Windows 98 bootdisk image ergens downloaden, image op floppy schrijven, booten van floppy, zorgen dat je zipdrive gezien wordt, sys x: typen met x voor je zip drive letter.
oww, zonder floppydrive wordt het lastig
DOC.
oww, zonder floppydrive wordt het lastig
DOC.
DOC.
Verwijderd
Gewoon het flash programma en de nieuwe BIOS file op de diskette zetten en daarmee opnieuw opstarten. Moet toch wel lukken
Ja nog nooit meegemaakt dat ik niet kon flashen van a:\ omdat het proggie en de nieuwe bios te groot waren. Heb je niet iets verkeerd gedaan?
Omdat fabrikanten het liefst hebben dat je flasht vanaf bootflop zullen ze echt niet te grote pakketjes maken.
Hmm een bios is toch ook geen 1,4 mb ?
En anders gewoon lekker vanaf c:\ flashen, doe ik ook altijd
Omdat fabrikanten het liefst hebben dat je flasht vanaf bootflop zullen ze echt niet te grote pakketjes maken.
Hmm een bios is toch ook geen 1,4 mb ?
En anders gewoon lekker vanaf c:\ flashen, doe ik ook altijd
Verwijderd
:ZIP
a:\zip\guest
GOTO START
:start
loadhigh smartdrv 10000
path=a:\;
GOTO END
:end
Bij mij doet tie het toch echt zo hoor!
Ook met Jaz te doen
a:\zip\guest
GOTO START
:start
loadhigh smartdrv 10000
path=a:\;
GOTO END
:end
Bij mij doet tie het toch echt zo hoor!
Ook met Jaz te doen
MEstart opstartdiskette is dus bijna vol flash en bios passen hier dus niet meer op !!!!
Je kunt toch ook gewoon de BIOS image op je HD laten staan, je boot met je gewone WinMe floppy, en dan start je autoexex.bat op in de dir waar je BIOS staat, als die er niet is, dan moet je manueel laden, is iets van AWDFLASH BIOSNAAM
Blog (Linux-related)
Verwijderd
de normale manier om een bootdisk onder ME te maken is via Control Panel/Software/Create Rescue Disk, en dan alles behalve COMMAND.COM, IO.SYS, MSDOS.SYS van de diskette te verwijderen (effectief is dit dus een SYS A: zoals onder dos en eerdere win9x versies mogelijk was).
Nu kun je je biosimage en je flash-programma toevoegen.
probleem opgelost.
Zip is volgens mij bootable te maken mits je hem compleet formatteert (misschien mbv iomega zip tools?)
Nu kun je je biosimage en je flash-programma toevoegen.
probleem opgelost.
Zip is volgens mij bootable te maken mits je hem compleet formatteert (misschien mbv iomega zip tools?)
Pagina: 1