ClarkConnect + Casema?

Pagina: 1
Acties:

• leander
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 02-03-2025
Heeft iemand hier toevallig al eens ClarkConnect geinstalleerd i.c.m. Casema kabel-internet?
Ik moet voor een vriend een router/firewall bouwen en de handige (windows-)user interface staat me wel aan, aangezien hij weinig computer-/netwerkkennis heeft...
Maar ClarkConnect heeft "out of the box" alleen support voor twee ethernet-kaarten.

Ik weet dat het ook kan met bijv. FreeSCO, maar daar zit geen SCSI-ondersteuning in, en de router heeft alleen maar SCSI :(
Nu lijkt het me wel mogelijk om het met ClarkConnect te doen (het blijft immers gewoon Linux), maar ik vermoed dat die handige windows-tools het dan niet meer doen en dan schiet ik er nog geen reet mee op :)

Iemand tips?

[edit] De reden waarom ik FreeSCO niet van een floppy wil draaien, is omdat er in de toekomst waarschijnlijk uitbreidingen bij komen (FTP-/HTTP-/Mailserver e.d.)

• TheDiver
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-04 16:53
www.smoothwall.org is dit iets (gratis en perfect)

Eindelijk is de kleur GROEN weer thuis...

• leander
Nope, ook geen SCSI-support helaas :(

• TheDiver
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-04 16:53
floppie met losse linux drivers voor de scsi?

Eindelijk is de kleur GROEN weer thuis...

• SimonBenson
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-08 22:51
Ik heb Clarkconnect draaien op een @home-kabelmodem. Weet niet of er verschil is met Casema, maar het werkt uitstekend!
Succes.

• leander
Daar zit inderdaad verschil in....@home werkt met ethernet en Casema met ppp (serieel modem, hoe verzinnen ze het :()

• SimonBenson
ClarkConnect ondersteund PPPeO mocht dat het probleem zijn.
Kijk anders eens op de site en in het bijzonder de fora..
http://www.clarkconnect.org/download/index.html wellicht dat dit ook kan helpen in de keuze voor CC.. ;)

• leander
PPPoE is voor ethernet kabel- en ADSL modems, toch?
Voor casema moet je gewone ppp gebruiken om in te bellen...

Ik heb natuurlijk al op de site e.d. gekeken en standaard gaat ClarkConnect dus niet werken met ppp.
Ik vroeg me dus alleen af of iemand hier het al voor elkaar had gekregen :)

• SimonBenson
Ik neem aan dat de search al hebt gebruikt..
Heb er zelf weinig verstand van, maar wat ik zo lees zou het toch moeten lukken.
Search met clarkconnect en casema...
CC is in ieder geval een goed prog. Vele mogelijkheden en uitbreidingen zitten eraan te komen. DNS service included.. ;)
Pagina: 1