wil 'n dual pIII of dual Athlon bouwen

Pagina: 1
Acties:

• JAPie01743
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-11-2013
Ik heb eens gezocht op Dual Processor, resultaat: 641 hits.
Ik heb wat rondgestruind en gezien dat de meeste topics wat dat betreft oud zijn (uit 2000 enzo) dus wil ik even een up-to-date antwoord, als jullie me kunnen helpen. Ik heb nog geen Dual Athlon-mobo's te koop gezien, en daar baal ik van. Dual PIII en PIV mobo's heb ik al wel gezien, maar daar betaal je zoveel voor, dat leek me nou niet zo'n goed idee.... kan iemand me helpen?

PS: is natuurlijk erg leuk voor }:O:)

• zork
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-08 12:43
De Athlon XP kan je als het goed is in Dual mode config opzetten, in ieder geval de MP versie, de andere versie kan dat ook maar daar is AMD stil over :) Dus waarom meer betalen voor de MP :P

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:52
Dual athlon:

Tyan S2460 Tiger MP
Tyan S2462 Thunder K7
Tyan S2462 Thunder K7 SCSI
allemaal amd 760mp northbridge/766 soutbridge
(dit is echt alles ;) )

Dual p3

Asus Cuv4x-D (via apollo pro 133 dual) (dit mobo is een van t.net database servers)
abit vp6 (ook via)

en meer weet ik niet uit het hoofd :-)

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

• JAPie01743
maar zijn die Tyan's ergens te bestellen of te koop in Nederland, of moet ik 't uit Amerika halen? (lijkt me niet zo fijn om te doen)

Verwijderd

Tyans zijn gewoongoed in duitsland... www.tyan.de

Via www.alternate.nl zou je er al kunnen bestellen, maar er zijn vast goedkopere alternatieven.

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:52

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

• Byte_Me
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:41
Op woensdag 03 oktober 2001 12:46 schreef zork het volgende:
De Athlon XP kan je als het goed is in Dual mode config opzetten, in ieder geval de MP versie, de andere versie kan dat ook maar daar is AMD stil over :) Dus waarom meer betalen voor de MP :P
Daar betaal je meer voor omdat je er dan ook iets aan hebt. Als je een gewone Athlon gebruikt voor een dual proc config werkt ie langzamer dan een athlon. Vandaar meer betalen dus!

Verwijderd

Een blik in de Pricewatch doet wonderen :) Daar kan je precies vinden hoeveel iets kost en waar je het voor die prijs kan vinden.
Maar even om over moederborden terug te komen: Wat dacht je van de MSI 694D-lijn. Ze hebben daar een hele serie moederborden voor de PIII (niet voor de tualatin-versie geloof ik). Een van die moederborden gebruik ik op de zaak als webserver, die staat nu een aantal maanden continu te draaien, heerlijk!

• hneel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:50

hneel

denkt er het zijne van

In nederland kost ie ruim 700 gulden. :(
Daarom heb ik er pas een uit amerika besteld: $211
bij www.1steweb.net. Was de goedkoopste volgens de pricewatch van tomshardware.com. En hij levert nog internationaal ook (wat vrij uitzonderlijk schijnt te zijn) :)

Over de Tyan Tiger MP heb ik het hier dus.

• ziekloon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-08 09:11
Op woensdag 03 oktober 2001 13:09 schreef Byte_Me het volgende:

[..]

Daar betaal je meer voor omdat je er dan ook iets aan hebt. Als je een gewone Athlon gebruikt voor een dual proc config werkt ie langzamer dan een athlon. Vandaar meer betalen dus!
Leg eens uit? Volgens mij is dat pure onzin.... Van een Athlon MP wordt door AMD gegarandeerd dat-ie stabiel is in een dual-CPU opstelling.. maar verschillende testers wisten met een 'gewone' TB ook een stabiele situatie te krijgen.

• hneel
  • Laatst online: 10:50

hneel

denkt er het zijne van

Volgens mij was de reden dat de Athlon MP in de benchmarks van de Tyan hoger scoorde dan de gewone Athlon, alleen het feit dat die een palomino core heeft en daardoor sowieso iets sneller is.
Een nieuwe Athlon XP zal ws net zo presteren als een MP.

Verwijderd

Tyan S2460 TIGER MP DUALSocketa ATX - AMD760MP DDR 371,59
Te koop bij http://www.wallabie.com Die bevinden zich in Mechelen (België)

• JAPie01743
Kijjjjjjk, da's mooi, daar kan ik wat mee! ik denk dat ik voor m'n kennis gewoon een single-proc systeempje bouw, een athlon 1.4 GHz lijkt me netjes, met DDR. Voor mijzelf wil ik echter absoluut dual gaan, vanwege }:O en 3D Studio MAX natuurlijk. Daar heb je zeker wat aan, renderen gaat dan praktisch 2x zo snel, zeker als je Mental Ray 2.1 gebruikt, die speciaal gemaakt is voor multiprocessorsystemen!

Bedankt mensen!

• Byte_Me
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:41
Op woensdag 03 oktober 2001 13:14 schreef ziekloon het volgende:

[..]

Leg eens uit? Volgens mij is dat pure onzin.... Van een Athlon MP wordt door AMD gegarandeerd dat-ie stabiel is in een dual-CPU opstelling.. maar verschillende testers wisten met een 'gewone' TB ook een stabiele situatie te krijgen.
Uitleggen kan ik het niet, maar ik heb het ergens gelezen in een review van de athlon MP. Daar bleek dus dat een dual athlon langzamer was dan een single athlon, maar een dual athlon MP was veel sneller. Stabiliteit heb ik het hier niet over.

Verwijderd

Ik heb zelf een Abit VP6 met 2*1ghz processoren erop...dit loopt ongelooflijk stabiel en deze Abit heeft natuurlijk ook Raid op het mobo..echt een superding met 4 mogelijkheden voor sdrammetjs (altijd leuk)

Geloof me...de MSI kan NOOIT zo goed zijn! Daarbij, de AMD is wel sneller, alleen de P3 is stabieler, het is maar net waar je voor kiest en waar je hem voor nodig hebt zou ik denken...

• Twynn
  • Laatst online: 24-08 15:17
Op woensdag 03 oktober 2001 13:25 schreef cruzziaal een verhaaltje
Hmm.. Dat is jouw eigen ervaring, maar heb je ook ervaring met die MSI???
En heb je ook ervaring met die instabiliteit van die dual AMD's???
Zonee, dan kun je beter niet zo'n uitspraken doen, want die zijn dan nergens op gebaseerd..

Tyan bordjes zijn ook gemaakt voor het professionelere gebeuren, dus zullen zeker wel stabiel zijn, en zijn wat dat betreft toch echt nog een klasse hoger als Abit borden!

(bovendien wordt de instabiliteit als hij al aanwezig is meestal te wijten zijn aan de VIA-chipset op de gewone borden!)

Bovendien is het gewoon zo dat als je voor echte snelheid gaat, de P-III 1GHz natuurlijk al weer achterhaald is..

Overigens is de P-IV volgens mij alleen in een Xeon-setup dual te krijgen, en dit is helemaal duur..
Pagina: 1