Toon posts:

3D zit daar brood in

Pagina: 1
Acties:
  • 163 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Heej mensen

Ik ben al een paar dagen thuis, omdat ik echt heel erg aan het twijfelen ben of ik me opleiding wel wil voltooien, ik doe iets voor medewerker systeembeheer, maar ben de laaste tijd in me vrije tijd onwijs met 3d bezig en design ik heb er echt vet veel plezier in .... vooral de laaste tijd in 3d .. maar wat ik me af vraag kan je hier rijk mee worden .... want om nou nog 3 jaar lang naar school te gaan en om daarna te concluderen dat het mischien allemaal voor nixs is geweest zie ik ook nie zitten .... dus vandaar de vraag 3D/ Designen zit daar brood in ?

Greetz

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-08 13:39

DeFeCt

je wéét toch

Als je goed bent zit er brood in, wat ik me afvraag, dacht jij als systeembeheerster rijk te worden :?

[topic=281866/1/25]

Beetje zoeken kan ook geen kwaad....

Flickr

Verwijderd

Als je goed bent zeker wel denk ik. Vooral veel proberen en oefenen, en een leuke collectie met zelfpromotie materiaal maken, daar ben ik ook mee bezig.
Vooral ook de combi van 3d animaties renderen en 3d flash filmpjes is denk ik op dit moment vrij succesvol.

Ik probeer zelf vooral met special effects te rommelen, echt modelen trekt me niet erg eigenlijk, maar juist dat modelen is ook vrij ingewikkeld, en dus waarschijnlijk goed betaald (alles naar verhouding natuurlijk)

Verwijderd

Topicstarter
Mooi want die opleiding is kaks

** ID COLLEGE REGIO ZUIDHOLLAND is KUT **

En ik wil gewoon lekker iets doen waar ik euhh me zelf terug vind ik wil me fantasie gebruiken

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-08 13:58

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Wil je meer garantie op een baan dan zou ik niet zozeer 3D kiezen maar fijn creatief 2D bezig gaan. En dan zowel voor print als voor internet. Is goed voor de eigen marktwaarde. Wel leuk om een beetje met 3D te kunnen stoeien en soms ook wel nuttig voor webdesign maar er is maar een erg beperkte hoeveelheid banen dus zou er nooit voor gaan, leuk voor durbij.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Verwijderd

Topicstarter
Hmm ja .. dat maakt me ook nie uit .. doe al 2 jaar flash sinds kort ook fotosoep ... dat vind ik ook cool .. 3d is redelijke nieuwe maar vind het super vet ... ik ben altijd wel bezig geweest met dingen maken al vanaf euhh LEGO :)

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-08 13:39

DeFeCt

je wéét toch

Het super vet vinden is echt niet voldoende, als je brood wil verdienen met 3D moet je opstaan met 3d, eten met 3d, denken in 3d, 3d schijten en weer naar bed gaan met 3d, als je niet 3d ademt begin er dan niet aan want je zult nooit echt goed worden.

* DeFeCt vraagt zich af hoe oud Annemieke is

Flickr

Verwijderd

in systeembeheer zit behoorlijk toekomst
dus ik zou in ieder geval die opleiding afmaken.

Als systeembeheerder later heb je vast wel tijd om de 3d-en :)

Verwijderd

Topicstarter
19 ...

Maar .. ja systeembeheerder is leuk maar ben bang dat dat zo snel saai word .. ik bedoel ik ben thuis de webserver .. ik word soms wel pissed als me zussie weer es komt zeuren dat ze nie kan internetten ...

• OzBoz

OzBoz

Op woensdag 03 oktober 2001 14:11 schreef Mikedigi het volgende:
in systeembeheer zit behoorlijk toekomst
dus ik zou in ieder geval die opleiding afmaken.

Als systeembeheerder later heb je vast wel tijd om de 3d-en :)
Nou is inderdaad best wel werk als systeembeheerder te vinden, maar moet zeggen dat ik persoonlijk ontzettend blij ben gekapt te zijn met mun opleiding omdat ik dan ook waarschijnlijk systeembeheerder was geworden. En volgens mij kwijn ik langzaam weg als dat mun werk zou zijn. :)

Verwijderd

Tuurlijk zit er brood in 3D, als je goed bent natuurlijk. Maar je kan toch oefenen? Kijk maar naar al die nieuwste films, Final Fantasy, Shrek enzo... die hebben allemaal 3D animators nodig.

Stel je eens voor dat een bedrijf een 3D model nodig hebt voor zijn product B, nou wie heeft hij hierbij nodig??? 3D mensen dus.

Kijk maar naar de Illustraties in tijdschriften, vooral in Computer Arts. Veel daarvan worden in 3D programma's vervaardigd om vervolgens in Photoshop bewerkt te worden.

Reconstructies van ongelukken en rampen. Ook hier zijn 3D animators/modellers nodig.

Zoveel plekken waar je terecht als je goede 3D kennis heb. En nou van me aan, de loon van een 3D animator is niet slecht.

3D is dus toekomst!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11-2025

OkkE

CSS influencer :+

Op woensdag 03 oktober 2001 14:50 schreef Cool_Duck het volgende:
[...]
Wel erg positief verhaal.
Maar je hebt wel gelijk.

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Verwijderd

3D zit daar brood in
ligt eraan of je broodsneden tekent :P

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-02 00:06

dusty

Celebrate Life!

volgens mij zit brood nergens meer in, was toch gecremeerd :?

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

• Oefening
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op woensdag 03 oktober 2001 17:18 schreef dusty het volgende:
volgens mij zit brood nergens meer in, was toch gecremeerd :?
jawel, in een urn dus :P

• MarcyDarcy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-08 18:05
Er zit veel verschil in wat je wilt doen met 3D.
Ik kan zelf aardig 3D tekenen maar dan in een heel andere bedrijfstak, namelijk het presentaties maken van gebouwen voor architectenbureau's.

Dat is een hele andere aanpak dan bijv. cartoons, animatiefilms enzo maken.
Dus kijk wat je leuk vind en probeer dan daar eens wat mee.
succes :)

• C.44
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-08-2020

C.44

TurboCharged Supra Driver

Op woensdag 03 oktober 2001 13:20 schreef Annemieke_K het volgende:
Heej mensen

Ik ben al een paar dagen thuis, omdat ik echt heel erg aan het twijfelen ben of ik me opleiding wel wil voltooien, ik doe iets voor medewerker systeembeheer, maar ben de laaste tijd in me vrije tijd onwijs met 3d bezig en design ik heb er echt vet veel plezier in .... vooral de laaste tijd in 3d .. maar wat ik me af vraag kan je hier rijk mee worden .... want om nou nog 3 jaar lang naar school te gaan en om daarna te concluderen dat het mischien allemaal voor nixs is geweest zie ik ook nie zitten .... dus vandaar de vraag 3D/ Designen zit daar brood in ?

Greetz
Jij hebt dus doodsimpel hetzelfde probleem als ik, je vraagt je af of het het wel waard is om aan die opleiding te beginnen en deze af te maken. Ik denk persoonlijk dat je de opleiding die je nu doet het beste kan afmaken, dat heb ik ook gedaan en nu ook alvast kan gaan uitkijken naar bedrijven die interesse in je hebben, dat is iets waar je niet vroeg genoeg mee kunt beginnen, maar zorg wel dat je iets van diploma's op zak hebt, al is het maar van Medewerker Beheer Informatiesystemen (zo heet dat toch ?), dan kun je in ieder geval strax als je besluit om geen vervolgopleiding te gaan doen meer, nog even een tijdelijke baan op een TD van een willekeurige computerboer aannemen en ondertussen verder zoeken naar een 3D bedrijfje.

Toyota Supra 3.0i Turbo Targa in Panther Black Mica - 300D || 30D || 10-20 || 50mm 1.8 mk1 || 18-55 || 17-85 || 75-300 || Giottos || Manfrotto || Cullmann || Kenko || Hoya

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Je eigen instelling en mentaliteit, DAAR zit brood in.

de betaler vervuilt

• _Richard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-11-2021

_Richard

want?

Op woensdag 03 oktober 2001 13:20 schreef Annemieke_K het volgende:

want om nou nog 3 jaar lang naar school te gaan en om daarna te concluderen dat het mischien allemaal voor nixs is geweest zie ik ook nie zitten .... dus vandaar de vraag 3D/ Designen zit daar brood in ?
in 3d design zit zeker brood.. maar alleen maar als je goed ben.. en dan ook echt GOED!.

jemoet gewoon dag in dag uit achter maya/max/softxs(of een andere pakket) zitte anders kom je er echt niet..
kijk maar naar al die dingen die worden gepost onder:
"Post hier je toffe 3d creaties (4 fun only)"
nou die gasten komen er dus niet..(uitzonderingen daar natuurlijk..)

ik zou gewoon je studie afmaken, en in je vrijetijd een beetje gaan 3d-en, daar leer je namelijk veel meervan dan datje naar (bv)het Grafisch lyceum gaat of zo..
als je echt goed ben, dan heb je geeneens een diploma nodig..

He who drop shit in toilet, have shitty time

• Dexter
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23-04 09:51

Dexter

d((o_o))b

Op vrijdag 05 oktober 2001 11:36 schreef _Richard het volgende:

[..]

kijk maar naar al die dingen die worden gepost onder:
"Post hier je toffe 3d creaties (4 fun only)"
nou die gasten komen er dus niet..(uitzonderingen daar natuurlijk..)
Ben ik deels wel met je eens, maar ik ben eik wel benieuwd wie van de posters daar dan volgens jou "er wel zouden komen". Tis namelijk ook nogal afhankelijk van de branche volgens mij waar je in terecht komt of je al of niet bepaalde skills moet hebben.

Dus...

3Dex

En neej, ik hoef niet zo nodig te weten wat je van mijn werk vindt, want ik weet namelijk uit ervaring dat dat goed genoeg is om brood mee te verdienen, ik ben dus niet uit op zelfbevrediging ;)

'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz

• _Richard

_Richard

want?

Op vrijdag 05 oktober 2001 11:43 schreef Dexter het volgende:

Ben ik deels wel met je eens, maar ik ben eik wel benieuwd wie van de posters daar dan volgens jou "er wel zouden komen".
uhm... deze misschien: (collega van me..)

Door _wOLVERINe_ - woensdag 19 september 2001 14:28
Oke FIJN.. Ik post ook wat werk...
http://www.youngblood-design.com/images/blade_pose08.jpg
[b]
Tis namelijk ook nogal afhankelijk van de branche volgens mij waar je in terecht komt of je al of niet bepaalde skills moet hebben.
wat wil je doen in 3d design?.. beetje met autocad huisjes tekenen?? :r
geef mij maar computer games ..en waar ik werk (lostboysgames) daar heppie echt geen diploma's voor nodig.. het gaat echt puur om je portfolio..

maar je heb wel een beetje gelijk, want als je bij een of andere groot vormgeefbedrijf gaat werken dat zal je best wel diploma's nodig hebbe.. maar mensen die daar werken kunnen vaak (bijna)nix..
als je het echt kan dan ga je namelijk niet bij zo'n bedrijf werke..
[b]
want ik weet namelijk uit ervaring dat dat goed genoeg is om brood mee te verdienen, ik ben dus niet uit op zelfbevrediging ;)
nou heb je wat werk online staan dan?... dan zal ik eens ff zegge of het goed is of niet :7

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Op vrijdag 05 oktober 2001 12:14 schreef _Richard het volgende:

[..]wat wil je doen in 3d design?.. beetje met autocad huisjes tekenen?? :r
HAHAHAHA, wat een ongelofelijk domme opmerking!
Ik kan jou vertellen dat er in de bouwwereld echt een hoop meer geld te verdienen valt dan in computer games!
Als jij voor een groot bouwbedrijf je nuttig inzetbaar kan maken en daardoor de productie flink kan verhogen (en nee, dan heb ik het echt niet over simpel autocad werk...) ben je echt wel binnen. In de bouw gaat het over percentages van bedragen waar je in de computer games / webdesign wereld alleen maar van kan dromen. En ja, daar heb je nou eenmaal een bouwkundige achtergrond voor nodig. Dat gaat echt stukken verder dan visualiseren, dat is CAD (computer aided design) in de meest concrete vorm van het woord.) 3d design is voor mij dan ook een middel, geen doel op zich.

Maar goed, ieder zijn ding. Veel plezier ermee verder.

de betaler vervuilt

• _Richard

_Richard

want?

Op vrijdag 05 oktober 2001 13:34 schreef GA!S het volgende:

[..]

HAHAHAHA, wat een ongelofelijk domme opmerking!
Ik kan jou vertellen dat er in de bouwwereld echt een hoop meer geld te verdienen valt dan in computer games!
DENK JE DAT!
ik weet niet of je weet hoeveel geld de computergames industrie per jaar omzet.. maar ik kan je zeggen dat het meer is als hollywood/film/video etc bij elkaar..

en ook al zou de bouwwereld een hoop geld omzetten dan heeft meneer de autocad tekenaar er toch nix aan.. die krijgt namelijk alleen maar zijn salaris..
zeker nooit van royalties gehoord..

en kwa werkplek:..dat is leuk zeg huizen tekenen echt FET hoor! :r geef mij maar character design/animation..

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Op vrijdag 05 oktober 2001 14:22 schreef _Richard het volgende:

[..]

DENK JE DAT!
ik weet niet of je weet hoeveel geld de computergames industrie per jaar omzet.. maar ik kan je zeggen dat het meer is als hollywood/film/video etc bij elkaar..

en ook al zou de bouwwereld een hoop geld omzetten dan heeft meneer de autocad tekenaar er toch nix aan.. die krijgt namelijk alleen maar zijn salaris..

en kwa werkplek:..dat is leuk zeg huizen tekenen echt FET hoor! :r geef mij maar character design/animation..
Je hebt echt geen idee waar je over lult. Als je goed leest zie je namelijk dat ik het hier niet over de autocad tekenaar heb...

de betaler vervuilt

• OzBoz

OzBoz

Mensen houden we het ff rustig en _richard.. ben blij dat het jou wel bevalt bij LB en zorg dat je iig niet terecht komt op www.exlostboys.com want daar staan er al zoveel.

Maar laat iedereen ff in zijn/haar waarde, geldt voor iedereen.

• _Richard

_Richard

want?

Op vrijdag 05 oktober 2001 14:26 schreef GA!S het volgende:

[..]

Je hebt echt geen idee waar je over lult. Als je goed leest zie je namelijk dat ik het hier niet over de autocad tekenaar heb...
nee, jij heb geen idee waar je het over heb, ik probeer iets te vertellen over 3d design. en jij begint een heel verhaal over bouwbedrijven
en ik ben weer zo stom |:( om er op in te gaan...

wat ik alleen maar probeerde duidelijk te maken is dat je in het "fun" gedeelte van de 3d "wereld" ook zonder diploma's binnen kan komen, zolang je maar goed ben..
(en dan heb ik het dus niet over grotebouwbedrijven waar mensen werken met dipolma's die allemaal hele ingewikkelde dingen doen..en die veel meer geld verdienen..:) )

ok.. let's get back to the topic..

• Yellow|A
  • Niet online

Yellow|A

Allotaja of rock and rollah

lol, vreemde gedachte

|{ brrr }] |

Verwijderd

Op woensdag 03 oktober 2001 13:42 schreef Annemieke_K het volgende:

Mooi want die opleiding is kaks

** ID COLLEGE REGIO ZUIDHOLLAND is KUT **

En ik wil gewoon lekker iets doen waar ik euhh me zelf terug vind ik wil me fantasie gebruiken
is dat het oude Crabeth???

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Op vrijdag 05 oktober 2001 14:49 schreef _Richard het volgende:

[..]

nee, jij heb geen idee waar je het over heb, ik probeer iets te vertellen over 3d design. en jij begint een heel verhaal over bouwbedrijven
Ja, ik probeer je duidelijk te maken dat er meer toepassingsmogelijkheden bestaan voor 3d design. Om daar meteen op te gaan flamen is ronduit dom.

de betaler vervuilt

• Oefening
  • Niet online
Op vrijdag 05 oktober 2001 12:14 schreef _Richard het volgende:
...
wat wil je doen in 3d design?.. beetje met autocad huisjes tekenen?? :r
geef mij maar computer games ..en waar ik werk (lostboysgames) daar heppie echt geen diploma's voor nodig.. het gaat echt puur om je portfolio..

maar je heb wel een beetje gelijk, want als je bij een of andere groot vormgeefbedrijf gaat werken dat zal je best wel diploma's nodig hebbe.. maar mensen die daar werken kunnen vaak (bijna)nix..
als je het echt kan dan ga je namelijk niet bij zo'n bedrijf werke..
...
luister knul, of je nou wel of niet van autocadden houdt, je hoeft het nog niet zo af te kraken. ten eerste verrichten die lui (zoals zovelen) goed werk en ten tweede heb je idd geen idee waar je over praat. als je voor de bouwsector gaat ontwerpen kom je er dus echt niet met alleen maar kennis van autocad oid. ga voor de grap eens naar een bouwkundige vormgevingsstudie toe, dan kan je zien dat het 3d'en daar maar een klein percentage omvat van de kennis die ze moeten hebben. en vindt je dat niet leuk, zeg dat dan op een normale manier maar laat iemand anders aub wel in zijn/haar waarden.

verder heb je ook absoluut geen objectieve mening over dit onderwerp, dus het lijkt me verstandig dat je er over ophoudt.

verder sluit ik mij aan bij GA!S

• Oefening
  • Niet online

[..]

je bent wel heel zeker van je zaak zeg. maargoed, dan zou je ook wel even de bron kunnen geven waar je deze onzin vandaan hebt gehaald.

oh, die heb je niet? goh, verrassend zeg...........

• Cookie
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07-2025
Op vrijdag 05 oktober 2001 14:49 schreef _Richard het volgende:

[..]

en ik ben weer zo stom |:( om er op in te gaan...
Design wordt (helaas) tegenwoordig te pas en onpas voor van alles en nog wat gebruikt. Hell, zelfs kappers, bloemschikkers en banketbakkers ge-/misbruiken die term. Gamedesign is weer een compleet andere wereld als de klassiekere ontwerpgebieden Architectural-, Industrial- (beide 3D), Graphics- en Fashion Design bijvoorbeeld. Tegenwoordig komen daar door de nieuwe media ook weer nieuwere vakgebieden bij, zoals User Interface en andere (Multi-)Media-terreinen.
wat ik alleen maar probeerde duidelijk te maken is dat je in het "fun" gedeelte van de 3d "wereld" ook zonder diploma's binnen kan komen, zolang je maar goed ben..
(en dan heb ik het dus niet over grotebouwbedrijven waar mensen werken met dipolma's die allemaal hele ingewikkelde dingen doen..en die veel meer geld verdienen..:) )
De meer traditionele/gevestigde branches en bedrijven zullen vaker om vakdiploma's vragen van gerenommeerde opleidingen. maar dat verschilt per bedrijf. Maar het komt overal voor dat zeer getalenteerde autodidacten succesvol kunnen zijn. Als je geen talent hebt, of dat niet ontwikkelt, maak je overal minder kans, zowel op een diploma alsop een leuke carrière. Wellicht is/was dat in de gamewereld wat vaker het geval dat "ongeschoolde auto-didacten" een goede baan krijgen, omdat er nog geen (gerenommeerde) opleidingen voor bestonden.

Never trust a computer you can't throw out a window [Steve Wozniak]

• _Richard

_Richard

want?

ik moet zegge dat jullie allemaal erg vriendelijk zijn op dit forum..

ik probeerde alleen te reageren op de eerste post, van iemand die wat info wil weten of 3d...
[b]
" dus vandaar de vraag 3D/ Designen zit daar brood in ? "

"En ik wil gewoon lekker iets doen waar ik euhh me zelf terug vind ik wil me fantasie gebruiken"
ik neem aan dat dat niet autocad is.. maar meer (zoalsik al zei) de "Fun" kant van 3d is. ,en daar valt (naarmijn mening, alsik die mag hebbe van jullie) autocad en de wat meer technische pakketen niet onder..(maarja.. dat zal ik wel mis hebbe)

maar blijkbaar weten jullie het allemaal beter als mij.
maarja..zie eerst maar eens een baan te vinden in de 3d wereld..

last_post..

• Oefening
  • Niet online
mag ik nog een reactie op mijn post en een antwoord op mijn vraag (serieus bedoeld)? :)

• ddtommie
  • Laatst online: 22-01 12:03
_Richard schreef op 05 oktober 2001 @ 14:22:
[...]

DENK JE DAT!

ik denk dat meneer de autocadtekenaar zeker wel wat heeft aan zijn salaris :+

en ik vind het een beetje hypocriet om te gaan roepen dat meneer de autocadtekenaar bijna niks van al het geld terug ziet, alsof meneer de 3d modeler van de gemiddelde first person shooter meteen miljonair is, ik denk dat dat wel meevalt...

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:18
En wat vind je zelf van een topickick van 2 jaar? :)

Dat dacht ik... ;)

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.