Toon posts:

Mazzelpik van het jaar

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
0000W, wat heb ik weer geluk gehad.

Ik had mijn waterkoel+pelt setup al een weekje lopen en dat ging wel lekker.
Vanmorgen PC aanzetten, ff op GOT kijken en p00000f. monitor uit...

Uuuuum, K^T?

Ik bios resetten, alles aanduwen, en nog steess nix :(
Nouja, dan de cpu maar inspecteren. 2 uur bezig geweest al het PUR-schuim van mijn slotadapter en koeler af te slopen, waar ook een smd-condensatortje meekwam van de adapterkaart :( , maar er was verder niets te zien wat er vreemd uitzag. aleen een enkel drupje water vlak bij de core. =???=
Verder bij de pootjes geen water te zien.
\
SMD-condensator van een ouwe print gesloopt, gesoldeert, en opnieuw geprobeert met luchtkoeling... ... nog geen boot.

Uurtje laten rusten, opnieuw aangezet ... PIEP, hij is weer aan! :)

Dit is %^&^*%^ al de 2e keer dat (mogenlijk door condens) me PC niet boot.
Toch vreemd, De hele koelsetup was 1 grote lelijke klomp PUR.

Hoe moet ik in godsnaam dat spul goed luchtdicht isoleren vraag ik me nu af. Iemand een goed idee?

Ingieten in kunsthars lijkt me wel wat, maar is niet praktisch.

• Dope-E
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-07 12:42

Dope-E

The one and only Dope

Dit is nou een van de redenen waarom ik nooit een homemade waterkoelsysteem zou gebruiken...

Sorry maar iok heb geen idee hoe je het beter kan doen!

twitter.com/curly_sanders

Verwijderd

Ik heb de isolatie met neopreen gedaan. Tot nu toe werkt dat goed.

Verwijderd

Topicstarter
Het waterkoel systeem is echt niets mis mee. het is die peltier die de pruttel zo ver afkoelt.

Neopreen? is dat gewoon een lap kunstof waar je de vorm uitknipt of is dat iets wat je uit een tube knijpt?

• lvh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-11-2022

lvh

Op woensdag 03 oktober 2001 13:29 schreef TweaKERS het volgende:
Het waterkoel systeem is echt niets mis mee. het is die peltier die de pruttel zo ver afkoelt.

Neopreen? is dat gewoon een lap kunstof waar je de vorm uitknipt of is dat iets wat je uit een tube knijpt?
Kunststof. Neopreen is schuimrubber, maar dan met HELE kleine gaatjes als je begrijpt wat ik bedoel. Een soort compressed schuimrubber dus.

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

soort muismat-spul.

Geen inspiratie

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:02

Epsilon

wie isoleert dan ook zijn waterkoeling-peltier setup nou met pur-schuim :?

dan vindt ik het helemaal nog niet zo raar dat dat fout gaat. Met PUR kan je nooit alles dicht krijgen, omdat er veel te veel gaten inzitten altijd. Doe het zoals dabit met neopreen, en kit de rest gewoon af. Dat ziet er veeeeel netter uit en het hecht veel beter dan purschuim (breekt zo af)

Verwijderd

Ik gebruik dus neopreen (closed-cell schuimrubber) van een paar mm dik in laagjes. De contactoppervlakken met mobo en waterblok zijn luchtdicht gemaakt met vaseline. Dit zorgt ervoor dat ik relatief (let op: relatief...) eenvoudig de boel weer uit elkaar kan halen.

Neopreen word ook gebruikt in duikpakken e.d.
Ik heb ook ooit van Herman (waterkoeling.nl) wat EVA foam gekregen om er wat mee te pielen, maar dat werkt toch beduidend minder goed dan neopreen.

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:36
ik heb zelf ook PUR gebruikt, en onder en in de socket compleet alles gevuld met vaseline. als je het kleine stukje in de socket onder de core vrij laat, krijg je altijd condens... hoe goed je het van buiten verder ook luchtdicht maakt. heb het al 2x meegemaakt op een celeron 433@650 met 80W peltier. elke week de socket droogfohnen is geen leuk werk :). pas wel op dat je de vaseline 'opsluit' zodat het niet weg kan lopen mocht het evnetueel zo warm worden dat het te vloeibaar word (ik heb vaseline van socket tot isa slot op mijn bp6 nu, oops :))

12x 280Wp ZO, 9x 280Wp + 8x 465Wp ZW, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

• real[B]art
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:34

real[B]art

CTRL+ALT+D1337

Op woensdag 03 oktober 2001 15:44 schreef P5ycho het volgende:
ik heb zelf ook PUR gebruikt, en onder en in de socket compleet alles gevuld met vaseline. als je het kleine stukje in de socket onder de core vrij laat, krijg je altijd condens... hoe goed je het van buiten verder ook luchtdicht maakt. heb het al 2x meegemaakt op een celeron 433@650 met 80W peltier. elke week de socket droogfohnen is geen leuk werk :). pas wel op dat je de vaseline 'opsluit' zodat het niet weg kan lopen mocht het evnetueel zo warm worden dat het te vloeibaar word (ik heb vaseline van socket tot isa slot op mijn bp6 nu, oops :))
Hmm, grappig heb ook een bp6 met 2x celeron 433 @ 650, maarre gewoon luchtgekoeld *D *D *D wel een stel flinke koelers (weet ff niet welk merk zit nu op mn werk kan niet checken) en mn vcore op 2.30 ... loopt goed & stabiel ...
Proc is in rust 30~35 graden en stressed 40~45 graden ongeveer

Ik snap zelf ook niet hoe dit kan, volgens mij zou het ook niet moeten kunnen eigenlijk :?

Hij loopt nu trouwens op 540 @ 2.10V maar dat komt omdat m'n voeding stuk was en er nu een 250W in zit en die heeft er wat moeite bij 650 @ 2.30V (niet stabiel dus)

Zijn er dat jij weet mods om de vcore op die bp6 hoger te krijgen, kan ik proberen verder te klokken?

"The general rule on about people on IRC seems to be "Attractive, single, mentally stable: choose two"

Verwijderd

in siliconen gieten
ook leuk werkt goed meschien te goed
maar werkt wel

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:34
Op woensdag 03 oktober 2001 19:07 schreef finelookingme het volgende:
in siliconen gieten
ook leuk werkt goed meschien te goed
maar werkt wel
Die transparante kit (die zuur ruikt) moet je daar dus niet voor gebruiken

die tast nl koper tin ed aan ...

Repareren doe je zo.

• ernst
  • Laatst online: 04-08 16:43
grote injectie spuit vullen met vaseline

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

• lvh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-11-2022

lvh

Idd, zoiets.
Op woensdag 03 oktober 2001 15:05 schreef martijn12345 het volgende:
soort muismat-spul.

• roedie
  • Laatst online: 24-10-2025
Ik heb nog van die Soort A4 formaat lappen liggen, Buigbaar schuimrubber, Dichte struktuur, En plakt aan 1 kant super goed. Schijnt heel duur te zijn en izoleerd (jaja)volgens mij vrij goed. Is dat neopreen??

Verwijderd

geen idee, maar who cares? Als 't isoleert en dicht is, is het toch goed?

• Rempage0611
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-09-2025

Rempage0611

9405 WP @ 2x SMA Sunny Boy

Op donderdag 04 oktober 2001 01:12 schreef DaBit het volgende:
geen idee, maar who cares? Als 't isoleert en dicht is, is het toch goed?
IDD, als er maar geen lucht bij komt en het niet je cpu en andere adapters enz. aantast. dan is het goed.

• D3NN1S
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op woensdag 03 oktober 2001 13:28 schreef DaBit het volgende:
Ik heb de isolatie met neopreen gedaan. Tot nu toe werkt dat goed.
Neopreen is uitstekend voor anti condensatie! niet voor niets is mn duikpak er van gemaakt! :P neopreen laat wel lucht (lees warme lucht) maar geen water door (het houd 99,99% van al het water tegen, tenzij het er tegen een hoge druk tegen aan geperst wordt) mn pijpen van mn duikpak moesten toch ingekort worden dus dat gebruik ik nou als gasket voor mn condensatie "probleem" :P

Verwijderd

De enige manier van alles luchtdicht af te sluiten kan enkel met gebruik van vloeibaar rubber(locktide)dat men gebruikt om dichtingen te maken,dit is elektro isolerend,vormd zeer goede hechting,is ongevoelig voor warmtewisseling,is zeer goed te verwerken en is beweegbaar zonder de afdichting te beinvloeden,ik gebruik het spul al jaren in diverse toepassingen met uitstekend resultaat.

Verwijderd

Ingieten in gips, zou dat werken?

Verwijderd

Op donderdag 04 oktober 2001 03:06 schreef hezik het volgende:
Ingieten in gips, zou dat werken?
gips neemt vocht op
gips breekt bij warmteverschil
gips is slap
gips is zwaar
gips is poreus

ja hoor probeer het maar >:)

Verwijderd

Als de boel isoleert met Locktide krijg je de boel dan nog van elkaar ??. Kan iemand wat pics plaatsen / linken van de neopreen oplossing. Ga binnenkort ook aan de waterkoeling maar worstel nog met het condens probleem/oplossing. (ik heb ook een duikpak)

Verwijderd

Binnenkort moet ik toch weer de waterkoeling los halen omdat ik een probleempje heb met m'n PC (ding start meteen op als er prik op komt, en schakelt na +/- 4 seconden weer uit :( Dit is gekomen nadat ik m'n BIOS gereset had), dus dan maak ik wel een paar piccies.
Pagina: 1