HDD leeg na boot?

Pagina: 1
Acties:

• WieMie
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

WieMie

WieMie Actief

Topicstarter
Een vrij oude Quantum schijf (3,2 gb) geeft nhier problemen:
Ik start m'n pc op, hoor een vreemde ratel en vervolgens boot 'ie niet meer... ok, kan gebeuren, een crash. Vervelend. Ware het niet dat in een andere pc nog 2 partities worden herkend, als leeg, dat wel., en dat de schijf gewoon kan worden aangesproken... De pc waar de schijf uit komt is niet geaard (oeps) en was niet op een netwerk aangesloten... Kan het zijn dat de HDD hierdoor is gewist, en is er enige mogelijkheid de data terug te krijgen?

• Loft
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:14
Data is altijd terug te krijgen, maar dat kan wat kosten

Maar het kan ook je MBR zijn die beschadigd is waardoor er niets uit te lezen is. De data is er dan wel, maar je computer weet niet waar.

FF iemand vragen met verstand die langs wil komen, lijkt me veeeeel handiger..

Indien ECHT belangrijke data :http://www.datarecovery.nl
TOP bedrijf. Goede zaken mee te doen..
(ze werk(t)en o.a. voor UBS en andere banken in NL en Zwitserland)

If I agreed with you, we'd both be wrong.

• WieMie
  • Niet online

WieMie

WieMie Actief

Topicstarter
MBR is niet beschadigd, het gaat om 2x een Windows 2000 NTFS partitie. MBR kan niet worden geschreven met fixmbr, verder geen toegang tot schijf mogelijk... hij spint nog wel gewoon, wordt alleen erg heet... :(

edit:

correctie, slechts 1 schijf. partities zijn verdwenen aldus Windows 2000 (andere bak)... Denk dat schijf definitief gewist is, magnetisch veld...

Verwijderd

Is je bootpartitie nog actief? Ik heb eens meegemaakt dat de bootpartitie van een schijf na verwisselen niet meer geactiveerd was.. hehe duurde ff voordat ik daar achter kwam :)

• WieMie
  • Niet online

WieMie

WieMie Actief

Topicstarter
Er zijn volgens Windows 2000 schijfbeheer geen partities meer aanwezig... Het betreft hier toch vrij belangrijke gegevens (en 2 defecte backups, met dank aan Arita CD-RW...) maar niet belangrijk genoeg om een bedrijf te laten herstellen... Ben bang gewoon format c: :(

• WieMie
  • Niet online

WieMie

WieMie Actief

Topicstarter
Ik ben er inmiddels achter dat via een defecte netwerkkaart er een stroom stond op de kast, wat mogelijk einde data betekend. Netwerkkaart is inmiddels vervangen...

Verwijderd

Gecondoleert met het overlijden van je harde schijf! Kan ik op de begravenis komen? :'(
Pagina: 1