Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

hmm ff off-topic...over sms

Pagina: 1
Acties:
  • 185 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Zoijar
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Zoijar

Because he doesn't row...

Topicstarter
hebben er nog meer mensen problemen met SMS berichten ontvangen bij Libertel? Ik krijg al enkele dagen geen smsjes meer. Heel vaag.

• EvolutionX
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:34
Misschien komt het hier door....

Dinsdag, 2 oktober 2001 - Net als KPN en Dutchtone blokkeert Libertel-Vodafone voortaan het zenden van sms-jes vanaf een groot aantal buitenlandse sites. De reden is financieel.

Door Louis Hoeks 2 reacties

Libertel laat sinds vorige week geen sms-berichten meer toe die afkomstig zijn van sites die weigeren daarvoor te betalen, zo meldt woordvoerder André van der Elsen. Daaronder zijn populaire sites als MTN en Lycos.

'De afgelopen maanden hebben we naar operators contracten verstuurd. Een aantal zond die niet terug', zegt Van der Elsen. Hij wil niet zeggen hoeveel sites en netwerken zijn geblokkeerd.

Telecombedrijven verdienen niets aan binnenkomende sms-berichten, maar zijn wel geld kwijt aan de benodigde netwerkcapaciteit. Om die reden besloten eerder KPN en Dutchtone tot vergelijkbare maatregelen.

Vanaf sites waarmee de telecombedrijven contracten hebben afgesloten, zoals Vizzavi van Libertel en Genie van KPN, kunnen nog gewoon sms-jes worden verzonden.

Telfort en Ben laten voorlopig alle sms-berichten berichten toe die vanaf websites worden verzonden. 'We hebben voldoende capaciteit en absoluut geen plannen in die richting', meldt woordvoerder Claudia van Moorsel van Telfort.

Enkele weken terug benadrukte Ben het sms-gebruik juist te stimuleren. Het zei juist gebaat te zijn bij een toename van het sms-verkeer, zowel vanaf websites als vanaf een mobiele telefoon. Een ontvangen sms-je leidt vaak tot een antwoord, zo redeneerde Ben

:'(

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06 17:07

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Moved vanuit P&W

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

Topicstarter
Ok, dat verklaard de helft. Het andere is dat iemand vanuit het buitenland sms stuurt via de telefoon (en daar dus ook gewoon voor betaald) en die komen ook niet aan ... foutje van libertel? ...

(Bedankt voor het moven trouwens. Wist niet dat dit forum bestond, sorry.)

• AtHomer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Misschien hebben die mensen die vanuit het buitenland sturen prepaid? Met prepaid is het namelijk (nog) niet mogelijk om SMS vanuit het buitenland te verzenden.

Ook kan het zijn dat het netwerk vanwaar de SMS wordt verstuurd geen contract heeft met Libertel-Vodafone, net zoals MTN dat niet heeft.

Weet u zeker dat u de gewijzigde wijzigingen wilt wijzigen?

Verwijderd

Op woensdag 03 oktober 2001 13:32 schreef Zoijar het volgende:
Ok, dat verklaard de helft. Het andere is dat iemand vanuit het buitenland sms stuurt via de telefoon (en daar dus ook gewoon voor betaald) en die komen ook niet aan ... foutje van libertel? ...

(Bedankt voor het moven trouwens. Wist niet dat dit forum bestond, sorry.)
woont die in t buiteland of probeert die met zijn nederlandse prepay vanuit het buitenland naar nl te sms'en want dat laatste kan namelijk niet :+

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

Topicstarter
nee, het gaat om india. Iemand die daar woont en gewoon een telefoon daar heeft gekocht enzo. Tot vorige week heb ik altijd alle SMS goed onvangen, maar nu ontvang ik niks meer. (terwijl er bij de zender dus wel voor betaald wordt)
Het is wel heel opvallend dat dit net na die block van libertel gebeurt. Misschien een foutje? Ik zal de klantenservice is proberen...

[trouwens, is er een lijst met geblockde (sp?) netwerken oid? Ik vind het echt volstrekt belachelijk dat ze hun klanten niet uitgebreid inlichten]

Verwijderd

allemaal dingen waar je zelf moet naar zoeken idd.. maar kan me niet voorstellen dat ze die smsjes geblocked hebben.. gewooon ff klantenservice bellen die weten wel meer :+
Pagina: 1