Toon posts:

Creative's nieuwe speakers

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
jopeiejajee wat ben ik trots... wij hier op de groothandel hebben de nieuwe speakers van Creative binnen. en daar ga ik nu lekker over zeiken.
De eerste waar ik over ga piuepen is de fps1600. opvolger van de 1500. De sattelieten zijn zewart en zien er het zelfde uit als bij de 2200. Ze zijn 4 point surround en de subwoofer is errug klein. Ze zitten namelijk in een erg kleine doos.

Dan heb je ook nog de SW360. de opvolger vban de sw 350. idem als de 1600 maar dan 2 sattelieten.

Dan heb je ook nog de Siro 5.1 5300. Als je de 5300 ziet zul je wel van :9~ denken. Maar het lijkt me sterk dat hij zoals het getal je wil laten denken echt zo suprieur is aan de 3500 aan gezien er geen losse versterker bij zit. De subwoofer is wel een nieuw model maar ik heb het geluid niet kunnen horen. Ik geloof dat de subwoofer ook maar 21 watt RMS was. dus lijkt me eerder een opvolger van de DTT 2200. Ook de sattelieten hebben een ander model gekregen maar zijn nog wel zwart. Of je het nieuwe model mooier zultvinden ligt geheel aan je eigen smaak maar ik vind het niet veel mooier. "toevallig" weet ik dat er ook nog een opvolger in een paar weken komt voor de DTT 3500. tenmminste er komt ook nog een 5.1 setje aan die ronde de 1200 gulden gaat kosten. en die zou ook geschikt zijn voor in de huiskamer. We weet eindelijk echte concurrentie voor de Klipsch 5.1? Als we het over desktop speakers hebben dan. en oh ja de standaartjes ij de 5.1 speakers zijn ook weer veranderd en zien er wel iets beter uit meen ik gezien te hebben.

Verwijderd

Topicstarter
Na bijna een uur nog geen replies? tjonge en ik maar denken jullie hier een plezier mee te doen! :(:(:(

• twopack
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-07 10:31
je hebt niks gehoord, aleen wat gezien, en sommige zelfs aleen de doos gezien... :?

specs

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
tja

wat zijn de prijzen?

en plaatjes?????? Mogen zeker niet ontbreken. ik wil die 5300 wel eens zien

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Verwijderd

ik zie weinig gezeik eigenlijk, verder niet echt boeiend ofzo :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inderdaad alleen de dozen gezien. En ik kan alleen achtere de inkoopprijs voor onze groothandel zelf komen. Daar hebben jullie dus weinig aan he? Wel verteld de inkoper me net dat de DTT3500 opvolgers rond de 1200 gaan kosten, maar wel 400 WATT RMS bij elkaar zijn. evenveel als de klipsch 4.2 dus. terwijl de 5300 nog niet eens 150 watt rms bij elkaar waren.

en tkja eigenlijk weet ik er inderdaad weinig van maar ik dacht tja alles DAT ik ervan weet is misschien mooi meegenomen....

Oh ja en wat ook heel erg verrassend is, is dat Creative bij deze speakers de audigy en live kaarten aanraden. Dat vond ik wel heel erg uitzonderlijk. 8-)

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 03 oktober 2001 15:22 schreef thedolf het volgende:
tja

wat zijn de prijzen?

en plaatjes?????? Mogen zeker niet ontbreken. ik wil die 5300 wel eens zien
Ik werk in een computergroothandel die nauw samenwerkt met creative sinds het begin van creative en daardoor dus ook is meegegroeid met Creative. Ik weet niet eens of ik wettelijk dit mag vertellen omdat ze nog niet uit zijn. Dus fotoos mag ik al helemaal niet maken.

Van die 5300 weet ik dat de inkoopsprijs rond de 275,- ligt.
maar dat is voor de groothandel.. dus ik heb geen idee hoeveel voor de winkels. laat staan voor de consument

Verwijderd

De Creative 5.1 5300 kost 379,00
De naam luid volledig Creative inspire 5.1 5300

Verwijderd

Topicstarter
Oh ja inspire dat was het. toen ik gisteren het eerste bericht aan hret tikken was kon ik de speakers al niet meer vinden hier in het magazijn vandaar dat ik de naam niet helemaal goed had. Maar ik denk niet dat ze echt zo goed zijn als dat de 5300 je moet laten denken.

• JT
  • Laatst online: 16-08 19:34

JT

VETAK y0

Op woensdag 03 oktober 2001 15:20 schreef Robszombie het volgende:
Na bijna een uur nog geen replies? tjonge en ik maar denken jullie hier een plezier mee te doen! :(:(:(
Ik verwacht niks anders dan troep van Creative >:)
Op woensdag 03 oktober 2001 17:20 schreef Robszombie het volgende:
maar wel 400 WATT RMS bij elkaar zijn. evenveel als de klipsch 4.2 dus. terwijl de 5300 nog niet eens 150 watt rms bij elkaar waren.
400 watt rms....ja, zeker bij 100 % THD, want dat zetten ze er nooit bij. En ook al zou het volgens Creative 400 zijn bij 0,1 of 1% THD, geloof je het dan nog ? Iedereen die een beetje vestand van zaken heeft weet dat dit bullshit is.

Trouwens, wat wil je met die vermogens ? Aanduiden hoe hard ze gaan ? Kan je niet, aangezien je de gevoeligheid van de speakers niet weet.

Die 5300 stonden hier trouwens vorige week al in de etalage, zien er wel leuk uit. Moet ook wel, want van het geluid moet Creative het niet hebben.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Op donderdag 04 oktober 2001 10:17 schreef JT een te verwachtte posting over de nieuwe Creative speakers:
En toen was het stil >:)

Verwijderd

Ik heb de nieuwe Inspire 5300 speakers! Ik vind ze er erg mooi uit zien en het geluid is best goed.

Heb ik trouwens al gezegd dat het design prachtig is? ;)

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:27
Lol :)
Je zegt wij hier bij de groothandel hebben de nieuwe creative speakers binnen. En je werkt als verzekerings adviseur :? :)
Op woensdag 03 oktober 2001 17:20 schreef Robszombie het volgende:

Oh ja en wat ook heel erg verrassend is, is dat Creative bij deze speakers de audigy en live kaarten aanraden. Dat vond ik wel heel erg uitzonderlijk. 8-)
Bij de dtt2200 word live kaarten alleen aangeraden *D

• AwesomE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-05-2025
http://www.americas.creative.com/products/product.asp?Product=168&MainCaegory=3

Afbeeldingslocatie: http://www.creative.com/images/ani_inspire5.1.gif

ze zien er idd mooi uit, maar je mist toch de dolby digital

...

Verwijderd

leuke setjes plastic :)

geef mij maar losse componenten, met houten behuizing :9

• JT

JT

VETAK y0

Op zondag 14 oktober 2001 21:44 schreef Beathoven het volgende:
leuke setjes plastic :)

geef mij maar losse componenten, met houten behuizing :9
Juistem. En als je dan toch pc speakers moet, geen Creative.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Op zondag 14 oktober 2001 21:58 schreef JT het volgende:

[..]

Juistem. En als je dan toch pc speakers moet, geen Creative.
Welke speakers dan om gewoon bij je PC van 5.1 geluid bij de DVD te genieten.

• Thefirstikke
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Misschien hebben de ontwerpers zelf ook eens naar de setjes geluisterd, en zijn ze tot de schrikbarende conclusie gekomen dat ze toch wel heel erg bagger klinken.... Vervolgens zijn ze aan het ontwerpen, testen en luisteren geslagen, en misschien hebben ze nu wel een aantal setjes ontworpen die wel om aan te horen zijn. Of ben ik nu een beetje erg optimistisch? :)

• JT

JT

VETAK y0

Op zondag 14 oktober 2001 22:17 schreef melanieromy het volgende:

[..]

Welke speakers dan om gewoon bij je PC van 5.1 geluid bij de DVD te genieten.
Dat is juisty het probleem. Behalve de Videologic DigiTheatre DTS van 1500 piek is er geen goede 5.1 set. Wel 4.1, dan moet je het zonder de center doen, die word dan gesimuleerd.

Ecodan warmtepomp

• JT

JT

VETAK y0

Op zondag 14 oktober 2001 22:19 schreef thefirstikke het volgende:
Misschien hebben de ontwerpers zelf ook eens naar de setjes geluisterd, en zijn ze tot de schrikbarende conclusie gekomen dat ze toch wel heel erg bagger klinken.... Vervolgens zijn ze aan het ontwerpen, testen en luisteren geslagen, en misschien hebben ze nu wel een aantal setjes ontworpen die wel om aan te horen zijn. Of ben ik nu een beetje erg optimistisch? :)
Jij bent te optimistsch >:)

Ecodan warmtepomp

• Thefirstikke
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Daar was ik al bang voor >:) ;)

• T.T.
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-01 14:13

T.T.

Sowieso

Op zondag 14 oktober 2001 21:58 schreef JT het volgende:
en als je dan toch pc speakers moet, geen Creative.
Beetje "kort door de bocht". De huidige sets zijn inderdaad niet op kwaliteit gebouwd, maar blijf nou niet met dat "creative is slecht" rondlopen.

De Megaworks lijkt een zeer goede set te gaan worden (daar zal de prijs ook naar zijn).
Pagina: 1