[Javascript / VBScript] html code in variabele

Pagina: 1
Acties:

• Peopeo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03-2022
Lieden,

Graag wil ik weten hoe ik het voor elkaar kan krijgen (met vbscript of javascript) om de html-code van een andere page in een variabele te verkrijgen.

Dus uiteindelijk wil ik een variabele (zeg x) hebben die als waarde de html-code van een andere page heeft.

Kan dit en zo ja, met welke opdracht?

Alvast bedankt.

Philips MSX 2 | NMS 8250 | 2 disk drives | 2 cartridge sloten | 256 Kb RAM | toetsenbord | TV connection | 3,58 MHz | geen hard disk |

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-09 00:06

Pelle

🚴‍♂️

Op woensdag 03 oktober 2001 13:52 schreef Peopeo het volgende:
Graag wil ik weten hoe ik het voor elkaar kan krijgen (met vbscript of javascript) om de html-code van een andere page in een variabele te verkrijgen.
Kan dit en zo ja, met welke opdracht?
Het makkelijkst zou zijn als je een serverside scriptingtaal tot je beschikking had. Daarin is het heel makkelijk te realiseren.

Met javascript moet het denk ik ook wel kunnen, maar dat is dan wel omslachtig en duurt ook langer (pagina die in de variabele moet worden gestopt wordt pas ingeladen op het moment dat jouw eigen pagina geladen is).
Ik kan me voorstellen dat je die pagina in een hidden (i)frame opent, en daarna met JS de HTML uitleest.

Verwijderd

RM-rf heeft hier ooit iets over geschreven..

Je kunt natuurlijk de inhoud van een website in een js variabele pleuren en dit als js file includen in je huidige html file.

Maar als je een willekeurige website wilt hebben, en het dus dynamisch wilt, kan dat niet..

Daarvoor je heb je idd een ss taal nodig.

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-09 14:17

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Op woensdag 03 oktober 2001 13:52 schreef Peopeo het volgende:
ik denk dat je het hier over innerHTML of outerHTML hebt, hiermee kun je hele stukken html-code benaderen met read/write access, zowel per element (getElementById) maar ook de hele code (ook handig te gebruiken als je dynamisch code wegschrijft, voor debuggings-activiteiten, window.alert(obj.innerHTML))

enkel is dit niet ns4x-compatible (zelf zit ik er niet mee, maar opdrachtgevers hebben vaak nog wel de eis om ns4x te zijn), gelukkig wel msie en DOM

verder kan het een probleem zijn om sites vanaf een ander domein te benaderen, darvoor moeten de security-voorkeuren op zn laagst staan bij de client ofwel moet je een signed script gebruiken (meen level 2)

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen