[W2KServer] Instelleren thuisservertje?

Pagina: 1
Acties:

• Rarz
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-04 16:24
Ik wil graag een server thuis aansluiten -- Webserver en zo. Nu ga ik in ieder geval de SMTP server uitzetten in IIS5, om relaying te voorkomen.

Ik heb meer ervaring met G6-FTP dan met IIS5.. Is het mogelijk om de de FTP functionaliteit van IIS5 helemaal uit te schakelen, zodat G6 die poort kan gebruiken?

Zijn er dingen waar ik aan moet denken bij het installeren? De server staat achter een firewall/router, die alleen poort 80 en de ftp poort doorlaat. :)

When in question, when in doubt, run in circles, scream and shout.

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Je kunt de ftp service van IIS gewoon uitschakelen en een andere ftp server gebruiken.
Maar haal aub ALLE pacthes over die IIS heen!!!!!!!!

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:55
Of gebruik Apache. IIS is erg mooi, erg snel, en erg snel naar de !)@*$%!

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Verwijderd

Op woensdag 03 oktober 2001 14:42 schreef -Rob- het volgende:
Maar haal aub ALLE pacthes over die IIS heen!!!!!!!!
idd haal iig voordat je hem online zet ff alle 629 patches erover heen, das het allerbelangrijkste

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-05 18:01

4POX

Everybody is wired

Of download apache zoals hier voor is gezegt

Werkt snel en zonder problemen. En alles is 1 in directorie te houden.. Dus niet zoals IIS door heen windowz heen gebreid

AKA Rinkel weblog

Verwijderd

je kan bij services de ftp service op disabled zetten....
op die manier werkt dat in ieder geval niet....

en wat de patches betreft ben je snel klaar.... server installeren met iis en vervolgens sp2 eroverheen gooien, daar zitten alle iis patches in die nodig zijn. natuurlijk wel bijhouden wanneer er nieuwe patches uitkomen.

dus niet 629 patches (het zijn er trouwens maar 20 ofzo voor iis5 en de meeste daarvan zijn als je de rechten op je server goed zet (nergens everyone en users fc, change of execute) niet eens gevaarlijk.

nimda bijvoorbeeld kan je makkelijk tegen houden met rechten... codered niet, maar beide patches in sp2
Pagina: 1