Toon posts:

relisys monitor knippert aan en uit op ATI kaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Relisys TE786 (17")
die een goede hoge res aan kan met een tegekke refresh.

ik heb nu een ATI Xpert 2000 (met TVout) (32mb)

hiervoor had ik een Intel 740 (klote kaart! >nooit kopen< ) en een viper 550 te leen. op beide videokaarten deed de monitor het GOED

Maar sinds ik die ATI kaart heb knippert mijn monitor van beeld naar geen beeld. met een hard klik (dezelfde als je van resolutie of van refresh veranderd)

en dan knippert ie weer aan. soms doet ie het een keer .. soms heel vaak. soms heel erg snal achter elkaar.
Geen pijl op te trekken. soms doet ie het als ie net aan staan en soms pas na een dag draaien.
(meestal blijft het "aan" ledje groen soms wordt die oranje -> geen signaal)
mijn oude samtron monitor heeft geen moeite met die kaart.

WAAR kan dit aan liggen ?
de laaste keer dat het gebeurde gebeurde het net na een DivX-je gezien te heben op TV. maar ik kan me niet herinneren dat dat altijd zo was, hij heeft dat ook wel eens goed gedaan.
Met TVout aan moet de monitor in 848x480@60 hz. normaal draait ie 1280x1024@75 hz (dat KAN de monitor aan)

Ik heb (natuurlijk) de nieuwste drivers en beide relisys en ATI helpdesk ppls gemaild beide konden me niet helpen.

HELP ? (damn groot verhaal.. TNX voor het lezen :)
heeft iemand een idee WELK stuk hardware nou moeilijk doet ?
is het een probleem van de monior ? want de kaart heb ik gewisseld bij norrod en die nieuwe deed et zelfde.

Verwijderd

ik heb een reso
bij 1280x1024 en 60 hertz
maar 75 lijkt me te veel want bij m'n asus kaart zegt hij 60 als save nu heb ik hem op een radeon nu zegt hij bij mij ook 75 hertz maar hou hem save op 60
en ik moet zeggen relisys heb ik gekocht omdat ik toen een beetje krap zat maar ik koop hem nooit meer

ik denk dat de refres rate te hoog was en nu is er iets kapot daardoor dus naar de maker

Gorten Pevede loves }:O

Verwijderd

Topicstarter
tja dat de resolutie te hoog was had ik ook bedacht als oorzaak.
MAAR .. de relisys monitor die ik kocht
die KAN 1600x1200 aan bij 75 hz aan ..

dusss.. 1280x1024 @ 75 moet kunnen ...

De reden dat ik deze monitor kocht was eigenlijk.. omdat die de ENIGE was die deze resolutie bij deze refresh aan kon.

Zelfs Norrod kon me niet helpen, die wilden de samsung die ik anders wou hebben niet bestellen :-(