Toon posts:

2.4.x kernel met AMD Athlon familie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Luitjes,

Ik heb een probleem dat steeds vreemder wordt en ik snap er geen hout van. Het gaat om het volgende:

Ik heb een Tbird, welke met Slack 8.0 draait. Hier draait ofwel 2.2.19 op, ofwel 2.4.5. Als ik nu een nieuwe 2.4.5 kernel bak met K7 familie optimalisatie (Athlon, Duron, Classic), dan krijg ik kernel panics. Save ik die config file, wijzig de optimalisatie naar PIII familie, dan doet ie het wel feilloos.

Eerste gedachte zou zijn: je CPU/geheugen/mobo is verrot. Dacht ik namelijk ook. Maar nee: ik heb dit getest op 5 verschillende mobos (A7V, J663AS Ultra, K7T Turbo, K7T Pro2 en een SL75KAV-X), 4 processoren (Tbird 1200C@1400, Duron 650, 700 en 800) en diverse sets geheugen (3x 256 MB, 1x 512 MB, 3x 64 MB) en combinaties van bovenstaande. Ik heb ook nog gekeken of het mischien de voeding, ed, kon zijn, maar ook dat lijkt het niet te zijn (drie verschillende kasten).

Blijft dus over dat het in de software moet zitten, nietwaar? Ik gebruik alle compilers en tools die standaard bij Slack 8 zitten: autoconf 2.13 (standaard 2.50 maar die wil niet altijd goed werken), automake 1.4-p4, egcs 2.95.3).

En het wordt nog vreemder: Ik heb dit alles geprobeerd met kernels versies 2.4.5, 2.4.7 enz, tot dat ik nu op 2.4.10 draai. Het vreemde is dat mijn Tbird nu ineens WEL knap wil werken met K7 optimalisatie (zonder dat ik iets zwaar heb zitten aanpassen voor zover ik weet), en mijn Duron servertje NIET!?

Wie o wie heeft er hier enig idee in welke richting ik moet zoeken om dit raadsel op te lossen?

|:( :?

• Longbowh
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Bug door Via 686B chipset, nog geen oplossing voor (iig niet in 2.4.9), zoek voor de grap eens wat rond op google, is algemeen bekend probleem

bijvoorbeeld: http://groups.google.com/groups?hl=en&threadm=3BA9EE03.7060600%40erian.com&rnum=3&prev=/groups%3Fq%3D%252BKT7A%2B%252Bkernel%2Bpanic%26hl%3Den%26rnum%3D3%26selm%3D3BA9EE03.7060600%2540erian.com

staat ook een patch in deze thread, zelf (nog) niet geprobeerd...

• banaan-X
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Is er voor de MSI K7T Turbo al een BIOS update hiervoor?

Verwijderd

Topicstarter
Dacht het wel, want daar draai ik nu succesvol 2.4.10 mee, inclusief K7 optimalisatie. Ik heb overigens me helemaal scheel gezocht, was alleen al weer een tijdje terug. Heb toen niets kunnen vinden :?

In ieder geval hartelijk dank voor deze info! Dit klinkt eindelijk wat logischer als de kant waar ik naar aan het denken was. Ik dacht namelijk dat ik mischien een library probleem had ofzo.....

Ik heb inderdaad kort geleden wel het bios van mijn MSItje geupdate, dus dat zou het kunnen zijn....