? jij!

12x 280Wp ZO, 9x 280Wp + 8x 465Wp ZW, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

• RgR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-08 13:13

RgR

De MSI-K7T Turbo is inderdaad erg goed en goedkoop en stabiel. Heeft de kt133A chipset, dus je kan er nog de nieuwste en toekomstige AMD socket A processoren opzetten.

• Ricochet
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-06 11:38

Ricochet

Ing. Vliegtuigvouwkunde

Daarnaast, als ju nu een MSI neemt heb je grote kans dat je ook nog eens de nieuwste revisie direct te pakken hebt. Dan heb je eigenlijk helemaal geen kinderziektes meer. Ik zou ook zeggen MSI K7T Turbo (als dan niet met RAID). Overigens maakt het technisch gezien geen moer uit of je de Limited Edition koopt of niet. Alleen de kleur is van de laatste rood ipv groen. Staat wel cool :9~ ,ik heb hem ook en ben er erg :) mee.

I think, therefor I am.....I think.

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:50

Richard

Kuru Kuru Kururin

Op woensdag 03 oktober 2001 15:25 schreef Ricochet het volgende:
Daarnaast, als ju nu een MSI neemt heb je grote kans dat je ook nog eens de nieuwste revisie direct te pakken hebt. Dan heb je eigenlijk helemaal geen kinderziektes meer. Ik zou ook zeggen MSI K7T Turbo (als dan niet met RAID). Overigens maakt het technisch gezien geen moer uit of je de Limited Edition koopt of niet. Alleen de kleur is van de laatste rood ipv groen. Staat wel cool :9~ ,ik heb hem ook en ben er erg :) mee.
Ik denk dat ik maareens een K7T Turbo (RAID) Limited Edition-fanclub op ga zetten.

20*350ZO45°

• ernst
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 16:43
ik heb nog nooit probs gehad met mijn Abit KT7 Raid :9~ (kt7A heeft d8 ik wel veel brob's)

edit

is wel een beetje antiek inmiddels ja :o

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:17
Op woensdag 03 oktober 2001 15:25 schreef Ricochet het volgende:
Overigens maakt het technisch gezien geen moer uit of je de Limited Edition koopt of niet. Alleen de kleur is van de laatste rood ipv groen.
Hmm, ff kijken welke kleur mijn mobo ook alweer had... Ohja, groen :)

Is die kleur zo belangrijk? Ik snap niet waarom er een speciale lijn voor uitgebracht wordt. Misschien waren de groene platen op en hebben ze ff wat rode platen van een ander ontwerp gebruikt, vandaar Limited Edition :P

• WKD
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-08 15:25

WKD

koop gewoon de MSI K7T Turbo met raid controller
stabiel bord nog geen problemen mee gehad

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-08 21:25

tweakerbee

dus..?

Die K7T-turbo is idd wel lekker stabiel.
Draai wel met verlaagd voltage...anders wilde die nog wel eens vastvriezen. Trouwens niet geprobeert of dat nog steeds zo is met BIOS 3.0 .

Maar ach, hij loopt verder prima. Let overigens ook op je andere h/w. Vooral USB wil nogal eens problemen geven op VIA planken. :'(

You can't have everything. Where would you put it?

• ubermaestro
  • Laatst online: 01-11-2025
Asus A7V133 werkt hier super stabiel :7

mobo's met AMD760 chipsets schijnen ook wel stabiel te zijn

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:17
Ik heb zelf ook de K7TTurbo-Raid. In eerste instantie gekocht omdat ik dan meerdere IDE devices aan kon sluiten.
Toen bleek dat ik problemen kreeg met de Viper2, de VIA 686B en overclocken (hdd kruislings gekoppeld), heb ik het hele zwikje op de promise controller gezet. Nergens meer problemen mee, gewoon goed, zelfs op een FSB van 155MHz.

• Dualdude
  • Laatst online: 18-06 23:18
Ik heb een K7T-Turbo, en is super stabiel, heb voor twee vrienden ook pc's gebouwd, ook met een K7T Turbo, en hoor nooit klachten over crashen oid.

• TripleM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11-2024
Voor geen gezeik, niet superveel mogelijkheden maar gewoon een stabiel bord voor weinig geld:

De ECS K7S5A!

edit:
Oeps, niet goed gelezen.. Sorry!

• Markao2000
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 04-01 21:33

Markao2000

it's all about the beats

Heb zelf de MSI K7T Pro2, DE K7T Pr02A gehad en nu de K7T-Turbo en met alledrie de bordjes nog nooit stabiliteitsproblemen gehad, dus wat mij betreft is MSI qua stabiliteit erg goed.
En goede bios update ondersteuning, ook altijd handig.
Verder zijn die Asus A7V borden ook erg goed.

Oerbrood!

Pagina: 1