Toon posts:

!GAMERS! Wie helpt wor aan een titel?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wie wil w.o.r. helpen afstuderen?

Jullie kennen mij niet, want ik heb hier nog niet eerder gepost - al heb ik wel veel meegelezen. Alhoewel ik ontzettend kan genieten van een goede game ben ik zeker geen fanatieke gamer. Toch houden games me de laatste tijd dag en nacht bezig.

Ter afronding van mijn studie Communicatiewetenschap aan de Universiteit van Amsterdam ben ik namelijk bezig met een scriptieonderzoek naar de beleving van games. Welke games spelen mensen, en waarom? Wat maken games zoal bij mensen los? Hoe komt het dat ik met plezier een nachtje slaap opoffer voor een potje Sim City of Gran Turismo? Om deze vragen te beantwoorden heb ik een aantal gamers geïnterviewd. Hun opmerkingen heb ik vervolgens verwerkt in een vragenlijst, die vanaf vandaag online staat.
http://www.filmland.nl/game

Ik denk dat jullie wel kunnen raden waar ik naartoe wil. Ik ben op zoek naar gamers - in de ruimste zin van het woord - die mij aan een diploma willen helpen door de vragenlijst in te vullen. Hoe meer zielen hoe meer vreugd, dus of je nu pc games speelt of zweert bij Playstation, of je nu dagenlang in een speelhal staat of heel af en toe je Gameboy meeneemt in de trein, of je nu gek bent op racen of roleplaying, vechten of schieten…

Als je zin en tijd hebt, doe mij dan een groot plezier en vul mijn vragenlijst in op
http://www.filmland.nl/game !

Mijn dank is groot…

w.o.r.

P.S. Gamers kennen gamers, dus mocht je een idee hebben waar ik nog meer gamers kan vinden, zou je het dan hier willen posten? Nogmaals alvast bedankt!

Verwijderd

Gamers vind je op DE Gamesite van Nederland
HTTP://WWW.GAMER.NL

(het zusje van Tweakers :P)

En ze hebben daar ook een Forum
http://www.gamer.nl/gathering

Verwijderd

Topicstarter
Thanks Milkman :) Ik ga gelijk ff kijken...

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Misschien ben ik te paranoia...
Welkom bij de site voor de Nederlandse Film- en Reclamewereld
Bron: www.filmland.nl

Marktonderzoek?

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Verwijderd

DEZE TEST IS WALGELIJK.

De vragenstellster gaat er vanuit dat je een complete debiel/breinloze idioot etc bent.

Het zelfde als je aan een incestslachtoffer zou vragen:
- Als je vader weer eens zin had vond je dit dan leuk
a. vaak
b. soms
c. nooit

en zo kan ik nog wel tig voorbeelden noemen maar ik ga :r als ik de vragen nog eens lees.
Grrrrr :(
HALO HERSENLOZE IDIOOTE, ooit wel is gehoord van tactische formulering van je vragen...EIKEL

Ik snap niet dat je het in je hoofd haalt.
Het spelen van games geeft me het gevoel dat ik echt iets kan
Als ik alles om me heen wil vergeten ga ik een game spelen
Ik word boos op mezelf als ik een game speel
Als ik even aan iets anders wil denken speel ik een game
Ik speel een game omdat ik daar rustig van word
Als ik ergens over inzit ga ik een game spelen
Als ik een game speel word ik boos op het spel
Ik word verdrietig om wat er in een game gebeurt
etc, het hangt van stompzinnige tot denegrerende vragen aan elkaar...HEEL TRIEST
en vooral :r :r :r :r :r

Het is jammer dat dit topic weer bovenaan de lijst komt, want het is het niet waard.

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Helemaal mee eens Milkman maar het wordt al
een stuk grappiger als je Games door Sex vervangt :)

Maar ff serieus het gaat er niet zo zeer om
wat een leuk spel is en waarom maar meer om
het waarom je speelt, wat dat met je doet en
belangrijker nog hoe je dat verwoord.

Ik kan het natuurlijk mishebben en blijkt dat
kwisje volgende week in de yes te staan onder
het kopje "heeft jou vriend ook zo'n moeite zich te uiten?"

LoneRanger

Only fools are enslaved by time and space.

Verwijderd

wor, het was veeeel te lang

• Maf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:17

Maf

Ik zal je wel ff helpen, moet jij me helpen van mijn internetverslaving af te komen want mijn werkstuk moet ook af!!!!!!!!!!

"If someone takes a knife, you take a gun. If someone puts one of yours to the hospital, you send one of them to the morgue. That's the Chicago way."

• Maf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:17

Maf

Oew....ik heb vierkante oogjes

Duurde trouwens langer dan 5 min

"If someone takes a knife, you take a gun. If someone puts one of yours to the hospital, you send one of them to the morgue. That's the Chicago way."

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal!

Even een berichtje om de mensen die mijn vragenlijst ondertussen hebben ingevuld te bedanken en antwoord te geven op wat opmerkingen die ik krijg...

Dus allereerst: DANK DANK DANK aan de mensen die al op www.filmland.nl/game langs zijn geweest en de vragenlijst hebben ingevuld! You're the best!!!

En dan een reactie op veelgemaakte opmerkingen...

1) Poe wat is die vragenlijst lang!
2) Al die vragen lijken op elkaar!

Deze twee opmerkingen neem ik even samen...

Vreemd genoeg is er (voor zover ik heb kunnen nagaan) in Nederland nog bijna geen onderzoek gedaan naar de beleving van games en al helemaal niet onder gamers (wel bijvoorbeeld onderzoek om te kijken hoe agressief schoolkinderen van 6-10 worden als ze een spelletje hebben gespeeld). Er is dus nog heel weinig bekend over wat games bij mensen kunnen losmaken. Voor andere media is er wel ontzettend veel onderzoek gedaan en als ik bijvoorbeeld mijn scriptie zou schrijven over de beleving van televisieprogramma's, dan zou ik me kunnen baseren op 100 eerdere onderzoeken. Dat betekent dat je met minder vragen kunt volstaan en heel precies weet wat je moet vragen. Andere onderzoekers hebben dan namelijk al een stuk van je voorwerk gedaan... je weet welke emoties er wel en niet komen kijken bij televisie en hoe je daar het beste naar kunt vragen (d.w.z. hoe je zo'n vraag het beste kunt verwoorden).

Bijvoorbeeld: stel dat ik wil weten welke negatieve emoties het kijken naar televisie bij mensen kan opwekken. Als dan uit eerder onderzoek is gebleken dat de enige negatieve emotie bij tv kijken verdriet is, dan hoef ik geen vragen meer te stellen over boosheid, irritatie en dergelijke. Bovendien, als meerdere mensen al onderzoek hebben gedaan naar verdriet bij het kijken naar tv, dan kan ik kiezen uit de vragen die zij daarover hebben gesteld - kijken welke vraag het duidelijkst is of door de mensen die de vragenlijst invullen het minst raar wordt gevonden (want vragen naar emotie vinden mensen al snel gek of beledigend).

Omdat er naar de beleving van games nog geen onderzoek is gedaan, kan ik van dit 'voorwerk' van anderen helaas geen gebruik maken. Dat betekent niet alleen dat ik misschien naar een hoop emoties en reacties vraag die helemaal niet voorkomen bij games (en dus door sommigen als onnodig en teveel worden ervaren), maar ook dat ik nog moet uitzoeken welke vragen het beste werken (duidelijkheid en passendheid bij wat ik eigenlijk wil weten). Daarom moet ik dus heel veel vragen stellen (want ik zou het zonde vinden als ik iets mis) en die vragen ook nog eens op verschillende manieren stellen, om te kijken of mensen bijvoorbeeld niet vinden dat ze boos worden bij het spelen van een game, maar wel kwaad (geloof het of niet, uit mijn interviews met gamers bleek dat mensen deze twee woorden al heel anders opvatten!).

Ik ben het helemaal eens met de opmerking dat de vragenlijst hierdoor erg lang wordt en dat je vaak het idee krijgt dat je tien keer dezelfde vraag zit in te vullen... omdat ik het toch zo belangrijk vind dat hier onderzoek naar wordt gedaan en leef met het motto 'if a job's worth doing, it's worth doing properly' heb ik het er toch maar op gewaagd. Ik zie dat sommigen inderdaad op de helft afhaken, maar er zijn gelukkig voldoende mensen die het geduld kunnen opbrengen om de hele lijst in te vullen. En ik denk maar zo, dat is dan weer fijn voor de mensen die toekomstige vragenlijsten invullen, want die kunnen dan weer een stuk duidelijker en korter zijn...

3) Heee, is dit onderzoek stiekum toch commercieel?

Mijn vragenlijst wordt gehost door www.filmland.nl , een site voor de Nederlandse reclame- en filmwereld. Ik krijg veel opmerkingen in de zin van 'zie je wel, reclamesite, stiekum marktonderzoek - doe ik niet aan mee!'. Begrijpelijk, maar onterecht. Ten eerste is Filmland geen commerciële site, maar een non-profit-service voor mensen die in deze industrie werken; die kunnen er adressen en telefoonnummers van hun collega's opzoeken. Meer belangrijk: mijn vragenlijst heeft niets anders met Filmland te maken dan dat die site een initiatief is van een stel goede vrienden van mij, die mij wat ruimte aanboden toen bleek dat ik mijn vragenlijst om technische redenen niet bij mijn universiteit kon onderbrengen. Voor alle duidelijkheid dus: dit onderzoek is ALLEEN bedoeld voor mijn scriptie, wordt NIET gebruikt voor commerciele doeleinden en heeft NIETS te maken met de site waar hij is ondergebracht!

De enigen met wie ik mijn resultaten wil delen zijn de lezers van de diverse forums waar ik mijn oproep heb geplaatst. En dat brengt me bij de laatste opmerking:

4) Horen we ooit nog iets over de resultaten?

Zodra ik mijn resultaten heb bekeken (over een maand ofzo) zal ik op alle sites waar ik mensen heb gezocht, dus ook hier, een samenvatting van mijn scriptie posten. Dus mocht je geïnteresseerd zijn, kom dan tegen die tijd nog eens kijken.

Nogmaals, aan allen die mijn vragenlijst al hebben ingevuld --> DANK JE WEL!!! Jullie zijn fantastisch! Aan degenen die dat nog niet hebben gedaan... ga eens kijken!
www.filmland.nl/game

groetjes w.o.r.

Verwijderd

even snel, voor alle duidelijkheid:
Filmland.nl heeft geen commercieel belang in het onderzoek van wor. Filmland.nl doet geen marktonderzoek.

Wij hebben geen enkele intentie iets te doen met de data van dit onderzoek. Wij hebben wor niet gevraagd of voorgesteld dit onderzoek te doen.

Onze enige verbintenis met dit onderzoek is dat wij de site hosten, naast wat technische adviezen.

ziep.
Pagina: 1